fiskum Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Kjære lesere! Jeg har nå prøvd Supreme Commander noen dager, og synes det er fantastisk vanskelig til å være bare de første oppdragene, på normal. Ser på meg selv som en rimelig oppegående strateg innen denne typen spill, da jeg har spilt "tilsvarende"(mange er sikkert veldig uenig) spill som Starcraft og Warcraft 3 ganske så lenge, samt spilte såvidt Company of Heroes, vel å la merke; uten noe som helst problem. Da snakker jeg først og fremst om singelplayer. Tilbake til Supreme Commander, jeg bygger masse forskjellige units, har som regel ikke noe problem med ressurser, prøver forskjellige comboer med units, men virker som jeg gjør noe virkelig galt da jeg mister nesten absolutt ALLE units jeg har hver gang jeg prøver å angripe en base, noe som er tilfelle i de første oppdragene i singelplayer. Prøver å holde artilleri og anti-luft litt i bakgrunnen og mer panser foran, siden dette er meg intuitivt, men det funker rett og slett ikke. Får kanskje tatt ut et par ground defence og noen styrker. Så da er det bare å begynne på nytt, bygge en koloss av en hær, og kjøre på nok en gang, og fortsette slik helt til basen omsider er jevnet med jorden. Noe som tar nokså mange timer. Er det bare jeg som er skikkelig rævva, eller er det noen som har en fornuftig forklaring på dette? Dette har virkelig tæret på selvtillitten og jeg tar med stor glede imot lignende erfaringer(da jeg ikke kommer til å føle meg helt grønn ), råd, strategier osv, er egentlig åpen for det meste! Det å skru ned på vanskelighetsgraden har ikke engang streifet meg btw Men ser jo at jeg kanskje må ta det steget snart, med mindre jeg får noen gode råd eller finner ut noe lurt selv. Mvh, fiskum
Nitrius Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 (endret) Skal ikke si at jeg er den flinkeste i strategi spill, men jeg har spilt noen par strategi spill igjennom årene(selv om jeg som regel blir grust online). Selv så bruker jeg alt fra 2-5 timer på hvert oppdrag så langt(flaut lang tid syntes jeg), kan hende jeg også gjør et eller annet galt, men til sist så er det vertfall jeg som står igjen som vinner, selv om det tar en god stund. Om det er meningen at ting tar tid i SupCom vet jeg ikke noe om, så jeg spør samme spørsmål som trådstarter, er dette normalt?(vil tro vi er i samme båt sånn cirka). Uansett så skal jeg innrømme at SupCom er et suverent strategi spill uansett hvor lang tid jeg bruker på singleplayer oppdrag Nå skal de sies at jeg også er veldig glad å bygge basen min stor når jeg først kommer igang, så det kan være litt av grunnen. Greia er vel egentlig bare å finne rette units å bruke og bruke de på rett måte tenker jeg Endret 24. februar 2007 av Nitrius
Civilix Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Siden jeg først fikk spillet idag har jeg ikke kommet så langt, men taktikken min har stort sett gått ut på å pompe lvl1 enheter konstant fra starten. Disse klarer som oftest å forsvare basen inntil man får bygge lvl2 tanker, så bygger jeg opp noen små skvadroner med bombefly og lvl2 tanker. De 20-30 lvl1 enhetene man da har burde være nok til kanonføde, send disse mot AA-forsvar motstanderen har og send bombefly inn for å ta ut stasjonære forsvarskanoner eller strategiske bygninger(AIen er dårlig til å bygge hus på nytt hvis de blir ødelagt). Send lvl2 tanker etter for å ta ut eventuelle units de måtte ha, husk alltid å scoute så du vet at du angriper i overtall. Når man har overtaket er det bare å roe ned og få oppgradert og bygd opp hovedhæren(den som skal knuse finden ). Andre ting som jeg alltid gjør er å sette Commander-enheten til å booste et av produksjonshusa, og få tak i mest mulig masse-depoer fortest mulig. Selv om man ikke klarer og forsvare en enkeltstående masse-generator, tjener man vandligvis på å bygge den opp og la den stå til den blir ødelagt. Taktikkene mine er garantert ikke ultimate, men de fungerer greit i singelplayer kampanjen på normal så langt vertfall.
Rallahr Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Bare for å si det, ja det skal være vanskelig. Når det kommer til strategi er det opp til hver og enkelt. Noen liker å suicide, mens andre liker å ha litt plan i angrepet. For min del er jeg mer suicide-man - bygge tett med bombefly, og heavy tanks. Først tanksene for litt kanonføde, så sender jeg bombeflya for å ødeleggge alle defence-pointsene. Tar som regel noen forsøk, men det går etterhvert Men har aldri brukt noe særlig lenger tid enn 1.30 og 2 timer (demoen da )
Jext Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Problemet med singleplayer brettene etter min mening er at i starten så får man bare tilgang til en brøkdel av styrkene til faksjonen. Det å ta ut en base uten å kunne bygge sterke units som virkelig tåler juling er en smertefull og lang prosess. Computeren starter gjerne med en base som er på nivå med det man hadde hatt mot slutten av en lang multiplayer kamp, og på dette punktet hadde det vært logisk å kunne kjøre på med gode mengder t3 units og tilogmed experimentals. Jeg syns spillet skinner i multiplayer men singleplayer campaign missions rett og slett tar for lang tid pga problemer som dette.
