Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Koblingsskap på eiendom


catocontrol

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte et hus i fjor sommer. På eiendommen står det et koblingsskap tilhørende Canal Digital. Jeg måtte henvende meg tre ganger til selskapet før dem endelig innrømte at det var deres skap. Jeg ba dem flytte dette, da jeg skal utvide veien min. Det er greit nok. Jeg prøvde også på en spansk en med at jeg ønsket kompensasjon for å la dem ha skapet på min eiendom.

 

Dette likte ikke canal digital. Det jeg får vite av dem er siden tidligere eier har gitt dem tilatelse til å ha skapet der, må også jeg gjøre det. Jeg ba dem da om en kopi av avtalen de hadde laget mellom canal digital og den tidligere eieren. Det ble plutselig vanskelig, og jeg fikk som svar at han hadde samme abon.vilkår som jeg har skrevet under på. Klarer ikke akkurat å se at det er en avtale om koblingsskap på eiendomen.

 

Nok en gang har jeg bedt om å få en kopi av avtalen deres(som antageligvis ikke eksisterer).

 

Noen som har vært borti noe slikt før, eller har råd om hvordan jeg skal gå frem? Hun skrev følgende som avslutning i mailen til meg:

"saker har flere ganger vært oppe i forliksråd/rettsak hvor Canal Digital (eller annen netteier) har fått medhold hver gang grunnet forrige eiers tillatelse og abonnementskontraktens vilkår."

 

Dette var kanskje bare for å "skremme" meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg ingen jurist, men med mindre det sier noe om det i kontrakten din på huset/tomten om det, så kan ikke jeg forestille meg at de har noen rett til å ha boksen der uten din tillatelse. Ikke med mindre det vil koste de millioner å flytte den et par meter liksom, men det er vel heller tvilsomt.

Lenke til kommentar

Det er et langskudd, men finn ut om de har tinglyst retten til å ha skapet der.

Jeg regner med at du tinglyste eiendomen på deg straks du overdro den og oppdaget sikringsskapet i senere tid?

 

Dersom den ikke er tinglyst og du har tinglyst eiendommen før du fant det, så kan du få fjernet det gjennom tinglysningsloven.

Lenke til kommentar
Det er et langskudd, men finn ut om de har tinglyst retten til å ha skapet der.

Jeg regner med at du tinglyste eiendomen på deg straks du overdro den og oppdaget sikringsskapet i senere tid?

 

Dersom den ikke er tinglyst og du har tinglyst eiendommen før du fant det, så kan du få fjernet det gjennom tinglysningsloven.

8155149[/snapback]

 

Jeg har tatt kontakt med tinglysningsfolka, men de sier det er en sak mellom meg og canal digital. De har nå sluttet å svare på mine henvendelser på mail. Få begynne å skrive brev da. Jeg er ikke den som gir meg raskt:)

Lenke til kommentar
Ettersom jeg kan huske er det best å møte opp til et fysisk møte, å drøfte saken med kanal digital. Hvis de ikke har noe papirer på avtalen fra tidligere eier har de 3mnd til å flytte på boksen. Hvis ikke har du loven på din side. Lykek til :)

8190706[/snapback]

 

 

Hehe kanal digital holder til i porsgrunn, og jeg bor i Harstad(for the time being) så da blir oppmøte ikke aktuelt:) Men ja holder på å skrive brev nå.

Lenke til kommentar

Lånn en traktor av naboen og kjør over boksen

 

Ettersom jeg kan huske er det best å møte opp til et fysisk møte, å drøfte saken med kanal digital. Hvis de ikke har noe papirer på avtalen fra tidligere eier har de 3mnd til å flytte på boksen. Hvis ikke har du loven på din side. Lykek til :)

8190706[/snapback]

 

 

Hehe kanal digital holder til i porsgrunn, og jeg bor i Harstad(for the time being) så da blir oppmøte ikke aktuelt:) Men ja holder på å skrive brev nå.

8201250[/snapback]

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...