QBab Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Mange har spekulert i om han er en skuespiller. Det hele virker ganske fake igrunn.
Gamlemor Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Ja men det er jo det som er poenget - han er ikke sammen med noen. Karakteren(e) hans er "sammen" med andre menneskers karakterer... 8099949[/snapback] Men han snakker med dem, kan ikke blinde folk ha venner? Siden dem ikke ser dem.
QBab Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Det er så tåpelig at de lager sånne reportasjer. Man får intrykk av at alle som spiller wow og lignende spill, blir som den fyren der. Jeg mener, noen er spesielle og lett motakelige for slikt. På en måte som gjør at de ofrer alt og bare spiller hele tiden. Noen er så ekstreme at de tar selvmord som en konsekvens av spillet. Men herregud, de ville sikkert tatt selvmord uansett, det er mange som spiller wow, og da mange raringer også. At noen av dem skeier ut er jo ikke noe bombe. Når 8 millioner mennesker driver med det spillet, så bør det jo helt klart skje litt av vert, men det vil ikke si at som spiller det lider samme skjebne. Get a life u "smart" reporters. (Liten hilsen til de som står bak den dokumentaren.)
Xanitra Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Skrevet 8. mars 2007 jeg tror det å være avgengig av noe, er positivt, så lenge det ikke er direkte skadelig for helsa. Er wow skadelig for helsa? øøøh, nei.
Sheel Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 jeg tror det å være avgengig av noe, er positivt, så lenge det ikke er direkte skadelig for helsa. Er wow skadelig for helsa? øøøh, nei. 8105166[/snapback] Det kan være, men dette inngår som oftest ikke folk flest, bare som sagt før i denne tråden: "Folk som lett blir påvirket."
Xpm Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Dette helvetes avhengighetstullet har gått for langt. Man blir ikke avhengig! Bare hektet for en stund så lenge man finner det gøy. Hvor er artiklene om treningsgale mennesker som ikke gjør annet hmm? La folk få gjøre det de har lyst til er bare et spill og tydeligvis er det veldig morsomt å spille. ffs
QBab Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 (endret) Syns denne karen har masse fornuftig å høre på. Ta dere et par minutt og se den. Smart kar på youtube Endret 8. mars 2007 av QBab
pax1 Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Ja men det er jo det som er poenget - han er ikke sammen med noen. Karakteren(e) hans er "sammen" med andre menneskers karakterer... 8099949[/snapback] Men han snakker med dem, kan ikke blinde folk ha venner? Siden dem ikke ser dem. 8105115[/snapback] Det er klart blinde kan ha venner? Hva i all verden har det med saken å gjøre? Men det er jo forsåvidt et interessant sidespor.. hvordan vennskap blant blinde er annerledes enn blandt seende, og hvordan stimulering av de andre sansene blir enda viktigere (hørsel, berøring etc).
H-Frame Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Reagerte vel også mest på at han spillte 14 timer i døgnet, men sprang rundt med crap gear :!: ellers er det jo ganske ekstremt å spille 14 timer i døgnet og kutte all annen sosialt kontakt pga ett spill...
genetex Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Har man ingen venner i den virkelige verden er det jo fint for dem om de får online-venner, syns du ikke? Nei, det er akkurat da dem er nærmest at dem kan fucke opp hele sitt ekte liv, og ikke komme tilbake til det før etter 2-3 år. Og det er nok ikke lett å "komme tilbake" etter så lang tid. Har nok problem med å oppføre seg sammen med andre folk. Og det der med att en kar her klarer å blande inn hvordan det er å være blind og ha venner da, nei det forstår jeg bare ikke.. Tenk litt please! Jeg klarer ikke helt finne ut hvordan jeg skal svare deg, men det er for teit til at jeg skal gidde svare på egentlig.. Og du andre, som sier det ikke er slik i 2007, oga. folk "til og med gifter seg over internett". Helt tragisk kommentar. I 2007 vil folk også isolere seg, tro dem har venner over ett spill, men når de en dag våkner opp har dem ingen RL venner, dem kan kanskje ikke besøke noen av "vennene" sine i WoW, og er helt aleine uten å kunne kommunisere sosialt i RL.
