Gå til innhold

hvordan lage vann kjøling?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

post-107396-1174680704_thumb.jpg

 

Sånn lager man glass.

 

Du kan være überheldig å finne noe kobberskinner på fyllinga.

 

Jeg har funnet noe hos en blikkslager som jeg skal se på til mandag. Eletrikerfirmaer kan også ha kobberskinner de bruker i trafo bokser.

 

Om jeg finne finer noe brukbart hos blikkslageren, så smelter jeg noen kobber rør om til blokk.

 

Det jeg sa om gjenger i forrige post. De fleste nipler bruker noe annet enn metriske gjenger, og mekken på skolen har somregel bare metriske gjengetapper, og noen få UNC og UNF tapper.

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar

1mm funker bra det. Det får du på bla.a. clas ohlson. Sammen med 3/4 og 6/8mm pleksi plater, så har du (nesten) alt du trenger. Med litt loddeskills, så har du plutselig spor i blokka og. 2/3 nippler og litt silikon så er du i mål.

 

Legger ved et forferdelig dårlig bilde av en blokk jeg har laget: 2mm kobber i bunnen her, 3mm lexan til "kammeret", og 8mm pleksi på toppen - skruer og silikon tetter alt. Brukte aralditt i gjengene for å feste niplene skikkelig. Denne har fungert strålende i et par år nå.

post-39497-1174684978_thumb.jpg

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Har endelig skaffet noe kobber nå. Ringte først rund til mange blikkenslagere, som ikke hadde noe over 1mm. Så var det en i Australia som var villig til å sende meg noe om jeg betalte portoen. Men i dag, så fant jeg en tykk kobberplate i verkstedet da jeg lette etter borr.

 

Kommer nok etter planen til å begynne å maskinere platen imrra, og være ferdig med alt maskinering innen fredag.

Lenke til kommentar

Lykke til. Du kommer til å bruke masse penger, og få null igjen for det. Den der kommer til å yte verre enn noe annet på markedet, og blir sikkert ikke engang tett (med mindre du har planlagt å ha aluminium under femtiøringene igjen, og da er poenget borte). Dessuten må du huske å planslipe femtiøringene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...