Gå til innhold

Peter Moore om Blu-ray og å gi brukerene ett valg


Anbefalte innlegg

Fant dette sitatet fra EGM på ett annet forum.

 

From this month's EGM:

 

Quote: EGM: in regards to HD-DVD as an optinal add-on, you said in the past, "We're not forcing movie technology on game players, but instead are letting them choose how to personalize their experiences." If this is true, why not sell a Blu-ray player as well?

 

Perter Moore: Well, because... when we look at HD-DVD, we're looking at a superior format. Microsoft is a backer of HD-DVD for a number of reasons, and I don't see any reason why we should support something that we don't believe in. We believe in HD-DVD.

 

EGM: Why not give customers the choice, though?

 

Peter Moore: Because the consumer's choosing HD-DVD. [Laughs all around] Look... we're not going to get embroiled in a movie-playback war. We're very clear on this. If you've already got your 360, $199 put you in the high-def movie playback scenario, but i'm not burdening the box with it as our competitor's done. This is about games. It's not about movies.

 

EGM: Does that mean you wouldn't include a built-in HD-DVD player in future iterations of the Xbox 360?

 

Peter Moore: No, no, it's about choice. We're absolutely focused on consumers that want to play games, and if they're fortunate enough to be the small minority right now that have the equipment to take advantage of the new generation of high-definition movie playback, then at their choice they can buy an HD-DVD player for $199.

 

Skjønner ikke at han kan påstå at MS gir brukerene ett valg? Da burde de ha hatt en Blu-Ray add-on. Mange xbox 360 brukere på forumet sier også at de ville ha kjøpt en Blu-Ray add-on. Jaja :hmm:

 

Kilde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men når MS sier at de vil gi Xbox 360 eiere ett VALG, så bør de da ta med begge formatene slik at brukerene kan gjøre ett valg? EGM er tydeligvis enige, om du leser kilden så er det flere som er enige.

8074228[/snapback]

 

 

Hvorfor går ikke du og kjøper deg en HD DVD spiller da Mgs?

 

 

akkurat ja, du tror Blu Ray vil vinne, så du holder du deg til 1 format

 

 

Microsoft er en støtte spiller til HD DVD

Lenke til kommentar

Sikkert relevant å tilby BR/HD DVD om man baserer seg på at 360 skal være en HD film spiller. Da ville det være rart å tilby kun ett valg. Men siden det er en spillkonsoll, gir man muligheten til å spille av HD film for en relativt billig penge. Hvis man ikke skal ha en HD film spiller, velger man å la være å kjøpe. Noe jeg selv har latt være. Et valg altså.

 

edit: fra ditt sitat: "This is about games. It's not about movies"

Endret av freke
Lenke til kommentar
Men når MS sier at de vil gi Xbox 360 eiere ett VALG, så bør de da ta med begge formatene slik at brukerene kan gjøre ett valg? EGM er tydeligvis enige, om du leser kilden så er det flere som er enige.

8074228[/snapback]

 

 

Hvorfor går ikke du og kjøper deg en HD DVD spiller da Mgs?

 

 

akkurat ja, du tror Blu Ray vil vinne, så du holder du deg til 1 format

 

 

Microsoft er en støtte spiller til HD DVD

8074259[/snapback]

 

Peter Moore: Because the consumer's choosing HD-DVD. [Laughs all around] Look... we're not going to get embroiled in a movie-playback war.

 

Consumers choosing HD-DVD? Ikke i følge salgsstatistikker ;) Han sier også at de ikke vil være med i HD format krigen??

Lenke til kommentar
Men når MS sier at de vil gi Xbox 360 eiere ett VALG, så bør de da ta med begge formatene slik at brukerene kan gjøre ett valg? EGM er tydeligvis enige, om du leser kilden så er det flere som er enige.

8074228[/snapback]

Det hadde vært ett dårlig valg av Microsoft. Hvis de gir muligheten for blu-ray på Xbox 360 så er det mye større sjanse for at blu-ray vinner, noe Microsoft hadde tapt på.

 

Men som vi alle vet så er det jo hackere og moddere i massevis. Så kanskje noen lager en blu-ray spiller som funker på Xbox 360 :)

 

Edit: Farsken, jeg burde ha registrert meg 6 minutter senere :p

Endret av Lund-
Lenke til kommentar

En ting man må huske på i denne debatten mellom HD HVD - MS og BR D - Sony er at sony har mye mer å tape i kampen mellom de to formatene. Sony er nødt til å fokusere på film og at blu ray er "bedre" enn HD DVD.

