Gå til innhold

knipsekasser / kronespill! :)


twarr

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er det noen her inne som er intresert i knipsekasser? :smile: det er veldig kult :grin: ! jeg skal snart kjøpe meg en slik som denne

 

og litt senere skal jeg kjøpe meg en salina (den med hvite kuler!) er det noen andre her inne som har interesse for slike gamle knipsekasser? :smile: legg inn bilder!

 

mvh

 

Twarr

 

[ Denne Melding var redigert av: twarr på 2002-12-08 18:21 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

pris på flipperspill avhenger av hvilken type du vil ha! sånne flipperspill som er populere; The Addams Family og Twilight Zone koster litt over 10.000 kr... visst du ikke er så nøye på hvilken flipper du skal ha, kan du få en til 5000 kr...

Airhockey er DYRT!! I alle fall visst du skal ha med myntinnkast... da koster de rundt 20.000 kr... men tilbake til knipsekasser, er det ingen som er intresert i det..?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Quote:


Hva skal du med det?


Jeg elsker knipsekasser! det er kjempekult å stå å "knipse" å prøve å treffe mellom disse hullene! Dessuten er det noen som (ingen) av de som jeg kjenner, har.

 

Quote:


Knipsekassen kunne eg tenke meg!! Kor får du tak i en sånn?


Jeg får tak i knipsekasse med en bekjent. Men den til 1500 kr var den rimeligsta han hadde, og han hadde bare 1 så rimelig.. Jeg kan få tak i flere knipsekasser, men de blir litt dyrere. Visst du er intresert i å skaffe deg en knipsekasse; send meg en email på [email protected]

 

Quote:


Hva med den som du knipser kronestykker da? den likte jeg når jeg var liten..


Det finst mange modeller av de som man "knipser" kroner.. her er noen bilder av gamle modeller:

 

Lucky Strike

 

Lars Berg 1

 

Lars Berg 2

 

Capri capri er en VELDIG gammel knipsekasse!

 

Salina

 

og kremen av knipsekasser;

 

Røde kors knipsekasse! (mekanisk, går uten strøm!)

 

Quote:


1500? hvor, hvor?


jeg og vil ha!


Visst du er intresert i å skaffe deg en knipsekasse, send meg en email på [email protected] så kan vi ordne noe..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 18:02, skrev SnowDOG_:

Quote:


Den 2002-12-09 10:30, skrev psilocybe:

funker de med de nye kronestykkene, da?



Eg tror det er nye kroner på lars berg. Ellers er det andre mynter?

Den gamle røde kors knipsekassen går det ikke ann å gjøre noe med, men den lars berg nr. 1 og 2 går det ann å programere til å ta nye 1,5, 10 og kanskje 20 kronere... altså du putter på en 10 kroning, så får du 10 forsøk... det går også ann å bytte ut innmaten der som kronene ruller rundt, men dette er mye arbeid.. de røde kors knipsekassene er forresten VELDIG vanskelig og skaffe! de er også ganske dyre..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-10 00:49, skrev SnowDOG_:

Kule er de uansett og eg kan se for meg en slik i veggen her på rommet mitt. Hvis noen kjøper en slik og har den i en stor stue der du ofte har fester hadde den tjent inn masse penger selv om den er helst for moro skyld
:grin:


Hei!

 

Så sant, så sant :grin:

Lenke til kommentar

I 73 (var da 5) flyttet vi til Jondalen der mutter og fatter drei kro/camping og bensin...ikke'no selvbetjening her nei..hehe

Der hadde vi 10-øring knipsekasse, 50-øring knipsekasse og Bally enarma banditt.(Seff.jukebox å)

Den 10-øring-kassa har jeg drømt om siden. Utrolig forseggjort trekasse med blanke beslag som det var litt mønster på. Tror den var ca. 50 cm bred og 60 cm høy. Maxgevinst (7 på kronespill) var 50 øre :smile:

 

Flytta så til Drammen rett ved travbanen. Det blei en del herting på kronesautomatene med kammerater den tia der ja.

 

Flytta så til Larkollen og på hotelet der hadde de et artig 25-øre spill og seff. pong!

25-øre spillet var en trekasse..som hang på veggen ca. 40*50 (b*h) med 2 knotter nederst..

Ok. Man puttet på 25øringen oppe på høre side og den trillet mellom glasset ned på første pinne/stang som gikk nesten tvers over kassa. Så skulle man vri på knottene slik at stangen fikk helling mot venster og 25øringen skulle trille bortover. Man måtte være forsiktig slik at ikke 25øringen trillet ut over kanten og ned i kassa. På kanten skulle 25øringen forsiktig vippes/lirkes ned på andre stang.(4 stenger til sammen) Denne var bittelitt lengere. Da måtte man vri på knottene kjappt slik at stanga helte mot venstre og på samme må på de neste stengene. I enden på den siste stanga var det et hull rullet man over og stoppet fikk du igjen 25-øringe :smile: ja det var det man vant.. etter 10-12 forsøk fikk du igjen 25øringen hver gang.. Sikkert prøvd det 2-3000 ganger hehe.

Noen som har sett noe lignende?

-------------- |<--25øring inn

| ____________ |

| | Litt dårlig tegning men håper dere

|------------ | skjønner hva jeg mener. Når du vre | ____________ | på venstre knott helte stengene

| | mot venstre, men man måtte holde

|-----------¤- | igjen med høyre knott for at ikke

| o o |_ vaiere/tråder fra knott ble slakke

---------------->25øring ut

 

Hilsen @c-Cobr@

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...