Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

automatisk oppkobling av speedtouch modem


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nå adsl linje fra telenor, med et speedtouch modem.

Det som er problemet er at for å komme på internet så må jeg koble meg til med oppringing med passord og brukernavn.

Det jeg vil ha er at når jeg skrur på pc'n så er den automatisk på internet, slik jeg hadde der jeg bodde før.

Noen som vet om det er mulig med speedtouch modemet mitt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må gå inn i kontrollpanel-> nettverkstilkoblinger-> Høyreklikk lokal tilkobling og trykk egenskaper-> internett-protokoll (tcp/ip) egenskaper-> klikk bruk følgende ip-adresse-> skriv inn 10.0.0.200. -> skriv inn nettverksmaske: 255.0.0.0.

 

Klikk ok og lukk nettverkstilkoblinger... Åpne nettleser og skriv inn http://10.0.0.138.

 

Da skal du komme inn på routermenyen...

 

Håper dette hjelper..

Lenke til kommentar

Nettverksmaske skal være 255.255.255.0 så vidt jeg vet.

Sjekk også at det faktisk er et rutermodem du har.

Dette sjekker du ved å snu modemet opp ned og se etter et serienr.

Begynner serienr på LLxxxxxx eller MBTN624MPxx har du ikke et rutermodem, men må terminere i maskina ved en manuell oppkobling.

Lenke til kommentar
Nettverksmaske skal være 255.255.255.0 så vidt jeg vet.

Sjekk også at det faktisk er et rutermodem du har.

Dette sjekker du ved å snu modemet opp ned og se etter et serienr.

Begynner serienr på LLxxxxxx eller MBTN624MPxx har du ikke et rutermodem, men må terminere i maskina ved en manuell oppkobling.

8051907[/snapback]

 

Mulig det og funker, men her funker det med 255.0.0.0.

Lenke til kommentar

Det er ikke sluppet ST510 i det norske markeddet som ikke kan konfigureres til å bli rutere.

 

Det er et fåtall ST510i igjen i markeddet som har softwareversjon R4.2.3

denne softwaren har ingen intern setup wizard som kan gjøre modmet om til en ruter. da trenger du en konfigurasjons-CD som inneholder en setup wizard.

 

De aller fleste ST510i har software R4.2.7 som har en setupwizard inne i software.

Denne finner du ved å gå inn i modemet vha webleser og adressen 10.0.0.138 slik som Zopilote beskriver. wizarden finer du under "adwansed - easy setup" i menyen til venstre.

for Telenor velger du PPPoE her med PVC 8.35 skriv inn <brukernavn>@online.no med tilhørende passord og vips så har ditt ST510i bridge-modem blitt til ett rutermodem.

 

Etter konfigurering så vil det være en DHCP-server inne i modemet som tildeler adresser i 10.0.0.x

Sett nettverkskortet ditt til å motta IP automatisk igjen og du skal komme på nett.

 

Du kan også nå sette en switch på LAN-porten på ST510 og bygge ditt eget lille intern-nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...