 

Hvorfor? Fordi Sony har egne filmstudioer( For eksempel Sony Tristar, Columbia...) og de vil tape et utrolig stort beløp dersom Blu Ray går i vasken. Det koster veldig mye å måtte bytte fra Blu Ray til HD DVD i filmstudioene. Og på dette punktet er det faktisk for sent å snu for Sony.

Lenke til kommentar

For å gjøre det enkelt...

 

Microsoft har muligheten til å tilby Blu Ray dersom det blir en standard. Sony kan ikke tilby annet enn Blu Ray dersom det ikke blir standarden. MS gir brukere et valg, selv om det for tiden bare er valget mellom et produkt. De tvinger ikke en standard på forbrukere på samme måte som Sony.

 

MS er lure som venter på markedet, istedet for å presse ut nye formater for hvert produkt, slik som Sony har en tendens til å gjøre med sine propriotære formater.

Lenke til kommentar
Men når MS sier at de vil gi Xbox 360 eiere ett VALG, så bør de da ta med begge formatene slik at brukerene kan gjøre ett valg? EGM er tydeligvis enige, om du leser kilden så er det flere som er enige.

8074228[/snapback]

 

Hvorfor gir ikke Sony ut en HD-DVD addon da?

 

@ Tci: Du traff spikeren på hodet. :)

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar

Synes denne tråden var teit. Virker som et desperat forsøk på å spre negativt om Xbox 360.

 

Jeg, for min del, er utrolig glad for at jeg slapp å betale 1500 kroner ekstra da jeg kjøpe min Xbox 360. Jeg har en HDTV nå, men kommer til å avvente kjøp av HD-spiller. Derfor er det flott at jeg fikk det jeg ville, en spillkonsoll, uten å måtte betale ekstra for noe jeg aldri vil bruke. Nå, derimot, som jeg har HDTV vurderer jeg å snart gå til innkjøp.

Lenke til kommentar
Men når MS sier at de vil gi Xbox 360 eiere ett VALG, så bør de da ta med begge formatene slik at brukerene kan gjøre ett valg? EGM er tydeligvis enige, om du leser kilden så er det flere som er enige.

*

 

 

 

Hvorfor gir ikke Sony ut en HD-DVD addon da?

 

I motesetning til MS så har aldri sony plapret om å gi folk et valg.

 

Er helt usaklig at MS pjatter om valgmuligheten også er den ikke der. Hadde de gitt ut en blu-ray spiller i tillegg så hadde folk hatt ordentlig valgmuligheter. Og at de ikke blander seg opp i filmformat krigen er 219% løgn.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Er helt usaklig at MS pjatter om valgmuligheten også er den ikke der.

8074945[/snapback]

 

 

Man har faktisk et valg, selv om du kanskje ikke ser det. Man kan velge å spille HD film på spillkonsollen sin, eller man kan velge kun å spille. Og slippe å betale for en HD film spiller. Sonys rake motsetning da altså.

Lenke til kommentar
Man har faktisk et valg, selv om du kanskje ikke ser det. Man kan velge å spille HD film på spillkonsollen sin, eller man kan velge kun å spille. Og slippe å betale for en HD film spiller. Sonys rake motsetning da altså.

 

Man har et valg, men ikke et fullstendig valg.

Du kan velge om du vil eller ikke vil se HD film, men de nekter deg alikevel et fritt valg dersom du vil se film.

 

Kan gå med på at de gir deg et halvveis valg. Hvis blu-ray vinner gir de deg et dårlig valg.

 

 

Dersom blu-ray taper formatkrigen så vil alikevel discene bli benyttet i spill. 50gb final fantasy i 1080p --> Yes please

Lenke til kommentar

De gir deg et fritt valg til film jo. Det kan du ikke si om Sony. Hvis du vil ha en billig HD DVD avspillingsmulighet. Kan du betalt 1800,- for den, eller kjøpe entene en PS3 til 6k, eller en standalone Blu-ray spiller til 11k.

 

Så valget er lett det. Og hvis Microsoft skulle levere en billig Blu-ray tillegg til Xbox 360, hadde den kostet sikkert mye mere enn HD DVD.

Lenke til kommentar
Kan gå med på at de gir deg et halvveis valg. Hvis blu-ray vinner gir de deg et dårlig valg.

8075093[/snapback]

Men hvis Sony taper, er ihvertfall det et enda dårligere valg.

 

Du trenger ikke å gjøre Microsoft til noen banditt her. Den som skulle straffes for å pakke på folk ting unødvendig, er Sony. Men det er faktisk opp til brukerer hva de velger å kjøpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...