Gå til innhold

Din Command & Conquer 3 (demo) anmeldelse

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+130498
Skrevet

da er det på tide at du begynner og spille mer! tok selv en brutal emeny med en mammoth tank, og her er beviset :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes zoomingen var for begrenset. Kom liksom ikke langt nok ut til å få et overblikk. I Command & Conquer og Red Alert fikk jeg mye bedre overblikk over hva som foregikk.

Skrevet

Jeg er enig med deg Zlatzman.

Jeg har forresten testet NOD nå og :D det var en del gøyere syntes jeg ;) Dessverre likte jeg egentlig ikke tanksene til NOD, det var det eneste punktet der jeg liker GDI bedre.

Skrevet
da er det på tide at du begynner og spille mer! tok selv en brutal emeny med en mammoth tank, og her er beviset :D

8047553[/snapback]

yeah right. Da har du spilt med handicap. Ikke sjangs i havet å ta brutal med en mammoth tank! I så fall er jeg veldig spent på å høre nøyaktig hvordan du gjorde det.

Gjest Slettet+130498
Skrevet

ganske enkelt, tok og oppgraderte den med railgun og fikk den opp på høyeste rank, dermed var det bare å tøffe ned i basen hans, og ta knekken på defensen hans først. først shredere, så barracks, så kjøretøy sakene, deretter construction yarden, samt kranen slik at han ikke fikk bygd nytt. til slutt var det å ta ut strøm og penge fabrikkene.

jeg hadde seff base forsvar og brukte dette effektivt med mammothen og soldatene jeg hadde da, slik at mammothen gikk opp i rank. mammothen har ikke noe problem med fly da den skyter de ned som ingenting.

Skrevet

Det er umulig bare bullshit. Da rusher han eller så spiller han med handicap. Som sagt jeg har charga med 10 Mammoth Tanks mot en Medium computer og han holdt tilbake utrolig lett. Nod har noen helikoptere som tar omkring 80% skade på Mammoth tanksene i ett angrep. Så man er nødt til å kombinere.

En Mammoth tank hadde forsvunnet på 3-4 sekunder.

Skrevet (endret)

Han hadde sikkert handicap :p

Blir forresten dumt å spille på 95% hadicap. Da kan man ta 8 computere på brutal (selv om det ikke går i demoen) med en oppgradert mammoth ;)

EDIT: Det er LETT å ta mdeium computer. Jeg har bare spillt mot medium computer når de hadde 40% handicap, så det har en del å si, men den gjorde jo ikke noe spesiellt annet enn å sette et par menn ut i de nærmeste bygningene.

PS: NOD var fete :D jeg ville testet de hvis jeg var dere ;)

Endret av christopher909
Skrevet (endret)
PS: NOD var fete :D jeg ville testet de hvis jeg var dere ;)

8049653[/snapback]

How?

Foresten.. Tiberian Sun var bedre.. *installere*

Endret av Hrisebro
Skrevet
hvis man merker nod på skirmish menyen og presser N, skal det kunne skifte slik at du kan teste NOD også, alien rasen fungerer ikke i demoen.

8046609[/snapback]

Får nevne i denne tråden også at det går an å endre taktikken til mostanderen også ;) Da får man litt variasjon i utfordringene. Bare bruk samme taktikk med å trykke førte bokstav i taktikk-navnet før du velger.

Jeg synes zoomingen var for begrenset. Kom liksom ikke langt nok ut til å få et overblikk. I Command & Conquer og Red Alert fikk jeg mye bedre overblikk over hva som foregikk.

8048125[/snapback]

Får håpe at det kommer en mod til det, jeg skulle også gjerne ha kunnet zoome litt lengre ut. Zoomer så og si aldri inn.
Skrevet

8048125[/snapback]

I tillegg er jo kameraet plassert på skrå slik at du kan se 5km framover, men ikke klarer å gjøre noe i det området fordi alt blir for smått der. Det som blir nederst på skjermen derimot er alt for stort og en enhet dekker halve skjermen der. Så egentlig er det bare en liten del av skjermen som er praktisk å bruke.

Er jo nesten uspillbart i forhold til de gamle spillene, der du hadde _overblikk_, ovenfra og ned.

Skrevet (endret)
I tillegg er jo kameraet plassert på skrå slik at du kan se 5km framover, men ikke klarer å gjøre noe i det området fordi alt blir for smått der. Det som blir nederst på skjermen derimot er alt for stort og en enhet dekker halve skjermen der. Så egentlig er det bare en liten del av skjermen som er praktisk å bruke.

Er jo nesten uspillbart i forhold til de gamle spillene, der du hadde _overblikk_, ovenfra og ned.

8050859[/snapback]

Jepp, kamerafunksjonen ødela ganske mye, faktisk. Det er nettopp dette særegne perspektivet og overblikket i de forrige C&C-spillene som ga meg go' følelsen. Fatter rett og slett ikke hva utviklerne har tenkt her. Dette spillet skulle lissom ta den gode, gamle serien til et nytt nivå. Er det et "pure" EA-team som står bak, eller har folk fra tidligere Westwood biståd? Zoom-funksjonen er i alle fall helt ubrukelig. Dette må fikses på, ellers er spillet desverre uspillbart.

Endret av empatiy
Skrevet

Syntes også at zoomen er helt håpløs.. OK, ventet ikke at det hadde full SC-zoomg, men det nære sysnvinkelen gjør at det er vanskelig å få kontroll over flere units. I tillegg synes jeg det til tider er problematisk å holde "styr" på alle units, de er vanskelige å se bak bygninger (ingen bombe), trær osv..

Men er det ingen andre enn meg som var skuffet over at man ikke kan bygge forsvaret lenger fra basen enn tre meter? Syntes det var en nedtur å ikke kunne få sette forsvaret f.eks på andre siden av tiberiumfeltet (i skirmish) eller ved noen av broene der. Skjønner at det ville bli håpløst slik byggesystemet er nå dersom man kunne plassere turrets osv over hele kartet, og så bare dukker de opp av bakken når de er ferdig bygd ved fiendens base, men likevel. Jeg liker å ha forsvaret mitt på strategiske punkter mellom meg og fienden, ikke foran barracks og ved siden av tiberium siloen. Noe annet jeg ikke likte var at man først bygger bygninger i CY, og så "plopp", dukker de plutselig opp av bakken, men det har vel alltid vært sånn i C&C. Noe jeg husker jeg likte godt med Generals var at man kunne spionere og se hva fienden bygde, og så angripe dette før han hadde bygget det ferdig. Dette vil jo kunne føre til at man kan bygge en gjeng med turrets før fienden angriper, og når man vet hvor angrepet kommer er det bare å sette opp alle fire på et sekund der det er nødvendig. Ikke mye poeng i å forsøke å finne svake punkter i forsvaret da..

Men men, er godt fornøyd med demoen over all. Skulle bare ikke ønske jeg hadde spilt Supreme Commander på forhånd :-)

Skrevet (endret)

8048125[/snapback]

Akkurat samme inntrykk hadde jeg. I Supreme Commander kan jeg zoome ut så mye jeg måtte ha behov for, hvorfor er dette ikke standard i C&C?

Fikk forøvrig C&C Decade i posten i går, så det blir ikke C&C 3 på meg på en stund.. men demoen er deilig å spille!

Edit: Angående andre kommentarer om kameravinken i SC: Synes den fungerte bra der, ikke for plassering av ting, men for oversikten generelt. Smak og behag.

Det er lenge siden jeg spilte C&C 2 sist, men når jeg tenker meg om hadde jeg ikke problemer med kamera der. Det kan muligens være fordi det var ett av de første (og til nylig siste) RTS jeg spilte.

Endret av Sundiver
Skrevet
Det er lenge siden jeg spilte C&C 2 sist, men når jeg tenker meg om hadde jeg ikke problemer med kamera der. Det kan muligens være fordi det var ett av de første (og til nylig siste) RTS jeg spilte.

8051872[/snapback]

Eller med det faktum at du i Tiberian Sun (C&C2) IKKE kan gjøre noe med kameravinkelen... noe som forøvrig passer meg helt ypperlig.

Musikken i demoen syns jeg derimot er tafatt og omtrent ikke eksisterende.. hvor ble det av Frank Klepacki med sitt intense og stemningsskapende soundtrack ( :love: ) fra tidligere :( (ja, er fullstendig klar over at vi ikke får hele soundtracket OG at Klepacki ikke er den som har stått for musikken).

En god ting med AI`n er at den nå hvertfall ekspanderer utover mappet og ikke bare graver sin egen grav i "spawn" slik som tidligere om du lar den være i fred :thumbup:

Skrevet

Synes fokuseringen på denne "kloke" AI'en blir litt drøyt. Greit nok, den skal for all del være tilstedeværende Men hvor mange ganger spiller du gjennom singleplayer delen? Toppen to vil jeg si, siste gang bare for å få med historien en gang til. Det er nå tross alt et strategispill hvor computeren aldri kan overgå et menneske, til syvende og sist. C&C har for meg alltid vært synonymt med multiplayer. Får håpe den delen klarer å imponere litt.

Skrevet
Du kan jo sette opp ting hvor du vil, det er bare å kjøpe seg en liten byggeområde-utvider til 1500 spenn.

8051661[/snapback]

Og mobile battestations som du kan kjøre hvor du vil og sette opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...