Gå til innhold

Trenger tips til propper til ca 1k


Anbefalte innlegg

Har prøvd å se etter noen gode propper i 1000 kr klassen, men har ikke blitt så altfor klok, bortsett fra at jeg har sett litt på disse, men ser at de ikke har så mye bass. Noen som vet om E3g har mer bass? Og hva er egentlig forskjellen på de to?

 

Noen andre forslag til gode ørepropper, som skal brukes til å høre på musikk? Bruker foreløpig en SE w810i til musikk avspilling, som kanskje vil bli bytta ut etterhvert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Haha, hvis du bruker den til musikk så har du ikke bruk for så dyre propper.

8023745[/snapback]

La meg gjenta:

Bruker foreløpig en SE w810i til musikk avspilling, som kanskje vil bli bytta ut etterhvert.
Så jeg kommer til å bytte ut etterhvert. Og jeg kjøper heller skikkelig nå, istedenfor å kjøpe halvbra nå, og bruke enda mer penger etterpå...

 

Så noen som har noen gode tips her?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Selv bruker jeg sjelden IEM's fordi ørene mine er lite glad i dem, har et par sennheiser cx300 som er veldig gode når jeg først føler for å stappe noe INNI ørene ;)

Av det jeg har hørt er alle nevnt her gode, kommer veldig an på hvem man spør. Jeg er basshead så liker at det er skikelig bass, noen er mindre interessert i det. Søk på dem på google, eks "shure e2c review", bruk litt tid på å lese mange tester etc fra SKIKKELIGE testere (skal bombe tv2 hjelper deg en vakker dag :p )så finner du nok ut hva som er gjennomsnitt av hva folk sier. :) Viktig poeng er som sagt at du har noe som kan drive de skikkelig. Noen ganger skulle man tro at alle i norge gikk rundt med ipod og portapro ;)

Lenke til kommentar
Noen ganger skulle man tro at alle i norge gikk rundt med ipod og portapro

Det er nok ikkje langt frå sannheten. :D

 

Eg prøvde meg på Sony MDR-EX71SL for eit års tid sidan etter å ha brukt vanlege pluggar og PortaPro i årevis og vart positivt overraska over dei. Fekk ein heilt ny opplevelse med IEM-pluggar og når eg ein dag har tenkt å investere i nye blir det nok IEM i prisklasse 700-1500.

 

Bassen må være klar og fin, men noko forsterkning av bassen i forhold til resten er ikkje så glad i. Gitar og trommer er etter min meining dei viktigaste instrumentene. Værste eg høyrer er bilar med subwoofer som speler heile spekteret og i tillegg har Loudness på maks. :cry:

 

Edit: Eit lite tips Ødegård: Bruk avsnitt når du skriv, er litt vondt å lese når 15 linjer heng saman. ;)

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Noen ganger skulle man tro at alle i norge gikk rundt med ipod og portapro

Det er nok ikkje langt frå sannheten. :D

 

Eg prøvde meg på Sony MDR-EX71SL for eit års tid sidan etter å ha brukt vanlege pluggar og PortaPro i årevis og vart positivt overraska over dei. Fekk ein heilt ny opplevelse med IEM-pluggar og når eg ein dag har tenkt å investere i nye blir det nok IEM i prisklasse 700-1500.

 

Bassen må være klar og fin, men noko forsterkning av bassen i forhold til resten er ikkje så glad i. Gitar og trommer er etter min meining dei viktigaste instrumentene. Værste eg høyrer er bilar med subwoofer som speler heile spekteret og i tillegg har Loudness på maks. :cry:

 

Edit: Eit lite tips Ødegård: Bruk avsnitt når du skriv, er litt vondt å lese når 15 linjer heng saman. ;)

8026317[/snapback]

 

 

hehe sant ;) skriver bare uten stopp så glemmer det. Skal en tur til hifiklubben i morra (i dag o_0 ) og se om de har noe beyerdynamic liggende. Sett litt på dt231 som virker fristende! Nye mp3 spilleren har gitt nytt liv til de gamle hodetelefonene og bass får en litt ny mening, så lønner seg å investere i noe som verkielig kan vise det. Dog ikke bruke altfor mye mtp prisen på nevnte mp3 spiller.

 

Venter og på et ekstra sett ksc75 i posten. De hodetelefonene er så ekstremt genial, alle burde ha et par liggende! Med porto 135 kr fra ebay, de er virkelig noe av det beste som finnes med tanke på prisen.

 

Liker å sitte og høre på forskjellen på bassfrekvenser, spesielt en gregorian versjon av "losing my religion" er digg å ta fram innimellom bare på grunn av den dype, rolige bassen i bakgrunn. Mindre glad i høyere frekvenser, selv om jeg også er veldig prippen på hvordan jeg vil de skal høres ut ;)

 

Bryr meg veldig lite hva som sies på sangen, ved mindre jeg sitter og humrer til noen av øystein sundes geniale låter :thumbup: så skal ærlig innrømme at mp3 spilleren er fylt av veldig mye rart, fra ole ivars til linkin park, div rock og slik. Instrumentale låter, eks soundtrack, står også høyt, og ofte er de lavere frekvensene der viktig. Alle hodetelefonene mine som du ser i signaturen er kjent for god bass ;)

 

Skjønner hva du mener med slike biler.... Virker som om det viktigste er at det høres to kilometer unna ;) En annen ting som irriterer meg er subwoofere til datahøyttalere. Bruker selv Creative I-Trigue 3330 som eneste høyt-talende høyttaler (!), har ikke råd til noe "skikkelige" saker da jeg synes hodetelefoner er like greit, forstyrrer ingen. Uansett, slike subber har en tendens til å dunke veldig hardt, og at det er det som er eneste "bassen" som kommer fra dem. faktisk så hjelper det å bruke mach3bass på mp3spilleren, får imo veldig mye bedre lyd av det :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Nei KSC75 har vel titaniumselementer hvis jeg ikke tar helt feil. Derfor de nyter så veldig godt av "kramer mod" (se link i signaturen min). Som ange andre Koss hodetelfoner er den sterk på bass, men har et mye mer balansert lydbilde enn portapro, og kramer modden åpner opp for enda bedre disaknt og mellomtoner. De matched i mange tilfeller hodetelfoner som er 3 ganger så dyre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...