Gå til innhold

Valg mellom X360 og NWii


Thewiz

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Denne tråden er ikke som de andre. Jeg skal begrunne de forskjellige fordelene og ulempene med konsollene.

 

Den siste konsollen jeg kjøpte var Xbox, jeg er stor fan av Halo -serien og vil gjerne fortsette på den. Men så tenker jeg at Wii er den konsollen som har kommet med noe revolusjonerende.

 

X360 er helt klart best på grafikk, men jeg har ikke HDTV, så er hele poenget borte da?

Jeg liker veldig godt spillene som har hittil blitt sluppet på Xbox, og jeg syns Nintendo også har gode spill.

 

Jeg vil helst ha en konsoll med god grafikk og spillbarhet og ikke minst et godt spillutvalg. Derfor har jeg sett for meg X360 hakket bedre for meg. Men jeg er litt usikker. Syns ikke det har kommet så mange gode titler på Wii enda (bortsett fra TP da) Finnes det noen image-løftene titler i framtiden?

 

Jeg har prøvd både Wii og X360 og jeg syns Wiien er morsom der og da, men jeg har på følelsen at det blir kjedelig i lengden, med dagens titler.

X360 har mange gode titler allerede (kanskje fordi den har vært ute mye lengere) som f.eks. Gears of War, Lost Planet, Viva Pinata.

 

Er veldig i tvil på denne her, men er sikker på at PS3 er utelukket.

Det står egentlig mellom X360 og NWii.

 

 

 

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

please dropp uttalelser basert på egne subjektive meninger.

Har sett hele familien min bli totalt hekta på å spille wii sports, så vet ikke akkurat om du burde uttale deg på den der måten...

Men ja...360 har et mer snevert markedsfokus med bilspill og action.

 

x360 er likt som den gamle xboxen på mange måter, og uten hdtv, blir spillene nesten som slik de var på gamle maskinen også.

Tenk litt på hva spill du vil spille, sjekk litt rundt det, og så vurder hva du vil ha. Og om du vil ha x360 så må du nesten ha deg hdtv også...

thats my take at least =)

Lenke til kommentar
please dropp uttalelser basert på egne subjektive meninger.

Har sett hele familien min bli totalt hekta på å spille wii sports, så vet ikke akkurat om du burde uttale deg på den der måten...

Men ja...360 har et mer snevert markedsfokus med bilspill og action.

 

x360 er likt som den gamle xboxen på mange måter, og uten hdtv, blir spillene nesten som slik de var på gamle maskinen også.

Tenk litt på hva spill du vil spille, sjekk litt rundt det, og så vurder hva du vil ha. Og om du vil ha x360 så må du nesten ha deg hdtv også...

thats my take at least =)

8048399[/snapback]

 

 

Det er det dummeste jeg har hørt=at en xbox 360 uten HDTV er det samme som den gamle xboxen. Det er så innmari feil, grafikken på 360-spill, selv uten HD, er fantastisk bra. Syns ikke grafikken endra seg så sinnsykt mye på spill som PGR3, Oblivion eller Call of Duty 3!

Lenke til kommentar
Det er det dummeste jeg har hørt=at en xbox 360 uten HDTV er det samme som den gamle xboxen. Det er så innmari feil, grafikken på 360-spill, selv uten HD, er fantastisk bra. Syns ikke grafikken endra seg så sinnsykt mye på spill som PGR3, Oblivion eller Call of Duty 3!

Agreed!

Og med det stemmer jeg for at du skaffer deg X360 :)

Lenke til kommentar

OT først:

 

please dropp uttalelser basert på egne subjektive meninger.

8048399[/snapback]

 

Den måtte til for å slå resten tilbake til deg:

 

Men ja...360 har et mer snevert markedsfokus med bilspill og action.

 

x360 er likt som den gamle xboxen på mange måter, og uten hdtv, blir spillene nesten som slik de var på gamle maskinen også.

Tenk litt på hva spill du vil spille, sjekk litt rundt det, og så vurder hva du vil ha. Og om du vil ha x360 så må du nesten ha deg hdtv også...

thats my take at least =)

8048399[/snapback]

 

Altså, du begår jo samme feilen som du anklager den forrige posteren for.

 

Så over til et par enkle ting:

- Xbox360-spill på vanlig TV ser mye bedre ut enn Xbox-spill på tilsvarende TV. Du trenger ikke HD-TV for å se forskjellen, men den blir enda tydeligere med HD-TV.

