Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Stømforsyning kaputt?Maskin dør under boot *løst*


Anbefalte innlegg

For et par uker siden begynte maskinen min plutselig å oppføre seg merkelig.

Det begynte vel med at når jeg slo den på en dag, kom det opp "overclocking failed", så jeg lastet default settings og fortsatte fint..

Så begynte den å slå seg av mens jeg bootet. For å få den på igjen da, måtte jeg dra ut strømledningen i noen sekunder, før jeg plugget den inn igjen og prøvde å slå maskinen på igjen. Dette har vel fungert ganske bra i noen uker nå, men det har bare litt verre og verre. Trenger stadig flere forsøk på å slå maskinen på, bruker gjerne 10 minutter på å dra ut stømledning, vente et par sekunder, prøve på nytt. Og gjenta helt til maskinen endelig går på. Får fortsatt opp overclocking failed til tider, selv om jeg har alt på det laveste nå.

 

Når den først har kommet seg inn i Windows går maskinen som en klokke og kan stå på i mange mange timer, før den etter X antall timer slår den seg av, og jeg må begynne på hele greiene igjen hvis jeg skal ha den på.

 

Idag gikk den forresten omtrent helt i stå, når jeg prøver å slå den på nå, hører jeg bare at viftene starter og så dauer den. Så har mine tvil om at jeg skal få start på den igjen mer.

 

Oppsummering:

Maskinen slår seg av igjen og igjen når jeg prøver å boote, hvis jeg er så heldig at den kommer seg inn i Windows går den helt flott, og kan kjøre forholdsvis tunge spill og alt fungerer flott. Bortsett fra at den har en tendens til å daue sånn en gang i blant.. Nå dauer den under booting etter akkurat et sekund.

Endret av RunarKV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

**** Det er skjermkortet som gjør det ****

 

Hvis jeg prøver å slå på maskinen så lenge skjermkortet er i, bråker det noe grusomt, samtidig som maskinen slår seg av etter et par sekunder.

 

Noen måte i det hele tatt prøve å fikse dette på? Eller er det bare å kjøpe et nytt skjermkort?

 

Edit: Var tydeligivs ikke skjermkortet allikevel, prøver med en og en del koblet til.

 

Maskinen starter helt fint sålenge harddiskene og skjermkortet ikke er koblet til. Med en gang jeg kobler til en eller flere harddisker og eller skjermkortet, slår maskinen seg av etter et sekund.

Endret av RunarKV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...