Gå til innhold

Ateistar: Kom og slakt meg!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MartinAB: Er himmelen/paradis et sted hvor du kan nyte godt over å ha kommet der, samtidig som du vet at alle andre er dømt til evig lidelse? Har du det godt da, når du vet at så mange andre lider?

8173294[/snapback]

 

Dere har jo et valg, vi skal ikke opp dit før alle har kunnet velge :)

Lenke til kommentar
- Har sett på møter der 10-20 har blitt helbredet (fra blindhet, lammelse osv) det er vel ikke heeelt sannsynlig, eller? Jeg syntes IKKE det er rart at jeg er kristen når jeg har opplevd sånne ting :)

8173200[/snapback]

Jeg har aldri sett noe dokumentasjon for at slike ting faktisk har skjedd. Kan du finne noe for meg?

Lenke til kommentar
kan sikker nevne/utdype det jeg sa om sjuuke ting jeg har opplevd:

 

- Har sett på møter der 10-20 har blitt helbredet (fra blindhet, lammelse osv) det er vel ikke heeelt sannsynlig, eller? Jeg syntes IKKE det er rart at jeg er kristen når jeg har opplevd sånne ting :)

 

Gi meg et argument for å IKKE tro når jeg har opplevd sånne ting(!)?

8173200[/snapback]

Hadde jeg opplevd noe slikt så ville sikkert jeg også blitt kristen. Problemet er at slikt ikke skjer. I følge kristne så blir jo folk helbredet støtt og stadig, hvorfor kommer det ikke avisene, hvorfor er det ikke beskrevet av legevitenskapen? Dette er jo helt fantastisk! Hvorfor finnes det INGEN beviser for at noe slikt har skjedd? Null, niks og NADA! Enten så er du lurt, eller så lyver du.

Lenke til kommentar
MartinAB: Er himmelen/paradis et sted hvor du kan nyte godt over å ha kommet der, samtidig som du vet at alle andre er dømt til evig lidelse? Har du det godt da, når du vet at så mange andre lider?

8173294[/snapback]

 

Dere har jo et valg, vi skal ikke opp dit før alle har kunnet velge :)

8173355[/snapback]

 

Du svarer ikke på spørsmålet mitt. Kan du være i paradis med god samvittighet, samtidig som du vet at utallige mennesker er dømt til evig lidelse? Skal "alle har et valg" rettferdiggjøre denne grusomheten?!

 

Ikke alle har "valget". Veldig mange er ikke genetisk annlagt for å tro på noen Gud, og ingen velger i hvilket miljø de skal vokse opp i. Sjansen for å være kristen i Iran er liten, mens sjansen for å være muslim er stor. Osv.

Lenke til kommentar
Jeg har lest gjennom det her men må ærlig innrømme at jeg ikke skjønner alle disse vanskelige ordene (mange voksne her?) :!:  :!:

 

Men, Jeg er en kristen og jeg er 100% sikker på min tro, fordi;

 

- Bestefar ble helbredet fra en uhelbredelig sykdom (var liten - husker ikke navnet på sykdommen altså)

- Jeg har sjøl opplevd ting som ikke kan beskrives med ord(!) :)  :)

- Jeg VET at Gud, Jesus og DHÅ finnes gjennom egne erfaringer :thumbup:

 

Dette er ikke bare noe jeg tror ;) Ja, Andre religioner kan sikkert skilte med det samme; De er 100% sikre på sin religion etc.

 

Så lenge jeg er sikker på min sak kommer jeg ALDRI, nei ALDRI endre livssyn/religion og det er jeg madvilt glad for :D 

 

Jeg ender hvertfall i himmelen, mens dere andre, ja... Det er ikke for sent:)

Time Will Show :thumbup:  :thumbup:

8172080[/snapback]

 

Det vittige her er at du egentlig bekrefter at du ville vært muslim hvis du ble født i midtøsten -- og sier at du aldri ville skiftet religion dersom du var muslim, og at du ville vært 100% sikker i din sak...

 

Videre ville du hatt en buskmann-religion dersom du ble født i bushen...

