Gå til innhold

Norsk etterretning til å stole på?


Anbefalte innlegg

I hvilken grad er informasjonen fra norsk etterretning til å stole på?

 

Etter min mening er informasjonen/ forslag o.a. som kommer fra den kanten i svært liten grad til å stole på..

Infoen er bl.a. i høyeste grad politisk (høyrevridd) og rasistisk (mot utlendinger generelt og muslimer spesielt)..

Endret av MR-B
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I hvilken grad er informasjonen fra norsk etterretning til å stole på?

 

Etter min mening er informasjonen/ forslag o.a. som kommer fra den kanten i svært liten grad til å stole på..

Infoen er bl.a. i høyeste grad politisk (høyrevridd) og rasistisk (mot utlendinger generelt og muslimer spesielt)..

8016897[/snapback]

 

Har du et eksempel på denne "høyrevridde og rasistiske" infoen?

Lenke til kommentar
Infoen er bl.a. i høyeste grad politisk (høyrevridd) og rasistisk (mot utlendinger generelt og muslimer spesielt)..

8016897[/snapback]

 

Er du nå her igjen?

 

Jørn Holme presterer å lire av seg mye rart for å sikre finansiering til terrorist-organisasjonen Politiets sikkerhetstjeneste, som er en del av Al-Qaida.

 

I smell a rat :!: :!: :!:

 

http://nb.xiandos.info/Jørn_Holme

 

http://blogs.salon.com/0001561/categories/...0/15.html#a9772

Lenke til kommentar

PST? Trodde det Forsvarets etteretningsstab som stor for det meste av info, PST har vel vist seg ganske uduglig mange ganger (uten at jeg har noen kilder til det nå) .

 

Og hvordan kan forsvarets etteretning være politisk vridd?

 

 

Edit: det kommer veldig ann på hva trådstarter egentlig mener; mener han militær etterretning (rikets sikkerhet o.l) eller mener han politietterforskning?

Endret av Aldhissla
Lenke til kommentar
PST? Trodde det Forsvarets etteretningsstab som stor for det meste av info, PST har vel vist seg ganske uduglig mange ganger (uten at jeg har noen kilder til det nå) .

 

Og hvordan kan forsvarets etteretning være politisk vridd?

 

 

Edit: det kommer veldig ann på hva trådstarter egentlig mener; mener han militær etterretning (rikets sikkerhet o.l) eller mener han politietterforskning?

8020830[/snapback]

 

Jeg mener begge deler.

Og hvorfor skulle ikke også forsvarets etterretning kunne være høyrevridd (og f.eks bl.a konsentrere seg om mennesker som kritiserer Bush/USA m.m...)?

Endret av MR-B
Lenke til kommentar

Historisk sett så har overvåkingstjenestene vært mye mer opptatt av å overvåke venstresiden, ref. f.eks. alle de som Lund-kommisjonen fant ut var overvåket på uriktig grunnlag (mange fikk senere billighets-erstating fra staten). Den samme feilen gjorde man også i Sverige, hvilket medførte at man "plutselig" våknet opp og ble klar over at høyre-ekstremister faktisk var farligere og mer voldlige...

 

Skulle ikke forundre meg om muslimer bosatt i Norge nå blir utsatt for den samme overvåkingen som venstresympatisører ble tidligere.

 

(mens de overser de virkelige farlige, også denne gang?)... ;)

Lenke til kommentar
Skulle ikke forundre meg om muslimer bosatt i Norge nå blir utsatt for den samme overvåkingen som venstresympatisører ble tidligere.

 

(mens de overser de virkelige farlige, også denne gang?)...  ;)

8026086[/snapback]

Tidligere ønsket en del venstreorganisasjoner "væpna revolusjon" i Norge. De ville ha styresettet som var i Europas fyrtårn: Albania, i Mao's Kina, samtidig som der var fasinert av Røde Khmer. Overvåkning på sin plass. Også ytterste høyre (nynasister) ble/blir overvåket. Nye grupperinger hvor faren for terrorisme er høy blir ganske sikkert overvåket. Miljøer fra konfliktområder er vel også med på listen.

 

Det viktigste her er at overvåkningen skjer for å sikre riket og alle vi som bor her. Og at all informasjon som innhentes ikke spres (holdes hemmelig) slik at de som blir overvåket ikke lider noen last.

Lenke til kommentar
Det viktigste her er at overvåkningen skjer for å sikre riket og alle vi som bor her. Og at all informasjon som innhentes ikke spres (holdes hemmelig) slik at de som blir overvåket ikke lider noen last.

 

Når denne sikringen av riket skjer på bekostning av demokratiske rettigheter så sikrer den ikkje befolkningen av nasjonen, men dei gjeldende makthaverane. Som Lund komisjonen avslørte gikk den ulovlige overvåkinga av venstresida på bekostning av demokratiske prinsiper. Sett ein den inn i samtidas konteks med den kalde krigen, ser ein at dette var ein del av det ideologiske spillet i samtida. Det er ein ganske tydelig likhet mellom kommunist prosessane i Usa på 50-talet og dei prosessane som i dag ramer amrikanske muslimer (eks Al-Arian). Eg meiner ein derfor ikkje må sjå bort i fra at det kan foregå ein tvilsom overvåking av det muslimske miljøet i Noreg.

Lenke til kommentar
Det viktigste her er at overvåkningen skjer for å sikre riket og alle vi som bor her. Og at all informasjon som innhentes ikke spres (holdes hemmelig) slik at de som blir overvåket ikke lider noen last.

 

Når denne sikringen av riket skjer på bekostning av demokratiske rettigheter så sikrer den ikkje befolkningen av nasjonen, men dei gjeldende makthaverane. Som Lund komisjonen avslørte gikk den ulovlige overvåkinga av venstresida på bekostning av demokratiske prinsiper. Sett ein den inn i samtidas konteks med den kalde krigen, ser ein at dette var ein del av det ideologiske spillet i samtida. Det er ein ganske tydelig likhet mellom kommunist prosessane i Usa på 50-talet og dei prosessane som i dag ramer amrikanske muslimer (eks Al-Arian). Eg meiner ein derfor ikkje må sjå bort i fra at det kan foregå ein tvilsom overvåking av det muslimske miljøet i Noreg.

8043726[/snapback]

 

Jeg på min side mener bestemt at norsk 'etterretning' er en alvorlig fare for alle sunne, demokratiske krefter i Norge ( annerledestenkende som er imot Bush osv vil norsk 'etterretning' på død og liv ta rotta på - for enhver pris)..

Ikke minst representerer 'overvåkingstjenestene' også en reell fare det flerkulturelle samfunn i.o.m. at de later til å tiltrekkes av raseteorier som til forveksling ligner de som hørte hjemme i Tyskland under annen verdenskrig.. (forskjellen er at det nå ikke er jødene som er syndebukken; Det er snarere muslimer/ arabere/ afrikanere o.l.)

Endret av MR-B
Lenke til kommentar
Det viktigste her er at overvåkningen skjer for å sikre riket og alle vi som bor her. Og at all informasjon som innhentes ikke spres (holdes hemmelig) slik at de som blir overvåket ikke lider noen last.

 

Når denne sikringen av riket skjer på bekostning av demokratiske rettigheter så sikrer den ikkje befolkningen av nasjonen, men dei gjeldende makthaverane. Som Lund komisjonen avslørte gikk den ulovlige overvåkinga av venstresida på bekostning av demokratiske prinsiper. Sett ein den inn i samtidas konteks med den kalde krigen, ser ein at dette var ein del av det ideologiske spillet i samtida. Det er ein ganske tydelig likhet mellom kommunist prosessane i Usa på 50-talet og dei prosessane som i dag ramer amrikanske muslimer (eks Al-Arian). Eg meiner ein derfor ikkje må sjå bort i fra at det kan foregå ein tvilsom overvåking av det muslimske miljøet i Noreg.

8043726[/snapback]

 

Jeg på min side mener bestemt at norsk 'etterretning' er en alvorlig fare for alle sunne, demokratiske krefter i Norge ( annerledestenkende som er imot Bush osv vil norsk 'etterretning' på død og liv ta rotta på - for enhver pris)..

Ikke minst representerer 'overvåkingstjenestene' også en reell fare det flerkulturelle samfunn i.o.m. at de later til å tiltrekkes av raseteorier som til forveksling ligner de som hørte hjemme i Tyskland under annen verdenskrig.. (forskjellen er at det nå ikke er jødene som er syndebukken; Det er snarere muslimer/ arabere/ afrikanere o.l.)

8084076[/snapback]

 

Noe du sliter fælt med å underbygge og/eller dokumentere..

 

men hey! konspirasjoner er kult.

Lenke til kommentar
Det viktigste her er at overvåkningen skjer for å sikre riket og alle vi som bor her. Og at all informasjon som innhentes ikke spres (holdes hemmelig) slik at de som blir overvåket ikke lider noen last.

 

Når denne sikringen av riket skjer på bekostning av demokratiske rettigheter så sikrer den ikkje befolkningen av nasjonen, men dei gjeldende makthaverane. Som Lund komisjonen avslørte gikk den ulovlige overvåkinga av venstresida på bekostning av demokratiske prinsiper. Sett ein den inn i samtidas konteks med den kalde krigen, ser ein at dette var ein del av det ideologiske spillet i samtida. Det er ein ganske tydelig likhet mellom kommunist prosessane i Usa på 50-talet og dei prosessane som i dag ramer amrikanske muslimer (eks Al-Arian). Eg meiner ein derfor ikkje må sjå bort i fra at det kan foregå ein tvilsom overvåking av det muslimske miljøet i Noreg.

8043726[/snapback]

 

Jeg på min side mener bestemt at norsk 'etterretning' er en alvorlig fare for alle sunne, demokratiske krefter i Norge ( annerledestenkende som er imot Bush osv vil norsk 'etterretning' på død og liv ta rotta på - for enhver pris)..

Ikke minst representerer 'overvåkingstjenestene' også en reell fare det flerkulturelle samfunn i.o.m. at de later til å tiltrekkes av raseteorier som til forveksling ligner de som hørte hjemme i Tyskland under annen verdenskrig.. (forskjellen er at det nå ikke er jødene som er syndebukken; Det er snarere muslimer/ arabere/ afrikanere o.l.)

8084076[/snapback]

 

Noe du sliter fælt med å underbygge og/eller dokumentere..

 

men hey! konspirasjoner er kult.

8084772[/snapback]

 

Gi meg en privatdetektiv eller to så skal d nok la seg ordne ; )

Lenke til kommentar

Klage sendt til bl.a statsminister Jens Stoltenberg:

 

'KLAGE PÅ PST OG FORSVARETS ETTERRETNING

 

Trakassering/ mobbing

bl.a på nettstedet Poeten hvor agenter og en rekke rekrutterte poeter (liste kan fås hvis ønskelig) over lengre tid har forsøkt å å spre usannheter og latterliggjøre/ stresse min person ved bl.a å bruke informasjon som stammer fra overvåkingsmateriell i sine innlegg. I tillegg har det også vært gjentatte forsøk på å fremstille meg som homofil – og ved et par anledninger også antyde at jeg er pedofil.

Trakassering fra PSTs ansatte har også forekommet på mitt innlegg angående overvåkingstjenestene på nettavisens debattsider, og også på mitt innlegg angående det samme tema på DESI.

 

Ved å mistenkeliggjøre og spre usannheter om min person hos andre ....., venner og tidligere kollegaer - og også å utnytte enkeltes vanskelige økonomiske situasjon for å rekruttere flere av disse i etterretningsøyemed ( bl.a min tidligere venn N.N - flere navn kan fås hvis ønskelig)

 

Å bevisst bruke støy til å trakassere; Ved bl.a å borre i veggene fra naboleilighetene (særlig når jeg sitter ved datamaskinen) – Borring som pågikk nesten daglig i 6 måneder både fra leiligheten som ligger vegg i vegg med min egen og tydeligvis tilhører PST (eller muligens forsvarets etterretning) og også fra leiligheten som ligger over min egen; Hvor mine tidligere naboer ble rekruttert av etterretningstjenestene. Denne leiligheten er idag også kjøpt og disponert av etterretningstjenesten.

 

Å bruke mikrobølgestråler fra naboleiligheten daglig over lengre tid slik at jeg i fjor våres følte meg svært uvel, og ved et par anledninger utviklet kuler på rygg og skuldre. Ved en anledning måtte jeg også oppsøke lege pga pusteproblemer.

Det er verdt å merke seg at når jeg sluttet å sitte ved bordet som står nærmest PSTs leilighet ble jeg raskt bedre.

PST ansatte har også jevnlig over lengre tid pusset på vannrørene i veggen med sandpapir (noe jeg kan høre klart og tydelig), muligens i den hensikt å forgifte mitt drikkevann, eller bare for å trakassere/ skape uhygge.

 

Forsvarets etterretning har også daglig trakassert meg når jeg beveger meg ute ved bl.a.å fly lavt over meg meg både fly og helikoptre.

 

PST har ved en rekke anledninger også stjålet sykkelsetet mitt (og andre sykkeldeler) i den hensikt å begrense min bevegelsesfrihet og for å stress/ trakassere min person.

 

PST har også aktivt hindret meg i å få en fungerende ringeklokke og forsøkte i lengre tid å trakassere meg ved å hindre vaktmesteren å sette inn en ny lyspære utenfor døren til min leilighet.'

Lenke til kommentar

Her blandes kortene. PST er ikke en etterretningstjeneste, det er derimot en sikkerhetstjeneste. I Norge har vi Etterretningstjenesten, som kommer under forsvaret.

 

Det er også tydelige misforståelser om hva en sikkerhets og etterretningstjeneste er for noe. Det er to ganske forskjellige tjenester som ikke har store samarbeidet seg i mellom.

 

Det ligger jo egentlig i navnet hva de driver de med. Etterretning og sikkerhet. Det er to vidt forskjellige ting.

 

 

Så, MR-B, hvilken info har du fra Etterretningstjenesten som vi ikke kan stole på? :D

Endret av Snusi
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...