Gå til innhold

Ny pc til 18 000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville byttet hovedkortet med dette, og kjøpt en til av den disken.

 

De har i utgangspunktet samme egenskaper, men hovedkortet fra ASUS har fått mye skryt mens det er endel som har hatt problemer med det fra EVGA. To av 500 GB disken vil ikke bare gi deg 350 GB ekstra plass, om du kjører dem i raid0 får du også bedre ytelse i de aller fleste tilfeller.

 

EDIT: fikset url

Endret av switch1
Lenke til kommentar
ta GTX en du, den er fremtils rettet til nyere spill, kan den klokke godt, men den er lang da men tipper det kabinettet klarer det greit

8088215[/snapback]

Hvis han kjøper en skjem som max støtter 1280x1024 så har det ingen hensikt. Da er det bedre å gå ned på GTS 640, som generelt vil være et bedre valg (ytelse/pris) uansett, og heller kjøpe en god 20" skjerm.

 

Dessuten, å kjøpe 10k-RPM HDD har stort sett ingen hensikt. Da er det bedre om du kjøper 2 stk 250GB disker, kjører de i RAID5 og bruker 500GB-en som backup.

Lenke til kommentar
kjøpte denne skjermen i dag:

 

HP Pavilion 20.1" Wide LCD skjerm w20, 1680x1050, 600:1, TCO'03, DVI/VGA, 5ms

 

kosta meg 1995,-

 

Bra kjøp?

8093870[/snapback]

godt kjøp av skjerm.. men ville heller gått tilbake med den, å gtt på elkjøp og kjøpt fujitsu siemens 22" W for 2600kr

Lenke til kommentar
kjøpte denne skjermen i dag:

 

HP Pavilion 20.1" Wide LCD skjerm w20, 1680x1050, 600:1, TCO'03, DVI/VGA, 5ms

 

kosta meg 1995,-

 

Bra kjøp?

8093870[/snapback]

godt kjøp av skjerm.. men ville heller gått tilbake med den, å gtt på elkjøp og kjøpt fujitsu siemens 22" W for 2600kr

8093958[/snapback]

 

Har ikke plass til 22" :(

Lenke til kommentar

jeg gjør det men kan lime inne her:

 

Hovedkort: Asus P5N32-E SLI kr 1800

Skjermkort: Club3D Geforce 8800 GTX 768MB kr 4750

Minne: GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB

GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB kr 2850

CPU: Intel Core 2 Duo E6600 kr 2500

DVD brenner: Nec AD-7173 kr 270

Kabinett: NZXT Zero kr 1200

harddisk: Western Digital RAID Edition 500 GB kr 2600

 

 

Mangler strømforsyning og. Noen tips?

Lenke til kommentar

Jeg har Silverstone Zeus 750W, som er en strålende strømforsyning, ref jonnyguru.com. Den er i utgangspunktet litt overkill, men ønsker du å sette i et 8800GTX til kjører den det og.

 

Ellers er Thermaltake Toughpower 750W også god, og endel rimeligere, men igjen mest om du ønsker å ha endel takhøyde med tanke på kraft. Test av den.

 

Evt er denne fra Seasonic bra, og leverer fremdeles nok kraft, evt med avtagbare kabler. Test av 700W, men sammenlignbar for de med lavere effekt. Finnes og i 600W, med og uten avtagbare kabler.

 

En siste anbefaling er fra Corsair. God strømforsyning som har fått skryt fra flere hold. Test av den.

 

Uansett hvilken du velger får du en god strømforsyning.

 

Mye fin lesning om strømforsyninger i denne tråden, og forsåvidt resten av forumet der.

 

EDIT: Retting av url/forandret setning

Endret av switch1
Lenke til kommentar
Jeg har Silverstone Zeus 750W, som er en strålende strømforsyning, ref jonnyguru.com. Den er i utgangspunktet litt overkill, men ønsker du å sette i et 8800GTX til kjører den det og.

 

Ellers er Thermaltake Toughpower 750W også god, og endel rimeligere, men igjen mest om du ønsker å ha endel takhøyde med tanke på kraft. Test av den.

 

Evt er denne fra Seasonic bra, og leverer fremdeles nok kraft, evt med avtagbare kabler. Test av 700W, men sammenlignbar for de med lavere effekt. Finnes og i 600W, med og uten avtagbare kabler.

 

En siste anbefaling er fra Corsair. God strømforsyning som har fått skryt fra flere hold. Test av den.

 

Uansett hvilken du velger får du en god strømforsyning.

 

Mye fin lesning om strømforsyninger i denne tråden, og forsåvidt resten av forumet der.

 

EDIT: Retting av url/forandret setning

8096192[/snapback]

 

Tror jeg går for den Thermaltake 750W. Den var billig, kraftig og stille :)

Lenke til kommentar

tror nok at det holdet med 2 gig holder, men er jo så fine ram priser om daget at det er kanskje like greit og kjøpe nå?

 

er det ikke en psu i det kabinettet du har valgt? på 500W, kan jo prøve den først, skal helt klart dra systemet ditt fint

 

hdd, ville kjøpt 2 stk 400gb samsung, fin pris lite lyd.

 

hvilket hovekort skal du ha?

 

er sterkt uenig i at folk påstår at du ikke trenger så heftig grafikkkort, kommer jo nye spill selv om det pr. idag kanskje kan bli overkill. da jeg for ett år siden kjøpte 1900xt ble det frarådet på alle forter og kjøpe det til for lave oppløsninger, og 2 måneder etter kom oblivion som tyna kortet helt max

Lenke til kommentar
Ellers er Thermaltake Toughpower 750W også god, og endel rimeligere, men igjen mest om du ønsker å ha endel takhøyde med tanke på kraft. Test av den.

 

Skal du ha denne, ville jeg heller kjøpt 850 watt modellen. Når 750 watt er litt overkill, så er selvfølgelig 850 watt enda mer overkill, men det er snakk om ca. 200 kr i forskjell, og da får du også modulære kabler, noe du IKKE får hvis du kjøper 750 watteren, i hvertfall ikke fra Norge.

 

(Jeg har testet det selv med 750 og 850 watterene. Fikk først 750 watteren og så 850 watteren.

Lenke til kommentar
tror nok at det holdet med 2 gig holder, men er jo så fine ram priser om daget at det er kanskje like greit og kjøpe nå?

 

er det ikke en psu i det kabinettet du har valgt? på 500W, kan jo prøve den først, skal helt klart dra systemet ditt fint

 

hdd, ville kjøpt 2 stk 400gb samsung, fin pris lite lyd.

 

hvilket hovekort skal du ha?

 

er sterkt uenig i at folk påstår at du ikke trenger så heftig grafikkkort, kommer jo nye spill selv om det pr. idag kanskje kan bli overkill. da jeg for ett år siden kjøpte 1900xt ble det frarådet på alle forter og kjøpe det til for lave oppløsninger, og 2 måneder etter kom oblivion som tyna kortet helt max

8099146[/snapback]

jeg har en på 350. klarer ikke 4 sata disker og hovedkortet engang :thumbdown:

 

jeg må kjøpe en større. har en extra på 200 watt. for 2 av harddiskene :hrm::ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...