Roug Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 (endret) jeg synes det er utrolig digg å få litt motstand i strategispill singelplayer så synes det er knallmorro å sende svære styrker på fienden min men har egentlig ikke noen problemer med fienden på SubCom.. lager 70 - 100 Avanserte Gunships trur det er tech3 vist jeg ikke husker feil og de tar seg av det meste og en del tanks og AA tank det virker for meg at fienden bygger opp basen sin ganske fort igjen? Endret 24. februar 2007 av Roug
flopflop Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Satt med samme følelse som trådstarter etter de første timene, fy f%"¤!# så vanskelig det var. Spiller på hard, men likevel. Ved ikke hvilken fraksjon du spiller med, (har bare spilt med "USA":-) selv) men det beste tipset jeg kan gi er faktisk å bruke en bygge-kar til å ta ned murene foran basen til fienden, så du kan rulle inn med en så bred linje med tanks som mulig. Tanksene er trege og dumme, så det beste du kan gjøre for dem er å la dem ha åpen vei. Du har muligheten til å endre formasjonen unitene dine skal angripe i (merk units, trykk på hvor de skal, hold inne høyre mustast og så trykk venstre samtidig for å få opp alternativer for formasjon) og da finner jeg det hensiktsmessig å angripe med en bred linje. Artilleriunits skal bak de andre, slik du gjør det. Bruk dem først til å ta ut forsvarssystemet, og så rull inn med tanks. Noe av det spesielle med spillet er at mikro-management av units er mindre viktig enn i andre spill (akkurat fordi spillet er et ekte STRATEGI-spill, ikke taktikk, som Generals i realiteten er), så ikke bry deg så mye med å trykke på hvor tanksene skal skyte osv, det fikser de selv. Og bygg mye og stort! Når jeg angriper med forskjellige typer units er det ikke uvanlig for meg å ha nær 100 tanks og 20+ fly 20+ artilleriunits. De bakerste unitsene ser sjelden noe action, men det er greit å ha backup. Og bruk for all del din commander i angrepene når du kan beskytte ham skikkelig, han er hissig på grøten! Backpack-nuken hans rydder unna det meste. Spillet er helt herlig, og jeg oppfordrer deg til å spille noen skirmisher også, det er mye morsommere enn missions. Men vanskelig! Lykke til!
fiskum Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Skrevet 24. februar 2007 Takker for råd og svar! Greit å høre at noen har opplevd de samme "problemene" som meg Skal prøve igjen nuh med nytt mot og nye ideer Hvis det er noen andre som har mer å legge til er jeg veldig mottakelig for flere tips!
SWAT dude... Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Fett spill ja, Noe du kan prøve er å sende en 10-15 air scouts til å scoute hele basen hans før du begynner å bygge hæren din. Da ser du fort hva forsvaret er basert på. Har han AA og AT defense kjører du noen skip eller arty enheter opp for å klarere enten AA eller AT våpnene. Derreter er det stort sett rett frem. Dersom han har ett overveldene forsvar kan det være en ide å sende 30+ gunships e.l i kamikase mot commanderen. Når denne dør har du vunnet i tilleg til at du får litt fyrverkerier
fiskum Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Skrevet 24. februar 2007 Ok, høres bra ut En annen ting, hvor mange factories bør man ha? Foreløpig har jeg bygd 2 av air og land, da de er det eneste jeg har mulighet til å bygge atm.
Ueland Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Jeg holder meg til skirmish maps enda og fokuserer kun på luftfabrikker, for øyeblikket har jeg 3 extreme mot meg og da er det kun det som klarer å stoppe den evige rekken med enheter som kommer mot meg. Når jeg så har fått grei kontroll på forsvaret sørger jeg for å bygge en grei "hær" av atomvåpen, grei måte å slå tilbake med uten å miste enheter. Merk at jeg bygger ca "0" av level-1 bygninger, men oppgraderer heller ASAP til level 3 engineers.
ZaiCoN Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 har spelt det litt, var litt vanskeligt å sette seg inn i det, tok en dag før eg forstod hvordan det fungerte, ganske bra spel da
arthoz Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 (endret) Fjerne walls er vel beste tipset, ofte omringer det hele basen, og tanksene dine ruller inn 1 etter 1, istedet for "alle" med en gang. Bygge forsvar over hele mappet (mot air) og mot bakke på kritiske steder anbefales. Bare husk, bygdinger telles også som units, for masse forsvar og du kan få for lite til angrep. Som SWAT dude... sa, er scouts også veldig godt å ha, scout ut og fjern det svakeste ledd i forsvaret, angrip bakfra om det passer seg, bydd factories nærest mulig basen hans så du slipper vente 40år på at units skal forflytte seg (eller slippe å lage transportfly) (vet ikke hvordan det er i senere missions tho, for cpu'n min kreperer ) Ok, høres bra ut En annen ting, hvor mange factories bør man ha? Foreløpig har jeg bygd 2 av air og land, da de er det eneste jeg har mulighet til å bygge atm. 8014335[/snapback] Så mange du synes du bør ha, kommer units for treigt ut? Bygg mer, så mye som ressurssamlinga di klarer, simple as that ^^ Endret 24. februar 2007 av arthoz
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Mmmh, jeg har "planer" om å skaffe meg SC for å gå litt tilbake til rts-sjangeren (som jeg før i tida var helt vill på), og det jeg hører synes jeg er veldig positivt. