Gå til innhold

Forslag til ny test av skjermkort!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men det sier seg jo selv da, om du klokker et Ti4200 kort opp til Ti4600 hastighet (300/650) vil Ti4200 kortet være like kjapt som Ti4600 kortet. :smile:

Desuten varierer klokkemurlighetene helt fra kort til kort, dvs. at selv om det er to helt identiske kort kan de ha helt forskjellig max-hastighet.

Det er derfor helt umurlig å fastslå at alle Ti4200 kort kan klokkes opp til Ti4600 hastighet.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 18:05, skrev Jannis-15:

Men det sier seg jo selv da, om du klokker et Ti4200 kort opp til Ti4600 hastighet (300/650) vil Ti4200 kortet være like kjapt som Ti4600 kortet. :smile:

Desuten varierer klokkemurlighetene helt fra kort til kort, dvs. at selv om det er to helt identiske kort kan de ha helt forskjellig max-hastighet.

Det er derfor helt umurlig å fastslå at alle Ti4200 kort kan klokkes opp til Ti4600 hastighet.


 

Det er jo nettopp på grunn av de varierende overklokkingsegenskapene han vil ha det testet da...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 18:11, skrev Erlend!:

Det er jo nettopp på grunn av de varierende overklokkingsegenskapene han vil ha det testet da...


 

Tror du missforstår litt her. :smile: når jeg sier "to HELT like kort" mener jeg ikke bare to Ti4200 kort, men for eks. to "Asus V8440 DT 128MB" kort.

Jeg kan prøve å gi et eksempel (noe som jeg vanligvis ike er så flink med.. :razz: )..

 

Jeg har Asus V8440 (Ti4400 128MB), jeg får fint klokket dette til 314/672, kameraten min synes dette er meget bra, så han går i butikken og kjøper ett helt makent kort, installerer det, men får ikke klokket det stabilt til mer en 305/632... enda dette er på to helt identiske kort!

 

Derfor finnes det ingen fasit for hvor mye man kan klokke et grafikkort, det varierer som sakt fra kort til kort. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...