Gå til innhold

Bærbar Dell pc? D420, D620 eller D820?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hovedforskjellen på dem er vel skjermstørrelse (hhv 12", 14" og 15,4" for hver modell), og jeg vil jo påstå at 14"-skjermen på d620 gir en maskin som både har rommelig skjerm og samtidig er nett og bærbar.

 

d420 ville jeg styrt unna til skolebruk, den er en utrolig snasen liten sak med sine umerkelige 1,5 kg i vekt og 12" store skjerm, men til ditt bruk tror jeg 12" vil bli litt for "trangt" mange ganger.

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt D620. Selv bruker jeg forgjengeren D600. Husk at hvis du har en Windows-lisens fra før som du kan bruke, eller vil bruke GNU/Linux, så kan du ringe og si at du vil nekte å godta Windows-lisensen. Det kan spare deg for over 1000 kr. Har sjekket. Hvis jeg skulle valgt en ultraportabel, ville jeg heller gått for en ThinkPad, de er enda mindre enn D420, den minste veier bare 1.3 kg.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Kan også være greit å vite at D620 og D820 ser ut til å bli erstattet av Dell D630 og D830 innen kort tid. Dog, forskjellene er ikke store, og når de faktisk blir tilgjengelige i Norge er også uvisst.

8117079[/snapback]

Sånt er veldig greit å vite. Bra at du varsler om det :thumbup: .

 

Edit: jeg vil bare si til trådstarter at når han vurderer å kjøpe en bærbar maskin fra Dell så er det meget fornuftig å se på en PC fra Latitude-serien. Disse er mer forseggjorte, kvalitetspreget er sterkere, og har bedre betingelser hva service angår. Slik er det ikke med Inspiron. Med D620/D630/D820/D830 er 3 års på-stedet-service neste arbeidsdag standard uansett hva man velger. Denne serviceavtalen er meget hendig, og øker bruksgleden betraktelig. Jeg har hatt denne garantien i snart 3 år med min D600, og jeg kan skrive under på at den faktisk fungerer i praksis. Det er en av grunnene til at jeg er så fornøyd med min Latitude D600.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Kan også være greit å vite at D620 og D820 ser ut til å bli erstattet av Dell D630 og D830 innen kort tid. Dog, forskjellene er ikke store, og når de faktisk blir tilgjengelige i Norge er også uvisst.

8117079[/snapback]

Sånt er veldig greit å vite. Bra at du varsler om det :thumbup: .

 

Edit: jeg vil bare si til trådstarter at når han vurderer å kjøpe en bærbar maskin fra Dell så er det meget fornuftig å se på en PC fra Latitude-serien. Disse er mer forseggjorte, kvalitetspreget er sterkere, og har bedre betingelser hva service angår. Slik er det ikke med Inspiron. Med D620/D630/D820/D830 er 3 års på-stedet-service neste arbeidsdag standard uansett hva man velger. Denne serviceavtalen er meget hendig, og øker bruksgleden betraktelig. Jeg har hatt denne garantien i snart 3 år med min D600, og jeg kan skrive under på at den faktisk fungerer i praksis. Det er en av grunnene til at jeg er så fornøyd med min Latitude D600.

8119418[/snapback]

 

 

Yeah Veit dette...

Dama har latitude d520 så veit alt om den glimrende garrantien...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...