Gå til innhold

Spill lik Oblivion?

Gjest medlem-105082

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082
Skrevet

Hei.

Jeg liker veldig godt Oblivion - enorme landskap, mange oppdrag osv.

Finnes det noen lignende spill som Oblivion?

Takker for svar!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gothic 1 var skuff..

Spilte i 5 minutter også var jeg lei.. styringa var rar i forhold til andre rpg spill

8037791[/snapback]

G1 er rart i begynnelsen. Men når du får satt deg inn i det, og lært kontrollene så er det ett fantastisk spill.

Gjest medlem-105082
Skrevet

Hvordan er det nyeste "Might And Magic" spillet? Er ikke det litt som Oblivion?

Skal se hvordan Gothic serien er og de tidligere Elder Scrolls spillene.

Takk for tips! :)

Gjest medlem-105082
Skrevet
hvis du mener dark messiah når du snakker om nyeste might and magic så er svaret nei, det er mer som HL2 med sverd

8038590[/snapback]

Dark Messiah ja. Ok, har bare sett litt på bilder og trailere, så var det jo samme setting. så litt likt ut, men jeg har jo ikke spilt det så. Takk for tilbakemelding!

Gjest Slettet-U4NJ3Omm
Skrevet

Nå er det vel ikke så mye som er som Oblivion siden det er rpg for fpsnubs, men jeg vil nok anbefale gothicserien uansett ;)

Skrevet

Og det hjelper VELDIG skjeldent med slike inlegg også Hr. Jenssen

Uansett, det er jo litt andre spill, men samme sjanger (RPG)... Dungeon Siege II og Neverwinter nights.

Har selv bare prøvd det første, men det var noe jeg likte veldig godt ^^ Det som er annerledes er jo at du har party som du styrer, i stede for kun en person. Liker veldig godt hvordan dette fungerer i DSII tho ^^ Har bare spilt litt Neverwinter nights 1, fanget ikke interessen min så veldig. Var litt rart egentlig. Men mange som liker de (Neverwinter nights 1/2).

Dark Messiah er også ett spill jeg syns er kjempebra, men som det har blitt nevnt, så er det ikke så veldig role-play som jeg trodde det var når jeg kjøpte det. En sammenligning med HL2 er derimot å ta i hardt. Man levler opp, får skillpoints, og kan eqippe sin karakter som man selv ønsker. Så det stammer jo fra RPG, men det som er litt "kjipt" (i noens øyne), er at du kun har ett quest, og spillet er til tider ganske lineært, selv om det er mange hemligveier med snacks av gear og sånn ^^

Liker multiplayer delen til dark messiah veldig godt. De har nå klart å bli kvitt mange bugs, og har fått jevnet ut klassene en del, så det faller i smak :)

Skrevet

han spør etter et spill som lingner på ob, med store åpene brett og masse quest, sammenlignet med dette er Dark messiah som HL2, en vei hele tiden ikke noe virklig utforsking eller masse quests.

han sprute etter opne spilll med masse quest ikke et RPG så å nevne alle spille med noen få elimenter av RPG er jo ikke noe vists.

de spillene som passer hans ønske er de andre TES spillen og gothic serien

Skrevet

Dungeon Siege kan over hodet ikke sammenlignes med rollespill av typen TES. Dungeon Siege har et fugleperspektiv, man har praktisk talt null frihet til å gå hvor man vil, og det finnes heller ingen spesielle sideoppdrag. DS er mye mer hack'n'slash enn open ended RPG.

Skal man ha spill som ligner Oblivion, m åman nok gå tilbake til tidligere Elder Scrolls utgivelser (som allerede nevnt, Morrowind), og Gothic-serien er også et godt alternativ.

Ellers har man jo lignende spill som er satt mer i moderne tid, som Vampire: The Masquerade - Bloodlines, Boiling Point, og Stalker (som kommer ut i Mars). Dessuten har man de spillene som foregår litt frem (vel tilbake, egentlig) i tid, nemlig Star Wars: Knights of The Old Republic 1 og 2. Alle disse er temmelig like spill, men som sagt, så er de satt til andre tidsaldere, og flere av dem har skytevåpen fremfor sverd og øks. Likevel, de er verd å sjekke ut. :)

Mixy, å sammenligne Dark Messiah med HL2 er slettes ikke å ta hardt i. Begge spillene bruker Source-motoren, og dermed ligner de allerede mye på hverandre. Dessuten er begge spillene veldig scriptede, og man får sjelden eller aldri bestemme selv hvor man vil gå eller hva man vil gjøre. Tar man vekk skytevåpnene fra HL2, legger til noen økser og sverd, litt magi, et knøttlite skill-system, og litt illusjonsfrihet, så har man raskt Dark Messiah.

Skrevet

At to spill har samme grafikkmotor gjør ikke to spill like. Det gjør grafikken lik :p Det er etter min mening mange likeheter mellom HL2 og Dark messiah, men jeg ser fortsatt på de som to helt forskjellige spill.

Uansett, jeg bare lurte på om du har prøvd dungeon siege to, Hr. Jenssen? Jeg syns i alle fall det var nok av sidequests og steder å gå. Selv har jeg ikke prøvd eneren, så det kan hende den var mer lineær.

Skrevet

Dungeon Siege 2 er et hack'n'slash action-RPG. Liker du disse kan du også prøve Titan Quest (kom nylig en expansion til det), Silverfall, Diablo 1/2 osv. Det nærmeste jeg kan komme på i farten a'la Oblivion blir vel Morrowind (som etter min mening er bedre enn oblivion), dette finnes det også en del expansions til. Gothic 2 og 3 anbefales også, selv om Gothic 3 kjører dårlig til og med på en sykt bra PC. :) Meg selv er mer MMORPG-fan og er 5 minutter unna å installere Vanguard. Snakkes!

Skrevet

Vel du får ikke noe spill som er nærmere Eldre Scrolls: Oblivion som spill i Elder Scrolls serien. Morrowind er et spill som kun er bra med dens to tillegg pakker (Elder Scrolls III: Bloodmoon og Elder Scrolls III: Tribunal), og som nevnt tidligere i tråden så er Morrowind bedre enn Oblivion. Nå er det jo selvfølgelig bare noen dager igjen til Elder Scrolls IV: Shivering Isles slippes ut. Nordisk release er 30. Mars. Elder Scrolls IV: Shivering Isles spilles i en nye "versjon" av Oblivion. Denne gang er du i en av de andre ni (åtte hvis du regner med at Mehrunes Dagon, prinsen av ødeleggelse, er dø) prinsene av Oblivion, prinsen av galskap Sheogoraths. Dette er en film om tilleggspakka, den er verdt og se. Tilleggspakka skal bli 1/4 av størrelsen på spillet nåværende verden. (Cyrodiil, og Mehrunes Dagon's verden av Oblivion)

Gjest medlem-105082
Skrevet
[snip]

8048569[/snapback]

Ah, takk for informasjonen! Det skal jeg skaffe meg! Er det den andre Expansion pakken til Oblibion? Er det ikke kommet ett som heter "King of the nine" eller noe?

Det tror jeg at jeg må skaffe meg også!

Ellers til andre som har kommet med tips! Takk skal dere ha! Skal få skjekket ut spillene :)

Skrevet

Knights Of The Nine var veldig skuffende pga at det bare var enkelte ekstra ting og 2-3 quests. Og det er ikke vært prisen i norske kroner. Det er derfor jeg skaffet meg det via andre alternativer. Selvfølgelig får du en masse nytt og verdi fult utstyr. Råder det til å ta en del shrine quests i stede for. Det er nok nyttige ting der.

Skrevet (endret)
At to spill har samme grafikkmotor gjør ikke to spill like. Det gjør grafikken lik :p Det er etter min mening mange likeheter mellom HL2 og Dark messiah, men jeg ser fortsatt på de som to helt forskjellige spill.

Jeg vil påstå at et spill som bruker samme grafikkmotor som et annet spill, ikke bare for å se helt lik ut, men for alle mulige andre ting også (HUD, interaction, effekter, fysikk, osv) vil bli temmelig likt. Selvsagt, det finnes jo Source-baserte spill, som Vampire: Bloodlines, som overhodet ikke kan sammenlignes med HL2, men nå synes jeg DM er såpass likt HL2 at det kan sammenlignes i høy grad. Begge to er veldig scriptede FPS (mer eller mindre), med gode effekter, store scriptede sekvenser og masse action. Forskjellen er, som sagt, at man bytter ut hagla med buen (grovt sett).

Uansett, jeg bare lurte på om du har prøvd dungeon siege to, Hr. Jenssen? Jeg syns i alle fall det var nok av sidequests og steder å gå. Selv har jeg ikke prøvd eneren, så det kan hende den var mer lineær.

8039995[/snapback]

Nei, 2'ern prøvde jeg heller lite. Spilte vel demoen, men prøvde aldri fullversjonen av spillet. 1'ern var veldig scriptet, og jeg kan ikke komme på noen sidequests i det hele tatt i farten - men igjen, det er lenge siden jeg spilte det, så det kan hende det fantes noen. Uansett ikke veldig mange.

EDIT:

Tilleggspakka skal bli 1/4 av størrelsen på spillet nåværende verden.

8048569[/snapback]

Nåja. Nå vet vi vel alle at Bethesda liker så skryte litt vel mye over ekstrainnholdets varighet og gjenspillbarhet. De små pakkene, for eksempel - man måtte betale for dem, og det virket jo som om de var verd prisen, skulle man tro Bethesda. Men når man virkelig fikk teste dem, fant man ut at de knapt var verdt å komme ut som en gratis oppdatering.

De sier at man vil bruke minst 25 timer, gjerne det dobbelte, på Shivering Isles. Jeg tror nok man vil bruke 15 timer totalt, og da tar man seg veldig god tid, og utforsker godt.

Endret av Hr. Jenssen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...