Gå til innhold

for oss som driver med RPGmakerXP + andre GM's


Anbefalte innlegg

hoppetihopprj4.jpg

 

omtrent sån hær er jeg, blir drept når jeg skal rundt sving nr 2..kom meg forbi i et forsøk nå..men ble drept ved brua med en gang..han slenger seg liksom etter meg og skubber meg uttafor..irriterendes

8116507[/snapback]

Er det noen som har laga det der med RPG Maker XP? åssen får man til at det er heilt svart på den måten? også lyst bare rundt deg? Lurer også på om noen veit om korleis man kan skifte det stygge battlesystemet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Er det noen som vet om et program der jeg kan lage et spill på en dag?

 

Litt bedre forklart: Jeg har en modell av en bygning lagd i Maya som jeg vil at andre skal kunne bevege seg rundt i. Er det mulig å legge den modellen i en gamemaker av noe slag slik at de kan gå (ikke fly) rundt i modellen?

Det bør være fullscreen uten noe UI som liv eller sånne forstyrrende elementer. Og gjerne en måte å sette hurtigtaster for diverse funksjoner. (resette posisjonen osv..)

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om et program der jeg kan lage et spill på en dag?

8233261[/snapback]

Dette kan du gjøre i Game Maker, men hvis du ikke kan noe om hvordan GM fungerer, kommer du til å slite med å lage det der på èn dag.

Dessuten er GM ganske treg når det gjelder 3d-modeller med høy polygon-count.

Lenke til kommentar

Hallo følte nesten jeg måtte skrive no her :p Jeg har hatt rpg maker XP (kjøpte versjonen) en god stund nå og kan ganske mye om det.. eneste problemet er att jeg suger i og lage maps hehe og jeg har selv prøvd og lage ett zelda spill med det ved bruk av en del script jeg har funnet på nett, Bare for og nevne det man kan gjøre omtrent alt med rpg maker hvis man kan scripte. Jeg kan bare scripte VELDIG simple ting som kansje en status meny eller no men ikke no serlig mer, Må også nevne att jeg begynte på og lage ett online spill med det men hadde noen problemer så det ble aldrig ferdig (bildet ->Klikk Her) har tenkt till og starte på det igjen når det kommer ut en ny versjon av online scripta. men som sakt rpg maker er har uendlige muligheter hvis man kan noe om scripting :thumbup:

Lenke til kommentar

Trodde man bare kunne bevege seg i fire retninger jeg... Og en tile om gangen... Begynner å bli temmelig gammelt når man ser på de nyere zelda spillene. Tilogmed LttP hadde pikselbasert posisjonering.

Du kunne nok lagd LoZ, med litt bedre grafikk ja, men ikke noe av nyere dato skulle jeg mene.

Men så satte jeg meg aldri helt inn i det systemet heller da. Bare lekte litt rundt.

Lenke til kommentar

Jeg bruker et program som heter Game Maker, det er lett å bruke å lett å lære seg. Den bruker D&D (Drag and Drop) men har også støtte for plugins. Når man lærer seg GML (Game Maker's Language), som er programmeringsspråket, kan man lage ganske avanserte spill, men ikke som HL2, BF2, NWN2, WoW og sånt. Men du kan lage multiplayer spill, men da må du kunne endel GML. Man kan også lage 3D spill, men ikke så veldig avanserte, men da må man kunne veldig mye GML. Versjon 7.0 har nettopp kommet ut men jeg bruker versjon 6.1 siden den er jeg mest vant med. På hjemmesiden kan du laste ned programmet gratis, får å få alle funksjonene så må du registrere den. Og på forumet kan du spørre om alt du vil relartert til programmet. Du kan også PM meg, siden jeg kan snart endel GML og kan veldig mye av D&D.

 

Game Maker's Hjemmeside

 

Game Maker's Forum

 

NB: Du må ha registrert bruker for å bruke forumet, men det er gratis.

 

Jeg har også noe erfaring med RPG Maker XP

Endret av mastergamer
Lenke til kommentar
Trodde man bare kunne bevege seg i fire retninger jeg... Og en tile om gangen... Begynner å bli temmelig gammelt når man ser på de nyere zelda spillene. Tilogmed LttP hadde pikselbasert posisjonering.

Du kunne nok lagd LoZ, med litt bedre grafikk ja, men ikke noe av nyere dato skulle jeg mene.

Men så satte jeg meg aldri helt inn i det systemet heller da. Bare lekte litt rundt.

8264182[/snapback]

Har ett script som heter "Pixle Movement" du kan kansje gjette hva det gjør ;) zelda spillet jeg holdt på med var 100% identisk som LTTP samma grafikk samma link samma menyen etc.. har ikke prøvd game maker så mye.. men liker rpg maker bedre :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
*snip*

8264187[/snapback]

Hva kaller du deg på forumet der?

8266337[/snapback]

 

andrenilsen

 

On Topic: J

 

eg har startet å lage et strategi spill som jeg har kalt Stoneberg (tettstedet jeg bor på heter Steinberg :p, kom bare ikke på et bedre navn) jeg har foreløpelig 2 ressurs typer: gold og wood

3 bygninger : house (population + 5 med 1 citizen) forester (wood + 5 hver 10 "step" med 1 citizen) og mine (gold + 5 hver 15 "step"). Jeg har ikke lagt til noen sprites enda bare skrivd ferdig noen av scripta som skal kontrollere variablene. Strategy spillet skal være noe som Townsmen som man får til mobil, men med et mer utbredt gameplay. I beta versjonen som kanskje kommer om en uke så har jeg bare disse 2 ressurstypene og disse 3 bygningene.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...