- Xbox360 har et ganske bredt og variert spillbibliotek, bredere enn til Wii (selvfølgelig, siden det er mye kortere siden release). Det er mange skytespill, det er noen bilspill, men det er også mange flere typer spill til Xbox360. Så å si at de har et mer snervert markedfokus blir helt feil.

 

Men ha en fortsatt god dag :)

Lenke til kommentar
x360 er likt som den gamle xboxen på mange måter, og uten hdtv, blir spillene nesten som slik de var på gamle maskinen også.

Tenk litt på hva spill du vil spille, sjekk litt rundt det, og så vurder hva du vil ha. Og om du vil ha x360 så må du nesten ha deg hdtv også...

8048399[/snapback]

Det vil jeg si er tullprat. Du trenger absolutt ikke HD-TV for å nyte 360. Forskjellen er bare i skarphet. Grafikken i seg selv blir ikke bedre, bare klarere.

 

 

Når du skal velge konsoll er det viktig å velge den ut i fra spillene du liker. Men siden du setter pris på god grafikk, er nok 360 det rette valget for deg.

 

360 tilbyr stort sett action og bilspill som nevnt. Wii har en rekke partyspill til nå. Er jo såklart en del i andre genrer også. Rent spillmessig er det 360 som her det beste utvalget, da den har vært ute på markedet i godt over et år.

 

Det er en rekke tråder om dette på forumet, du kan gjerne søke etter like tråder. Mange gode tips i disse også.

Lenke til kommentar
wii er mer for barn, mens 360 er mer for ungdom og voksne. det kan sikkert være morsomt for de eldre å leke seg med wii også da

8047948[/snapback]

 

Wii for barn ja, du sier noe der. Hvem går under "vosksne", din mor, far og besteforeldre?

Wii er like mye et leketøy som din Xbox 360, PS3, lego og bamsen du har liggende ved sengekanten. Selv om den ikke har så stort utvalg voldelige spill.

 

Hadde Mario blitt mer "voksent" om spillet inneholdt mer vold? Nei, jeg mener det bare blir mindre tilpasset de yngre og eldre folkegruppene som ikke er så opptatt av voldelig underholdning.

 

Når det gjelder konsoll valget så vil jeg påstå at Wii ikke kan helt sammenlignes med de to andre (PS3/Xbox) da Wii har så mange eksklusive typer spill de andre ikke har. Orker ikke gå mer inn på det nå.

 

Ville heller sagt at valget stod mellom Xbox 360 og PS3 om du liker litt voldelige spill og bilspill. Eller Wii om du liker spill av typen Nintendo eksklusive (og egen produserte).

 

*jobbe videre*

Lenke til kommentar

Som flere sier her så velg konsoll ut i fra hvilken spill du liker, ta altså en titt på hva som er kommet ut på de to konsollene og hva som ligger frem i horisonten.

 

Ta f.eks. en titt på Gamerankings for å se over hva som finnes av spill til Wii og X360. Du kan også f.eks. bruke Tothegame for å få en oversikt over hva som kommer på de to konsollene.

 

Med det sagt så vil jeg også nevne at hvis det er god grafikk du er ute etter så er nok X360 det beste valget, Wii kan dessverre ikke konkurrere med den på grafikkfronten.

Wii mangler også litt på utvalget, men det har nå med at den er ganske nylig lansert.

Du vil også få store problemer med å faktisk finne en Wii i butikken pga stor etterspørsel.

Lenke til kommentar

Sånn som det ser ut for øyeblikket ville jeg gått for XB360. Med mindre du er ihuga Nintendo-fan da.

 

Jeg har en Wii selv, og den er utrolig morsom å spille på sammen med andre, men når det kommer til single-player så er det få spill (annet enn Zelda: Twilight Princess, selvfølgelig) som er morsomt over lengre tid. Dessuten kan jeg telle antall spill som støtter online på en halv hånd.

 

Merk at det jeg sier nå gjelder for hvordan det står mellom Wii og XB360 i dag, kan godt hende at om 1 år så vil jeg anbefale deg Wii ovenfor XB360...

Lenke til kommentar

At Wii er mer for barn er bare tull. Pappaen min er godt voksen og han spiller Wii... men tørr ikke å røre Xbox... ikke PS2 en gang. Det sier jo litt. Jeg er også voksen og har det kjempegøy med Wii.

 

Men som kloke hoder har nevnt over meg så er det ikke mange spill til den enda. Så foreløpig får du mer av Xbox360. Men på en annen side, veldig mange brae spill til PS2 også ;)

 

En ting som ikke er nevnt er VC. Man kan selvfølgelig spille ROMs på en modded xbox eller noe sånt, men jeg spiller med god samvitighet på VC til Wii og syns det er skikkelig moro med retro-spilling. X-Box Live har også mange gode titler... så vanskelig å si hva som er best av de.

Lenke til kommentar

Ja, mulighet for at jeg går for X360. Men jeg er usikker på de forskjellige pakkene.

Jeg trenger vel egentlig bare; Konsoll, harddisk, de vanlige kablene og en tråløs kontroll.

 

Men ingen av pakkene oppfyller mine krav akkurat. Kjøpe Core, og kjøpe resten separat?

 

 

EDIT1: Har lest Sticky.

Endret av Thewiz
Lenke til kommentar
Ja, mulighet for at jeg går for X360. Men jeg er usikker på de forskjellige pakkene.

Jeg trenger vel egentlig bare; Konsoll, harddisk, de vanlige kablene og en tråløs kontroll.

 

Men ingen av pakkene oppfyller mine krav akkurat. Kjøpe Core, og kjøpe resten separat?

 

 

EDIT1: Har lest Sticky.

8050690[/snapback]

kjøp premium, blir mye dyrere å kjøpe core og resten seperat, du får ikke trådløs kontroll med core :)

Lenke til kommentar
Ja, mulighet for at jeg går for X360. Men jeg er usikker på de forskjellige pakkene.

Jeg trenger vel egentlig bare; Konsoll, harddisk, de vanlige kablene og en tråløs kontroll.

 

Men ingen av pakkene oppfyller mine krav akkurat. Kjøpe Core, og kjøpe resten separat?

 

 

EDIT1: Har lest Sticky.

8050690[/snapback]

Elkjop.no har en 360 Premium + Gears of War pakke til 3000kr!

 

Ang 360 vs Wii... jeg har begge og for meg kommer Wii alltid til å bli nummer 2 konsollen her i huset!

Jeg liker pen grafikk, spille online, laste ned demoer!

Wii var morro de første 2-3 ukene, etter det så dabbet det av!

Nå spilles Wii kun når jeg har besøk en lørdags kveld etter noen øl.. da er den rett å slett genial!

Men sitter du mye alene å spiller ville jeg valgt en 360,

og når du sier du er fan av Halo serien er det vel egentlig en no brainer

Lenke til kommentar

Elkjop.no har en 360 Premium + Gears of War pakke til 3000kr!

 

Ang 360 vs Wii... jeg har begge og for meg kommer Wii alltid til å bli nummer 2 konsollen her i huset!

Jeg liker pen grafikk, spille online, laste ned demoer!

Wii var morro de første 2-3 ukene, etter det så dabbet det av!

Nå spilles Wii kun når jeg har besøk en lørdags kveld etter noen øl.. da er den rett å slett genial!

Men sitter du mye alene å spiller ville jeg valgt en 360,

og når du sier du er fan av Halo serien er det vel egentlig en no brainer

8050916[/snapback]

 

Det hørtes ikke så værst ut. ;)

 

Går nok for en X360 framfor Wii da ja, men hele poenget med tråden var vel egentlig å høre andres mening om saken. Men Halo hadde/er ikke et must, men et veldig stort +.

Lenke til kommentar

Meningen her på forumet er nok mer splittet enn deg er jeg redd.. :p Så, er lite gode råd å hente.. Men, her i huset er det nok 360 som blir 2.konsollen.. (om ikke 3. om ett år eller noe.. :p) Men, akkuratt nå må jeg nok si den er 1. valget.. :)

Får se om det endrer seg snart, siden jeg snart får Sonic og Excite truck til Wii.. Dessuten kommer jo Blurs snart også! :D

Lenke til kommentar
Det er det dummeste jeg har hørt=at en xbox 360 uten HDTV er det samme som den gamle xboxen. Det er så innmari feil, grafikken på 360-spill, selv uten HD, er fantastisk bra. Syns ikke grafikken endra seg så sinnsykt mye på spill som PGR3, Oblivion eller Call of Duty 3!

8048622[/snapback]

 

Hehe, det var litt moro. Du hoppet altså over 2. posten i denne tråden? For den uttalelsen var enda dummere ;)

Men, skal si at jeg er enig i at 360'n leverer mye bedre grafikk enn xboxen, også på vanlig tv.

 

 

Og til trådstarter, om du vil høre min mening, så hadde jeg nok valgt en Wii. Men er jo fortsatt litt vanskelig å få tak i de.. Sitter fortsatt og har det kjempegøy med min, og har hatt den siden release. Klarer ikke spille spill med 'vanlig' kontroller lenger - er rett og slett kjedelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...