pax1 Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 De sier ikke at spill avhengighet ikke eksisterer, men er blåst opp. Eksempel fra videoen fra første post: Stakkars mor (som ikke gjør en døyt for å hjelpe gutten), avhengighet av noen nytt og skummelt (ja du kan bli avhengig tror jeg, men som jeg sa så blåses det opp, hvor mange er egentlig virkelig avhengige?) og de bruker ordet "violent" (hadde det vært en spill du skulle klemme mest mulige rosa kaniner i løpet av en hvis tid hadde ikke reaksjonene vært like store samme om avhengigheten hadde vært den samme). Selvsagt selger dette! Se vidoen når du får tid, forandret mitt syn på spill avhengighet. 8099982[/snapback] Skal ta en kikk når jeg får tid... men ser egentlig ikke noe annen argumentasjon en cafe-synsing... "Hvor mange er egentlig avhengig?", "Jeg tror det blåses opp" er vel like velunderbygde uttallelser som "Jeg tror problemet er mye større en det man er klar over" hvis det ikke ligger noe statistikk eller undersøkelser bak... Hadde vært interessant med noen tall fra Blizzard hvis det fantes.. gjennomsnittelig spilletid pr uke for de 20% mest aktive kontoene.. de 50% mest aktive etc... Refererer han karen i videoen til noen slike tall?
pax1 Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Han snakker om hvordan Avhengighet at WoW ikke eksisterer fordi det er ingenting i spillet som kan gjøre deg avhengig. Du kan bli "hekta" ja men ikke avhengig som i avhengig av Dop osv. Tja.. da blir det vel mere orddefinisjons-spørsmål og semantikk.. forskjell på avhengighet og å være "hekta" (det siste er nok kanskje ikke et medisinsk uttrykk). Men spille-avhengighet til pengespill, f.eks, er vel rimelig et veldefinert og akseptert fenomen. Ser ikke helt hvorfor det prinsipielt skulle være noe annerledes med WoW.
Defo Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Denne repotasjen er allerede konkludert til å være en setup. Tull og tøys hele greia. Diskutert her på forumet før.
genetex Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 "is that what you consider them.. your friends?" Patetisk vinkling. Ja, de er venner, de er virkelige mennesker for helvete. Han der roguen min i guilden min fra italia som jeg spiller med 6 timer om dagen (om jeg hadde gjort slik), hvordan i ALLE dager er han en venn? Man får seg IKKE ekte venner som det over internett. Jeg har en fyr jeg har kjent over internett, etter att vi møttes i diablo2 for 5, FEM år siden! Er han en venn? Njaa, han er grei, jeg kjenner ham osv. Men hvor er han? Han er jo egnetlig ikke en del av livet mitt, ganske sikkert vil jeg bare se ham ett par ganger i livet om jeg besøker ham i england. Han vil aldri kunne hjelpe meg i livet omtrent, aldri stille opp for meg osv. Dere må snart lære dere at det er ikke ekte venner de der menneskene dere bruker 6+ timer hver dag på, når det bare er internett.
genetex Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Folk som kan stille opp for meg. Som jeg møter, spiser pizza sammen med, bader sammen med, råner samme med, og slike ting som jeg liker. Vi gjøre ikke alltid de samme tingnene, slik som en gjør, om man har dem i WoW. Da spiller man bare sammen. Dessuten kjenner jeg mye bedre mine ekte venner, enn WoW-venner. Jeg vet mer fks. hva som irriterer dem, uhm, ja du vet, slik man ikke vet med dem man kjenner over internett.
saimon Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Folk som kan stille opp for meg. Som jeg møter, spiser pizza sammen med, bader sammen med, råner samme med, og slike ting som jeg liker. Vi gjøre ikke alltid de samme tingnene, slik som en gjør, om man har dem i WoW. Da spiller man bare sammen. Dessuten kjenner jeg mye bedre mine ekte venner, enn WoW-venner. Jeg vet mer fks. hva som irriterer dem, uhm, ja du vet, slik man ikke vet med dem man kjenner over internett. 8100957[/snapback] Det er din SUBJEKTIVE mening... etter min mening kan man bli venn med folk man møter på nettet.. Men fra å være venn til bestevenn eller en nær venn er det et stykke... Jeg anser guildies som venner.. Selv om jeg hverken vil kalle de nære venner eller bestevenner. Jeg kjenner de har snakket med de Osv. ikke bare noen jeg lker med 1-2 timer daglig
Gastaa Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Så filmen, og må si meg enig at den er veldig intressant... Spilleavhengighet fikk et ny mening for meg... Anbefaler alle dere som synes dere bruker for mye tid på WoW å se filmen..
