Gå til innhold

Hvordan er din personelighet ?


Mato

Anbefalte innlegg

Your Personality is Very Rare (INTP)

 

personality.jpg

 

Your personality type is goofy, imaginative, relaxed, and brilliant.

 

Only about 4% of all people have your personality, including 2% of all women and 6% of all men

You are Introverted, Intuitive, Thinking, and Perceiving.

 

How Rare Is Your Personality?

 

TA Quisen HER

har vist forandret meg litt på 9 år 

 

 
personality.jpg
Your personality type is reserved, methodical, spirited, and intense.
 
Only about 6% of all people have your personality, including 3% of all women and 8% of all men
You are Introverted, Sensing, Thinking, and Perceiving.
 
 
 
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er skeptisk til IQ'en og det generelle forståelses nivået til mennesker som tar slike tester.

 

Det som skremmer meg mest er mennesker som tar slike tester som en sannhet som definerer de som menneske.

 

"hvilken drage er du" , "hvilken kjendis er du", "hva slags personlighet har du" blir det spurt med bare 15-30 spørsmål. Men idioter av rang biter på å sprer clickbaitet. 

 

Oh fucking lord, have mercy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er skeptisk til IQ'en og det generelle forståelses nivået til mennesker som tar slike tester.

 

Det som skremmer meg mest er mennesker som tar slike tester som en sannhet som definerer de som menneske.

 

"hvilken drage er du" , "hvilken kjendis er du", "hva slags personlighet har du" blir det spurt med bare 15-30 spørsmål. Men idioter av rang biter på å sprer clickbaitet. 

 

Oh fucking lord, have mercy.

Jeg er skeptisk til dine uttalelser om dette emnet som du ikke har gjort noe research på.

Dette er ikke det samme i det hele tatt. MBTI personlighetstester har eksistert i mange tiår.

Riktignok er ikke alle testene man finner på nettet like bra men de går ut på det samme og de ulike personlighetene er veldig distinkte og ikke vage slik som horoskop.

 

 

 

The MBTI was constructed by Katharine Cook Briggs and her daughter Isabel Briggs Myers. It is based on the typological theory proposed by Carl Jung[4] who had speculated that there are four principal psychological functions by which humans experience the world – sensation, intuition, feeling, and thinking – and that one of these four functions is dominant for a person most of the time.[5] The MBTI was constructed for normal populations and emphasizes the value of naturally occurring differences.

 

Riktignok er det sånn at gamle teorier og arbeid om psykologi ikke alltid holder mål den dag i dag, slik som Sigmund Freud sitt arbeid, men det var banebrytende steg i riktig retning.

 

UANSETT hva man synes om MBTI, så kan du ikke sammenligne det med "hvilken drage er du" og slik ting. De originale MBTI-testene har spørsmål som er nøye gjennomtenkt og godt utprøvd.

Det er riktignok blitt veldig til noe clickbait ish med forenklede tester rundt om på nettet.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Myers%E2%80%93Briggs_Type_Indicator

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

 

Jeg er skeptisk til IQ'en og det generelle forståelses nivået til mennesker som tar slike tester.

 

Det som skremmer meg mest er mennesker som tar slike tester som en sannhet som definerer de som menneske.

 

"hvilken drage er du" , "hvilken kjendis er du", "hva slags personlighet har du" blir det spurt med bare 15-30 spørsmål. Men idioter av rang biter på å sprer clickbaitet. 

 

Oh fucking lord, have mercy.

Jeg er skeptisk til dine uttalelser om dette emnet som du ikke har gjort noe research på.

Dette er ikke det samme i det hele tatt. MBTI personlighetstester har eksistert i mange tiår.

Riktignok er ikke alle testene man finner på nettet like bra men de går ut på det samme og de ulike personlighetene er veldig distinkte og ikke vage slik som horoskop.

 

 

 

The MBTI was constructed by Katharine Cook Briggs and her daughter Isabel Briggs Myers. It is based on the typological theory proposed by Carl Jung[4] who had speculated that there are four principal psychological functions by which humans experience the world – sensation, intuition, feeling, and thinking – and that one of these four functions is dominant for a person most of the time.[5] The MBTI was constructed for normal populations and emphasizes the value of naturally occurring differences.

 

Riktignok er det sånn at gamle teorier og arbeid om psykologi ikke alltid holder mål den dag i dag, slik som Sigmund Freud sitt arbeid, men det var banebrytende steg i riktig retning.

 

UANSETT hva man synes om MBTI, så kan du ikke sammenligne det med "hvilken drage er du" og slik ting. De originale MBTI-testene har spørsmål som er nøye gjennomtenkt og godt utprøvd.

Det er riktignok blitt veldig til noe clickbait ish med forenklede tester rundt om på nettet.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Myers%E2%80%93Briggs_Type_Indicator

 

 

Så quizen i HI er en seriøs personlighetstest som man bør ta på alvor mener du?

 

Det er den type clibkbait quiz jeg refererer til i mitt innlegg. Ikke mensa tester, Wais eller MBTI tester som er utarbeidet av en rekke eksperter og profesjonelle som har utført en rekke studier å bygd videre på den kunnskapen.

 

Jeg snakker om de quiz'ene på 10-30 spørsmål med svada, som gir svada resultater. Det eneste  formålet med disse testene er å generere klikk for reklameinntekt, derfor har de tilnærmet alltid en link som man kan dele på facebook slik at andre dårer av rang slenger seg på i dårskapen, som igjen betyr mer profitt for nettsiden som spiller på folks generelle lave logiske forståelse av verden.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Der finnes langt mer seriøse testerpå nett, og jeg tok en slik for en tid tilbake. Men den tror jeg hadde 350 spørsmål, så den var ganske drøy å komme gjennom. Vil si den gav en ganske grei oversikt, men så klart ikke på den måten at man skal ta det for seriøst. Tok også en fullverdig mbti for 15 år siden og den var tatt ifm en ledekartlegging, og fulgt opp av kompetente fagfolk. Og jeg fikk veldig god nytte av den senere, med den var heller på ingen måte "den hele og full sannheten"

Lenke til kommentar

 

Så quizen i HI er en seriøs personlighetstest som man bør ta på alvor mener du?

 

Det er jo en forenklet MBTI-test, dog kanskje litt veeel for enkel.

Fortsatt ganske langt unna "hvilken drage er du", "hvilken kjendis er du".

 

Men jeg er selvfølgelig enig i det du sier. Jeg så bare at spørsmålene i testen var MBTI-aktige men så ikke at det var så jævlig få av dem. My bad.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

 

 

Så quizen i HI er en seriøs personlighetstest som man bør ta på alvor mener du?

 

Det er jo en forenklet MBTI-test, dog kanskje litt veeel for enkel.

Fortsatt ganske langt unna "hvilken drage er du", "hvilken kjendis er du".

 

 

Forenklet til de grader, til den graden at det vil være dårskap å poste resultatene av denne "testen" på fora eller facebook, med mindre du vil reklamere for verden hvor landet ligger mentalt.

 

Ellers så er jeg uenig i påstanden din om at denne "testen" er "langt unna" drage og kjendis tester. Det er de samme banale og tåpelige spørsmålene i alle disse clickbait testene.

 

Skal du ta en type personlighetstest så foreslår jeg at du henvender deg til mer seriøse aktører med faglig kompetanse hva angår menneskelig psyke og ikke useriøse firmaer som lever at reklame inntekter de får fra å lure de mindre begavede.

Endret av WubWub
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...