Gå til innhold

Forskjell på VGA-kabel til Xbox 360


oyvindhauge

Anbefalte innlegg

For å koble xbox til til pc-skjerm trenger man jo en vga-kabel. Greit nok. Feks hos Komplett tilbyr de tre forskjellige kabler Joytech (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315084), MS (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312875), og Monster (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316068).

 

Jeg ser at Joytech-kabelen har TOS-link. Monster kabelen er jo også monsterdyr og den er sikkert av bedre kvalitet, men jeg må si at jeg har litt problemer med å forstå at den er verdt tre ganger prisen.

 

Spørmålene er som følger:

1. Hva er forskjellen?

2. Er det noen kvalitetsforskjell hvis man ikke har stereo til over 100k?

3. Hva bør man kjøpe?

4. Hva har dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ha prøvd både Microsoft sin VGA kabel og Monster sin. Spesielt kontrasten blir bedre med Monster sin kabel. Med MS sin kabel fikk det som skulle være sort et litt gråaktig preg, noe som ble helt sort med Monster sin. Dette ser man spesielt bra på et spill som GeOW. I tillegg ble bildet litt "renere" med bedre gjengivelse av detaljer. Jeg bruker bare vanlige pc høyttalere med sub, men merket óg her bedre lyd.

 

Om den er verdt 900 kr er en annen sak. Jeg bestilte den derfor på Play-asia.com for tilsammen 470 kr med frakt. Men da må du først registrere deg og logge inn, og deretter klikke helt nede på siden hvor det står Contact Us, og be de om å sette regningene dine til 40% av verdi for å komme under 200 kr grense. Skriv noe sånt som "Could you set my invoices to 40% of actual value"

Lenke til kommentar
... samt at Joytech kablene sleit med ghosting etc.(iflg.folk her paa forumet)

8044262[/snapback]

Gjelder det andre kabler fra Joytech også, og gjelder det alle? Tenker på RGB scart-kabelen deres, for jeg trenger vanlig phono til lyd også, men jeg ble litt skeptisk når jeg leste det ang. ghosting... :hmm:

Lenke til kommentar
Gjelder det andre kabler fra Joytech også, og gjelder det alle? Tenker på RGB scart-kabelen deres, for jeg trenger vanlig phono til lyd også, men jeg ble litt skeptisk når jeg leste det ang. ghosting... :hmm:

8044531[/snapback]

 

Eg kan vel også si at eg har lest om folk her inne som ikkje har hatt problemer med sine kabler :p

Lenke til kommentar
Takk for svar så langt. Utrolig at tråden har fått være i fred fra fanboys :-)

 

Playasia hørtes ut som en god ide. Jeg må si at jeg er/har vært litt skeptisk med det "prisjukset". Er det noen som noen gang har hatt problemer?

8045179[/snapback]

 

Har aldri hatt problemer. Det som imidlertid kan skje er at tollvesenet sjekker pakken for innførsel av diverse ulovlige midler. Spesielt når den kommer fra Asia tror jeg de er mer oppmerksom på dette. Tiden det tar før man får pakken kan dermed bli et par uker.

Lenke til kommentar

Hvorfor ha Xbox 360 når man kan kjøpe Playstation 3!

 

Neida... Bare en liten spøk der ;) Hehe..

 

Bruker selv VGA kabelen fra Microsoft på en 19" Widescreen LCD og jeg må si den er definitivt verdt pengene. Jeg ville heller gått for MS sin om folk her sier at Joytech sin får ghosting så ville jeg lagt de ekstra kronene i en orginal en fra MS. Mens monster cable igjen skal jeg ikke uttale meg om fordi personlig syns jeg det er offentlig ran, men det er da min mening :p

Lenke til kommentar
Monster sine er vel egentlig bare verdt det hvis du har et anlegg som koster prisen * 100. ;)

8045668[/snapback]

 

Det trenger det slett ikke være. MS kabelen er vel ikke så langt unna kvaliteten på skolissene som følger med f.eks cd spillere, og ingen hifi entusiast ved sine fulle fem ville vurdert å bruke disse. Ni hundre kroner for en signalkabel til cd spilleren regnes for lite innen hifi miljøet, og den vanlige oppfatningen er å bruke ihvertfall 10-15% av anleggets verdi på kabler. Litt av poenget med Xbox 360 og PS3 er jo at det er high definition gaming, så det er faktisk grunn til å sammenligne det med high fidelity begrepet inne lydverdenen.

 

Så kan man selv regne sammen verdien av spillanlegget med 360+lcd tv+høyttalere og se om ikke anlegget fortjener prisen på Monster sin kabel heller enn MS sin.

Lenke til kommentar
spilleren.

 

Byttet selv akkurat fra uorginal til orginal komponentkabel på Wii, fantastisk forskjell.

8050483[/snapback]

 

Kan det tenkes at de uorginale kablene du snakker om er typen man faar fra play-asia? Har disse sjol,og er mild sagt skuffet over Wii paa HDTV. Horte nemlig at disse skulle vere minst like bra som Nintendo sine kabler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...