Kiruk Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 (endret) En du ringer/chatter med ukentlig kan telles som en type venn kan det ikke? Som sagt, ingen beste venner eller en nær venn, men fortsatt en venn. Endret 7. mars 2007 av Zenzen
Kiruk Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Så filmen, og må si meg enig at den er veldig intressant... Spilleavhengighet fikk et ny mening for meg... Anbefaler alle dere som synes dere bruker for mye tid på WoW å se filmen.. 8101204[/snapback] Hvilken da? Addicted to Epix eller den tv reportasjen?
øl_i_tastaturet Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Jæ#¤%a driYYunge spør du meg. YY=en annen bokstav.
Sheel Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Lurer på hvor mye de fikk for det intervjuet. Media kan det å surre sammen løgner.
Big Tone Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Dunphy26 (20 minutes ago)OMG I PLAY ABOUT 18 hours on a sunday! why am i not on the news lol! Haha, kommentar under filmen. Filmen har vært her før, set-up loooong way, 16 timer per dag og LF? Haha da er han skamnoob.
genetex Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 En du ringer/chatter med ukentlig kan telles som en type venn kan det ikke? Som sagt, ingen beste venner eller en nær venn, men fortsatt en venn. Selvsagt, det jeg kanskje vil fram til, er at om man har omtrent bare slike internett venner, har man vell egentlig ingen venner?
Gastaa Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Selvsagt, det jeg kanskje vil fram til, er at om man har omtrent bare slike internett venner, har man vell egentlig ingen venner? 8103289[/snapback] Har man ingen venner i den virkelige verden er det jo fint for dem om de får online-venner, syns du ikke?
worthy Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Når det gjelder venner over internett, ville ikke du kalle en brevvenn en venn nå lenger? Eller er det mer personlig å skrive ett brev enn å snakke på ventrilo og slikt? Noen få som jeg har møtt i WoW vil jeg faktsik tørre å påstå er venner, dog de er jo ikke nære venner. Men men. Dette er en bullshit repotarsje og morra skulle skjerpa seg. Hva med å dra ut kontakten av pc'n evt gi faen å betale? zomgz parenting is teh hardz
Xanitra Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Skrevet 8. mars 2007 Folk som kan stille opp for meg. Som jeg møter, spiser pizza sammen med, bader sammen med, råner samme med, og slike ting som jeg liker. Vi gjøre ikke alltid de samme tingnene, slik som en gjør, om man har dem i WoW. Da spiller man bare sammen. Dessuten kjenner jeg mye bedre mine ekte venner, enn WoW-venner. Jeg vet mer fks. hva som irriterer dem, uhm, ja du vet, slik man ikke vet med dem man kjenner over internett. 8100957[/snapback] Desverre er dette synet noe utdatert nå i 2007 hvor online spill og multiplayer gaming er et faktum. Folk har blitt gift gjennom internett for faen! De samme menneskene hadde ikke giftet seg om ikke de kunne kalle seg venner i starten. Jeg har venner på wow, og venner som jeg har her hjemme som jeg går på kino med, "bader" med, etc. Men jeg får samme følelse av tilhørighet når jeg chatter, og gamer med de på wow, som når jeg drar på kino med de jeg kjenner her hjemme. så la oss synge sammen alle mann: "That's what friends are foooooooooooooor!"
Yama Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 faan meg helt utrolig. er jo ikke rart mange forledre blir skremt når de ser slike videoer. men kan jo ikke være så utrolig vanskelig. Han ser ikke ut til og være så veldig gammel og har sluttet skolen og jobber ikke. Da må det jo være morra som betaler. slutt og gi han spille kort da vell. og dra ut pluggen på maskina. er ikke værre enn det
H.Eye Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Så filmen, og må si meg enig at den er veldig intressant... Spilleavhengighet fikk et ny mening for meg... Anbefaler alle dere som synes dere bruker for mye tid på WoW å se filmen.. 8101204[/snapback] De som synes de bruker for mye tid på wow har kommet ett steg lenger iallefall! Jeg brukte fantastisk mye tid på wow før, men jeg reduserte det til å fortsatt bare være lvl 64! Avhengighet kommer av karakterbrister, du må ha noe som erstatter noe. Nei jeg prater ikke bare piss her, jeg røyker jo selv så jeg vet jo noe om det. Brukte wow som rl substitut også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå