Gå til innhold

for svak psu`?


Anbefalte innlegg

Har hatt problemer med støy fra psu'en i min Dell PC i det siste. Pc'n står på en stund, og plutselig høres det ut som om vifta i psu'en jobber overtid. Det gir seg aldri før jeg skrur av pc'en, men er alltid borte når jeg skrur på igjen, uansett om jeg bare kjører vanlig restart. Er rimelig blank på dette, men etter litt lesing lurer jeg på om psu'en er for svak. Det er ikke så lenge siden jeg fikk nytt skjermkort, men den kjørte helt fint til å begynne med.

 

Ser ut som min psu er på 350W, og jeg har pentium 4 3,4ghz prosessor, 2 interne harddisker, geforce 7950 skjermkort og e-mu lydkort. 2 gb ram fordelt på 4 512mb-brikker.

 

Hva kan det evt være, og hva kan i værste fall skje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hatt problemer med støy fra psu'en i min Dell PC i det siste. Pc'n står på en stund, og plutselig høres det ut som om vifta i psu'en jobber overtid. Det gir seg aldri før jeg skrur av pc'en, men er alltid borte når jeg skrur på igjen, uansett om jeg bare kjører vanlig restart. Er rimelig blank på dette, men etter litt lesing lurer jeg på om psu'en er for svak. Det er ikke så lenge siden jeg fikk nytt skjermkort, men den kjørte helt fint til å begynne med.

 

Ser ut som min psu er på 350W, og jeg har pentium 4 3,4ghz prosessor, 2 interne harddisker, geforce 7950 skjermkort og e-mu lydkort. 2 gb ram fordelt på 4 512mb-brikker.

 

Hva kan det evt være, og hva kan i værste fall skje?

8096481[/snapback]

 

Du har for lite powersupply.....

Tja...er mange mange år siden....jeg overbelastet et power for mye, og den grilla hovedkortet og cpu og lydkort!!

Endret av Speedy501
Lenke til kommentar

Du har vel garanti fra dell? I så fall hadde jeg anbefalt deg å sende den inn.

 

Har du prøvd å støvsuge pc'en, få bort alt støv i viftekanalene?

En 300watt med bra amper fordeling skal lett dra et av dagens system (Bare sjekk grafikkorttestene på hw.no) Dette med sterke psu'er er en av de største mytene innen pc-bygging.

 

Om du ikke har garanti burde du først åpne pc'en, så skru den på, og så sjekke hvilken vifte det er som bråker. Om du har en dimension 8300 er det tre vifter: Grafikkort, Prossesoren (inni viftekanalen), og Strømforsyningen. Alle tre viftene er nerme baksiden, og det er ikke spesielt lett å skille dem når du står på baksiden og lytter.

Lenke til kommentar

Er avhengig av pc denne uka, men om jeg ikke får bukt på det sender jeg inn.

 

Har støvsugd pc'n for støv, men tenker jeg kjøper en boks komprimert luft og går over igjen.

 

Det er en dimension 8400, som var den kraftigste pc'n Dell hadde for et par år siden, så skulle tro den hadde psu til å tåle et par oppgraderinger. Definitivt psu-vifta som bråker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...