DirtyBit Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 (endret) Sånn det virker som nå for meg i en alder av 21, virker det som om man ikke har sånne venner man en gang hadde... for min del er jeg hos kammerater inne i mellom når jeg har tid, jobb å dame krever sitt og men jeg prøver å balansere... tilbake til der jeg slapp, mange som har venner som de spiller sammen med, kansje de er irl venner eller ikke, men det er det samme, mange jeg kjenner har et spesielt spill som er "møteplassen", i mitt tilfelle WoW.. er ikke alle som henger rundt om kring lengre virker det som.. men hvem vet... nå er ikke jeg en sånn som henger rundt eller... har jeg ikke ro i kroppen til Endret 8. mars 2007 av Darkey
pax1 Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Dette helvetes avhengighetstullet har gått for langt. Man blir ikke avhengig! Bare hektet for en stund så lenge man finner det gøy. Dette blir vel igjen litt semantisk (tror som sagt ikke "hekta" er noe medisinsk begrep). Om det idag finnes en veldefinert medisinsk tilstand man kan kalle "spille-avhengighet" eller ikke kan man kanskje diskutere på et medisinsk plan. (Det kan man sikkert også gjøre med penge-spill avhengighet, SMS/Chatte-avhengighet). Men hvis symptomene er like med andre typer avhengigheter (manglende kontroll på bruk, isolasjon og asosialisering, prioritering av en type ting fremfor jobb, skole og familie/venner, en følelse av manglende livskvalitet eller meningsløshet ved fravær av det man er avhengig av etc) så er den diskusjonen kanskje litt underordnet. Hvor er artiklene om treningsgale mennesker som ikke gjør annet hmm? Det har vel vært artikler både om treningsnarkomani, penge-spill avhengighet, SMS/Chatte-avhengighet (husker en skremmende TV2-reportasje for noen år siden) osv.... Og uansett.. selv om det ikke hadde vært slik: Det at det ikke finnes reportasjer om en type avhengighet gjør ikke at en reportasje om en annen type avhengighet er usann.... La folk få gjøre det de har lyst til ..så lenge det ikke skader seg selv og/eller andre.
akarno Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 La oss male dagen svart... Altfor mange bryr seg altfor mye. Venner eller ikke, er nå subjektivt det? Eller står det i en regelbok? Og om man er uenig om det er venner eller ikke, så funker det for vedkommende og er vel ikke så forferdelig viktig å henge verden oppned og skru fire saltoer rundt for å få frem et poeng at andre ikke er like bra som deg. hææblæ. Har mange venner i wow, møtte kjæresten min i wow og kunne egentlig ikke brydd meg mindre om hva andre mener om det.
Phyx Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Det viktigeste er vel hvorfor han spiller så mye. Etter hva jeg har erfart så er wow ett meget gott spille som gir deg belønning etter mye strev (mye?). Gir deg fortere beløning en i det virkelige livet. Det er også veldig bra måte og gjemme seg for det virkelige livet som inneholder en masse problemer og slitsome tingen. Mennesket er veldig lat av natur og wow hjelper oss og være ennå latere selv om vi syns vi er dyktige og produktive. kroppen lagrer masse enerergi og spere seg mens hjernen arbeider og får positive meldigner om belønninger og gir oss positive følelser ved og ikke føle oss ensome pga av den enorme kontakt nettet som spiller gir oss. Det er enklere og sparer energi ved og logge seg in i spillet og ta kontatkt og for de fleste også bruke teamspeak elelr ventrilo. Personlig tror jeg vel ikke så mye på den påståtte avhengigheten til spillet men mere avhenig av lathet i kombinajson av belønning som du får i spillet og en følelse og være til hjelp for andre og følelsen av og være viktig for andre. Sikker mye jeg har glemt osv men noen tanker i farten.
