Gå til innhold

hvordan lage vann kjøling?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har tegnet en ny blokk nå, som jeg virkelig liker.

 

post-107396-1174582200_thumb.jpg

:love:

 

Kommer til å se om jeg finer noe kobber imorra, og begynne å frese og dreie ut blokka da.

 

EDIT: kommer til å lave et lite spor hvor jeg kan legge ned en O-ring for å holde det tett, og bruker 6 eller 8 sorte umreaco skruer til å holde det hele isammen.

 

Skal kansje lave nippeler i dreiebenken ut at konstruksjonstål som skal pusses matte, og skal orde til en feste dings som også kansje blir av konstruksjonstål som skal bli pusset matt.

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar

Si meg, har du alt verktøy du trenger? Det er ikke bare å gå ned i kjelleren drille et par hull i noe jern asså :p (Ja, jeg gjorde dette selv første gang :p ) Men seriøst jeg anbefaler deg enten at du for hjelp av en litt eldre som har erfaring med og jobbe med metaller eller at du kjøper deg et vannkjølingssett. Jeg knuser kanskje dine drømmer nå men dette er nok det beste ;)

Lenke til kommentar

Det er ikke bare bare å lave vannblokk, først så må du har kobber.

 

Å finne kobber skinner som er mere en 1mm tykk er vanskelig, de fleste blikkslagere bare rister på hodet når du spør dem.

 

Så er det ikke bare å lave noen spor i kobberet heller. Du trenger spesial verkty til fresen om du skal det, du må nemmelig bruke skivefres, og helst en litt tynn en også.

 

Man må også finne en måte å tette blokka på, og den enkleste metoden er vel å lage egene O-ringer, om du har det som trengs for å lage det.

 

Når det kommer til gjengene så er det ikke sikkert at alle har tommegjengetapper, da mekken heslt holder seg til metrikse gjenger.

 

Men man kan også lave fine blokker med en borremaskin og en dremmel med diamantskjær.

 

EDIT: leif

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...