Gå til innhold

Ny pc til 18 000


Anbefalte innlegg

tror nok at det holdet med 2 gig holder, men er jo så fine ram priser om daget at det er kanskje like greit og kjøpe nå?

 

er det ikke en psu i det kabinettet du har valgt? på 500W, kan jo prøve den først, skal helt klart dra systemet ditt fint

 

hdd, ville kjøpt 2 stk 400gb samsung, fin pris lite lyd.

 

hvilket hovekort skal du ha?

 

er sterkt uenig i at folk påstår at du ikke trenger så heftig grafikkkort, kommer jo nye spill selv om det pr. idag kanskje kan bli overkill. da jeg for ett år siden kjøpte 1900xt ble det frarådet på alle forter og kjøpe det til for lave oppløsninger, og 2 måneder etter kom oblivion som tyna kortet helt max

8099146[/snapback]

 

Tror ikke det følger med 500 psu?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ellers er Thermaltake Toughpower 750W også god, og endel rimeligere, men igjen mest om du ønsker å ha endel takhøyde med tanke på kraft. Test av den.

 

Skal du ha denne, ville jeg heller kjøpt 850 watt modellen. Når 750 watt er litt overkill, så er selvfølgelig 850 watt enda mer overkill, men det er snakk om ca. 200 kr i forskjell, og da får du også modulære kabler, noe du IKKE får hvis du kjøper 750 watteren, i hvertfall ikke fra Norge.

 

(Jeg har testet det selv med 750 og 850 watterene. Fikk først 750 watteren og så 850 watteren.

8099159[/snapback]

 

hva menes med MODULÆRE kabler?

Lenke til kommentar

At det ikke sitter noen kabler på selvestrømforsyninga, kanskje med unntak av 20/24 pins,

 

11.jpg

 

og at du kun setter i de du trenger.

 

Her har du baksida av den som nevnes, litt lettere å skjønne hva det snakkes om da:

 

IMG_1009.jpg

 

EDIT: rettet bilde

Endret av switch1
Lenke til kommentar
Tror ikke det følger med 500 psu?

 

hvis du følger linken i handlelista de står det at kabinettet NZXT Zero kommer med 500W psu

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=59257

8106153[/snapback]

 

Hvis du tenker deg om så er det langt fra en kvalitets PSU som følger med et sånn billigkabinett!

Hvis han hadde kjøpt en MIST 600W med avtagbare kabler så hadde det vært det beste. kvalitet til 1000 :w00t:

 

8800GTX kortet er det bare å gi lange faen i når du har "møkka-skjerm" !

gå for 8800GTS 320 ! jeg bestillte det i starten av uka og skal bruke det i oppsettet mitt. nå har jeg en skjerm som støtter full-hd (1900x1200) men går fortsatt for GTS!

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Har bestillt pc nå

 

Kabinett: NZXT Zero 1170,-

PSU: THERMALTAKE Toughpower 850W 1430,-

HDD: 2 stk SAMSUNG 400.0GB 7200RPM SATA 16MB 3.5" NoiseGuard 1802,-

HK: ASUS P5N32-E SLI PLUS 1769,-

Minne: 2 stk GEIL (2x1GB) DDR2 PC6400 800MHz Ultra 4-4-4-12 2840,-

Skjemkort: Asus 8800GTX 4995,-

CPU: E6600 2495,-

DVD brenner: 290,-

 

Totalt ca 17.000,-

 

Har fra før:

20,1" Skjerm

Tastatur/mus

Lydkort Creative xtrememusic

 

Er det noe jeg mangler da?

Endret av HoZZy
Lenke til kommentar
har du forsøkte å bytte brikker da du forsøker med 3? Kan fort være feil på #4

8170873[/snapback]

 

Du får ikke utnyttet den siste GB hvis du ikke har et 64-bits OS. Vista eller XP

8177906[/snapback]

 

Skal fortsatt være mulig å boote med 4GB, den vil ikke boote, og det er trolig pga. minnefeil. Tipper det er feil på den brikka du ikke bruker når du forsøker med 3 GB, bytt ut en med den siste og sjekk.

Lenke til kommentar
ambefaler ikke termal take power, de bråker for mye, finn en med 12cm vifte istede for de to 8cm som termaltake har, jeg er ikke fornøyd med mitt poer. kjøp ocz, tagan eller mist.

8180945[/snapback]

 

Det er ei 14 cm vifte i PSU-en, hører den ikke

Lenke til kommentar
har du forsøkte å bytte brikker da du forsøker med 3? Kan fort være feil på #4

8170873[/snapback]

 

Du får ikke utnyttet den siste GB hvis du ikke har et 64-bits OS. Vista eller XP

8177906[/snapback]

 

Skal fortsatt være mulig å boote med 4GB, den vil ikke boote, og det er trolig pga. minnefeil. Tipper det er feil på den brikka du ikke bruker når du forsøker med 3 GB, bytt ut en med den siste og sjekk.

8180778[/snapback]

 

Hva er forskjell på 32 og 64bit?`

Har testet mange forskjellige kombinasjoner med minnebrikkene, alle virker helt fint. Kan det være bios?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...