Zeorsd Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 sikkert blitt vist før, å beklager at jeg kan være party pooper for noen, men problemet er reelt, å for noen og deres pårørende svært virkelig. 8099364[/snapback] Det som skremmer meg mest er at du tar den reportasjen seriøst. Mora er lei seg? Er han under 18 ta fra han pc'en. Er han over 18 tru med å kaste han ut hvis han ikke skjerper seg. http://video.google.com/videoplay?docid=-5...ddicted+to+epix 8099512[/snapback] Anbefaler den videoen, se den, så skjønner dere hvor latterig mye av det som sies om avhengighet osv er....
pax1 Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 La oss male dagen svart... Ingen grunn til det? Kan vel diskutere ting uten at det enten må være svart eller hvitt... Altfor mange bryr seg altfor mye. Eller kanskje mange bryr seg for lite... Moren, f.eks. burde slått på parental control og begrenset det til 10 timer i uka hvis gutten selv ikke er i stand til å kontrollere det. Og hva som er venner..? Tja, syns det ble sagt ganske godt tidligere: mennesker som stiller opp for deg, som utfordrer deg, som er engasjert i ditt liv og gir av seg selv... Hvis de han spiller med virkelig var vennene hans burde vel de også "brydd seg" her kanskje.. hjulpet ham til å enten jobbe eller gå på skole, hjulpet ham til å se at et liv hvor en aktivitet overskygger alt annet ikke er sundt (uansett hva den aktiviteten er). Kanskje...
DirtyBit Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 føkker du med wow, føkker jeg med deg... nuff said... next!
akarno Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 @ pax1, Ja:) Det jeg mener med det er at media og "hypen" om at det er så forferdelig overdreven^^ Oog, har også tro på at dette er fake. Kan tenke meg tv2 ville kjøpt opp denne og vist den og brukt som eksempel om og om igjen om de kunne Eller?
øl_i_tastaturet Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Dette helvetes avhengighetstullet har gått for langt. Man blir ikke avhengig! Bare hektet for en stund så lenge man finner det gøy. 8105245[/snapback] Det er så jævla riktig sagt. Jeg spilla dritmye frem til et par dager siden, da stoppa jeg litt og nå er det liksom ikke noe moro lenger. Rart med det.
bandreas Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 For å summere opp hele denne tråden med håpløse innlegg (tenker spesielt på den "kan ikke blinde ha venner" posten Herrigud): Venner man får online er ikke ekte venner. Hvorfor? Fordi dere ikke hadde gitt en døyt om de hadde sluttet å spille (altså du mister "vennen" din), og dere ville uten å blunke ha byttet han/henne ut for noe bedre hvis det kom til stykket. Jeg vet at alle som leser denne tråden har opplevd at en guildie o.l. har sagt "Beklager, jeg slutter å spille. Take care osv" og du har svart "var koselig å spille med deg, gl med RL" eller noe lignende og det var det. Har gjort det selv. Spør deg selv, hadde du gjort det mot en venn? Nei! Hvertfall så skal man ikke gjøre det. Så enkelt er det. Det handler ikke om å kunne se/høre/føle din venn, men det du deler med online vennen din er noe fiktivt, noe som ikke eksisterer i den virkelige verden. Derfor er det ikke en ekte venn, fordi alt på skjermen din kun eksisterer på skjermen din. En dag vil det ta slutt, og du sitter igjen med zero, null, zipp and nut'n! Og til dere som sier at moren bare kan plugge ut pc'n, slutte å betale hvis hun gjør det; Bare prøv å forestill deg en hyperaktiv, hormonsvulmende, kjedet seg i hjel tenåring som ikke får det som han vil. Samtidig som han ikke har venner og helse som en sigarsneip, har han raserianfall (har en kamerat som sliter med det, så det er ikke noe bullshit) og ødelegger ting. Er mer faktorer enn som så ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå