Gå til innhold

vannkjøling fra springen???


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har du sett den reklamen med hu som lar alt vannet stå og gå... og til slutt sier en stemme.. tenk hvis vi skulle brukt alle resursene våre liek mye som vi bruker strøm... (fordi vi lar masse greier som går p å strøm stå på hele tiden)

 

moralen er vel ikke sløs unødvengig med ressursene våre...

 

så vannkjøling rett fra springen som står på 24/7.. sikkert bra kjøling men ja....

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd med en rå hjemmelaget kjøleribbe (som forsåvidt legges til salgs snart) Jeg overklokket min duron 600 til 1008MHz med denne. Spenningen var 1,93v, vanntempen på 5C og CPU-tempen målt med probe på undersiden var 7C både i bios og programvare.

 

Dette var bare for å teste siden det er gøy. Siden har kjøleblokka blitt liggende og lånt bort til en kamerat. Nå har vedkommende kamerat laget en annen (og dårligere :lol: ) vannkjøling. Han kjører dette med vann fra springen 24/7 og har ikke hatt noen problemer ennå (etter 2 mnd)

 

Hverken jeg eller kameraten min har hadd noe kondens da lufta i begge rommene har ganske lav luftfuktighet.

 

Jeg legger forresten denne svært effektive kjøleblokka på ca 800 gram ut for salg på bruktmarkedet hvis det er noen som har interesse. Størrelsen er 4x4x6cm og det er et meget effektivt ribbesystem inni. (Hele greia er forresten kobber)

Lenke til kommentar

Kobber har en egenvekt på 8,96 g/cm^3. Hvis klossen hadde vært massiv ville den veid 8,96g/cm^3*4cm*4cm*6cm = 860 g.

 

Ok, mulig jeg bommet litt på dimensjonene, jeg skal måle og veie den mer nøyaktig når jeg får hentet den hjem. Jeg husker bare den veide like under 1kg med vann i, og cm-målene er bare på øyemål.

Lenke til kommentar

Som sagt, den kommer snart til salgs på bruktmarkedet. Det jeg venter på er å få blokka hjem, lånt et digitalkamera og dermed lagt den ut til salgs.

 

Jeg har noen gamle bilder jeg scannet en gang (da jeg maskinerte den ut og overklokket den duron'en.) Men jeg klarer ikke å finne bildene nå.

 

Hva tror dere jeg kan få for den blokka? (Ta utgangspunkt i beskrivelsen ovenfor.)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 22:32, skrev Simen1:

Som sagt, den kommer snart til salgs på bruktmarkedet. Det jeg venter på er å få blokka hjem, lånt et digitalkamera og dermed lagt den ut til salgs.


Jeg har noen gamle bilder jeg scannet en gang (da jeg maskinerte den ut og overklokket den duron'en.) Men jeg klarer ikke å finne bildene nå.


Hva tror dere jeg kan få for den blokka? (Ta utgangspunkt i beskrivelsen ovenfor.)


 

Vil vel si en 400-500kr. Det er selvfølgelig bare gjetting, vet ingenting om blokken. Jeg er veldig interessert i å kjøpe den, kom med en pris :smile: Ta dette privat?

Lenke til kommentar

Jeg så PM'en. Vil helst legge den ut på bruktmarkedet da jeg som alle andre ønske en høyest mulig salgs-pris. Jeg regner med det er interreserte her så jeg kan jo si i fra på forumet også. (vet det er litt spam.. men jeg kan jo legge en link i profilen f.eks) Vi får prates da! (Tar vare på den PM'en)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...