Gå til innhold

Musikk: Min versjon av Outkasts "Hey ya. Pop


Anbefalte innlegg

Var og spilte inn en versjon av Outkasts Hey ya her om dagen, i anledning søknader til folkehøyskole (musikklinje), check it, og si hva du synes!

 

hmm.. hver gang jeg prøver å legge inn fila, tar det dritlang tid, og når den først er ferdig kommer jeg til forsiden, uten å ha lagt til fila.. Noen som vet hvorfor? Hvis ikke kan en moderator bare legge ned tråden!

Endret av trondtrond
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, hva skal jeg si.

Først og fremst så syntes jeg gitaren var litt for flat. Du kunne med fordel simulert litt stereo for å fylle lydbilde litt bedre. mulig litt reverb og chorus hadde gjort susen. Når det gjelder vokalen så syntes jeg du har en grei stemme, men det er alt for stor dynamisk variasjon. Bruk compressor og limiter på vokal, og muligens en liten vokal-reverb så tror jeg resultatet blir mye bedre med en gang.

Dette er selfølgelig bare min personlige mening, ikke noe fasit svar.

 

Hvorfor har du forresten ikke med noe bass, trommer etc?

Lenke til kommentar

Jeg spilte det inn med låte (selv), men det passa rett og slett ikke inn med feelen på sangen på en måte.. Når det gjelder Gitaren og vokalen er jeg for så vidt enig, hadde vært stilig med ei lita reverb på vokalen, men det fikk jeg rett og slett ikke tid til(var litt "i hui og hast" opptak) har ikke fått miksan slik som jeg vil heller, men det får da bare være!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...