Gå til innhold

Kan laptop LCD brukes til stasjonær?


Anbefalte innlegg

Laptopen min er blitt ødelagt, og ønsker å bruke de delene som fortsatt fungerer på nytt. Laptopen har en 15" skjerm.

 

Det er en HannStar skjerm (HSD150PK14).

30 pin

 

Kan denne kobles til skjermkortet på min stasjonære pc på noen måte? Trenger jeg å kjøpe et nytt skjermkort?

 

Jeg er på dypt vann, og aner ikke hvor jeg skal begynne å lete. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

£85.00 for et MINI-ITX kort med LVDS. (ca 1000 kr) http://www.mini-itx.com/store/

Om dette passer med min LCD-skjerm, er det mye billigere for meg enn en ny skjerm. Skjermen skal være festet på kabinettet.

 

Noen som har erfaring med dette? Hvordan finner jeg ut om skjermen min passer? Det er ikke akkurat så mye info om dette på Google.

 

--

Har ikke sagt at det er umulig
ikke? :hmm:
Svaret er alltid det samme, det lar seg ikke gjøre.
Lenke til kommentar

Var ikke helt heldig med den formuleringen, nei. :)

 

Men det er vel en viss forskjell på 'umulig' og 'lar seg ikke gjøre'. For de fleste vil det ikke la seg gjøre, men har man penger og mye kunnskap så er det nok mulig.

Det står i beskrivelsen til et av de kortene "LVDS can be used to interface to certain flat panel displays". Man kan vel da anta at det finnes LVDS paneler som ikke vil virke.

Det vil være en stor fordel å ha tekniske spesifikasjoner på panelet man skal bruke, og det har man jo ikke når man har plukket det ut av en bærbar. Er sikkert ikke så lett å skaffe heller.

Jeg tror det er svært mange som sitter med defekte bærbare og kunne ha lyst til å bruke skjermen. Man finner gjør-det-selv beskrivelser for alt mulig rart på nettet, og det burde eksistere mange slike sider for hvordan man bruker slike skjermer. Jeg har ikke sett noen (men har ikke lett så mye heller), og det er heller ingen her på forumet som har linket til noen tidligere.

Hvis du ønsker mer info om LVDS så kan dette være en plass å starte: http://en.wikipedia.org/wiki/LVDS

Vær OBS på at LVDS er en generell teknologi som brukes på mange områder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...