 

Og du sier at du ville kommet i himmelen i alle tre religionene...

 

Da er du vel egentlig bare 33% sikker i din sak; eller X% hvor X er:

100 : <ANTALL RELIGIONER I EKSISTENS> = X %

 

Merkelig...

Lenke til kommentar
Gener? Interessant! Utdyp gjerne hvordan gener kan bestemme tro.

8174155[/snapback]

 

 

Kanskje er de åndelige tankene og forestillingene våre om en gud bare et resultat av kjemiske prosesser i hjernen. Det mener den amerikanske genetikeren Dean Hamer, som har lokalisert et bestemt gen som tilsynelatende bidrar til å regulere disse prosessene. Blant personer som har en spesiell utgave av genet, vil man som regel finne mange spirituelle mennesker, mens tro er mindre uttalt hos folk som har en annen utgave. Det giret som kan settes slik at vi blir mer eller mindre spirituelle, er ifølge Dean Hamer genet VMAT2.

http://www.illvit.com/polopoly.jsp?d=154&a=2882

 

The God gene hypothesis states that some human beings bear a gene which gives them a prediposition to episodes interpreted by some as religious revelation. The idea has been postulate and promoted by geneticist Dr. Dean Hamer, the director of the Gene Structure and Regulation Unit at the U.S. National Cancer Institute. Hamer has written a book on the subject titled, The God Gene: How Faith is Hardwired into our Genes.

 

According to this hypothesis, the God gene (Vmat2), is not an encoding for the belief in God itself but a physiological arrangement that produces the sensations associated, by some, with the presence of God or other mystic experiences, or more specifically spirituality as a state of mind.

 

Simply put, the gene is involved in monoamines, neurotransmitters that have a lot to do with emotional sensitivity. The interpretation is that the monoamines correlates with a personality trait called self-transcendence. Composed of three sub-sets, self-trancendance is composed of "self-forgetfulness" (as in the tendency to become totally absorbed in some activity, such as reading); "transpersonal identification" (a feeling of connectedness to a larger universe); and "mysticism" (an openness to believe things not literally provable, such as ESP). Put them all together, and you come as close as science can to measuring what it feels like to be spiritual. This allows us to have the kind of experience described as religious ecstasy.

 

What evolutionary advantage this may convey, or what advantageous effect it is a side effect of, are questions that are yet to be fully explored. However, Dr. Hamer has theorized that self-transcendence makes people more optimistic, which makes them healthier and likely to have more children.

http://en.wikipedia.org/wiki/God_gene

Lenke til kommentar
Jeg har aldri sett noe dokumentasjon for at slike ting faktisk har skjedd. Kan du finne noe for meg?

8173472[/snapback]

 

Ja! Det finne diverse video-filmer (Benny Hinn m.m) som det er dokumentert/filmet at MANGE har blitt helbredet. Og hvis du begynner å kjøpe kristen aviser står det der også vettu!;) Det finnes sikkert hundretalls videoer og avisklipp om helbredelser!

 

men i følge din tro så skal faktisk alle komme til himmelen  :)

8173726[/snapback]

 

Ja, de som velger å tro :)

 

Hva mener du med "velge"?

8173900[/snapback]

 

Velge om dere vil tro eller ikke? Kristendommen eller ikke? skjønner du hva jeg mente nå? :)

 

Hadde jeg opplevd noe slikt så ville sikkert jeg også blitt kristen. Problemet er at slikt ikke skjer. I følge kristne så blir jo folk helbredet støtt og stadig, hvorfor kommer det ikke avisene, hvorfor er det ikke beskrevet av legevitenskapen? Dette er jo helt fantastisk! Hvorfor finnes det INGEN beviser for at noe slikt har skjedd? Null, niks og NADA! Enten så er du lurt, eller så lyver du.

8174008[/snapback]

 

Benny-Hinn videoer, avisdokumentarer (kristende aviser vel å merke), Andre videoer og VITNER sånn som meg :D

 

Det vittige her er at du egentlig bekrefter at du ville vært muslim hvis du ble født i midtøsten -- og sier at du aldri ville skiftet religion dersom du var muslim, og at du ville vært 100% sikker i din sak...

