Gå til innhold

hvordan man skifter strenger på diverse gitarer


steinrawr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da bør du prøve igjen, for jeg har faktisk sett på de sidene omtrent på den tiden du postet.. Glimrende veilledning for nybegynnere.

8134158[/snapback]

 

blir litt off topic nå men:

som dere ser så kommer hvertfall ikke jeg meg inn på den linken.

8134206[/snapback]

 

Den funker fra alle pc'er jeg har prøvd, så den linken lever den....det kan se ut som om at ISP'en din har sperra for denne adressen, av en eller annen grunn....siden du får access denied...

 

 

Pantera

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
At du først tok av alle strengene, for så å sette på den lyse E-strengen og stemme den helt opp.

 

 

Slik jeg gjør:

 

 

Plukker av alle strengene (slakker alle litt og litt), renser gripebrettet og setter det inn med olje (hvis det ikke har blitt gjort på en stund) setter på mørk E, lys E, A, B, D og G. Jeg stemmer dem ikke opp med en gang, men strammer bare litt slik at de sitter på nuten og slik at bridgen sitter fast. Deretter stemmer jeg dem korrekt.

 

Vet ikke om dette er den "korrekte" måten, men det funker. :)

8057000[/snapback]

 

det burde du ikke gjøre. ta av èn streng og bytt med ny.

tar du av alle kan du føkke halsen på gitaren.

siden den får stor belastning, og så ikke og så igjen...

Lenke til kommentar

Det finnes jo mye fint å få kjøpt hos den lokale gitarpusheren, men en olje som er naturbasert, og ikke så alt for fet tror jeg er et bra valg. Er oljen veldig fet, tar det jo lang tid før den trekker inn, og du vil ikke ha klisset på strengene.

Når jeg ikke har hatt igjen mer av "spesialoljen til gripebrett", har jeg tydd til vanlig teakolje. fungert bra det også.

 

Mye av vitsen er jo å få fjernet hudrester og svette fra gripebrettet. Vet noen sverger til sånn sitrusolje, det renser bra, sier de.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Det finnes jo mye fint å få kjøpt hos den lokale gitarpusheren, men en olje som er naturbasert, og ikke så alt for fet tror jeg er et bra valg. Er oljen veldig fet, tar det jo lang tid før den trekker inn, og du vil ikke ha klisset på strengene.

Når jeg ikke har hatt igjen mer av "spesialoljen til gripebrett", har jeg tydd til vanlig teakolje. fungert bra det  også.

 

Mye av vitsen er jo å få fjernet hudrester og svette fra gripebrettet. Vet noen sverger til sånn sitrusolje, det renser bra, sier de.

8184225[/snapback]

 

sitrusolje er visstnok ikke bra å bruke. Ok, det renser bra, men det kan ødelegge halsen etterhvert. Båndene kan også løsne.

 

Her er noen tips få rensing av gitarhalsen.

 

 

Pantera

Lenke til kommentar
Gløymte forresten å seie at du må strekke i strengane og stemme dei opp igjen 4-5 gonger før dei sitter skikkeleg. Det tar du heilt til slutt. ;)

Berre gjer det heil til dei ikkje blir ustemde når du drar i dei lenger.

8071114[/snapback]

Har du noen frekke teknikker på dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...