 

Videre ville du hatt en buskmann-religion dersom du ble født i bushen...

 

Og du sier at du ville kommet i himmelen i alle tre religionene...

 

Da er du vel egentlig bare 33% sikker i din sak; eller X% hvor X er:

100 : <ANTALL RELIGIONER I EKSISTENS> = X %

 

Merkelig...

8174175[/snapback]

 

Nei, det ville jeg ikke! De opplever ikke ting med Guden sin for han finnes ikke :) Alle skal få høre om kristendommen før vi kristne kommer til himmelen ergo alle skal få sjansen til å bytte/begynne å tro på kristendommen :):cool::thumbup:

Du svarer ikke på spørsmålet mitt. Kan du være i paradis med god samvittighet, samtidig som du vet at utallige mennesker er dømt til evig lidelse? Skal "alle har et valg" rettferdiggjøre denne grusomheten?!

 

Ikke alle har "valget". Veldig mange er ikke genetisk annlagt for å tro på noen Gud, og ingen velger i hvilket miljø de skal vokse opp i. Sjansen for å være kristen i Iran er liten, mens sjansen for å være muslim er stor. Osv.

8174024[/snapback]

 

Alle har faktisk et valg.

 

Når vi dør? Hvis Gud eksisterer og vi får vite det når vi dør så begynner vel alle å tro uansett.

8174611[/snapback]

 

Da er det for sent.

 

Pwehhh mye å svare på!

Lenke til kommentar
Alle har faktisk et valg.

8174666[/snapback]

Hva med alle barn som dør like etter fødsel eller før dem forstår hva kristendommen går ut på? Hva med alle dem som aldri har hørt om kristendommen, som f.eks. mennesker som bor på øyer langt unna moderne sivilasjon? Hva med dem som er blinde og døve? Hva med alle dem som levde før kristendommen ble grunnlagt? Hva med dem som tror på andre guder?

 

Hva med dyr, som f.eks. katter, fisk, fugler og sjimpanser? Vil jeg møte Homo Erectus og Neandertalere i himmelen? Vi mennesker er jo bare én av mange arter på denne planeten, hvorfor kommer bare vi til himmelen? Hva med de som er kristne, men som blir utsatt for hukommelsestap og aldri hører om kristendommen etter det; kommer de til himmelen, ettersom dem ikke lenger tror?

 

Hvis jeg går rundt og dreper masse folk, men velger å tro rett før jeg dør; kommer jeg til himmelen da? Hvorfor er egentlig tro så viktig, framfor det å være et godt menneske?

Lenke til kommentar
Ja! Det finne diverse video-filmer (Benny Hinn m.m) som det er dokumentert/filmet at MANGE har blitt helbredet. Og hvis du begynner å kjøpe kristen aviser står det der også vettu!;) Det finnes sikkert hundretalls videoer og avisklipp om helbredelser!

8174666[/snapback]

I denne videoen vises det, blant mye annet, to stykk som døde av det Hinn visstnok kurerte dem for.

Lenke til kommentar
Hadde jeg opplevd noe slikt så ville sikkert jeg også blitt kristen. Problemet er at slikt ikke skjer. I følge kristne så blir jo folk helbredet støtt og stadig, hvorfor kommer det ikke avisene, hvorfor er det ikke beskrevet av legevitenskapen? Dette er jo helt fantastisk! Hvorfor finnes det INGEN beviser for at noe slikt har skjedd? Null, niks og NADA! Enten så er du lurt, eller så lyver du.

8174008[/snapback]

 

Benny-Hinn videoer, avisdokumentarer (kristende aviser vel å merke), Andre videoer og VITNER sånn som meg :D

8174666[/snapback]

Du kødder? Benny Hinn er avslørt utallige ganger. Han er en "con-artist", en løgner, en skattesnylter og en idiot! Han har ikke helbredet en eneste person.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...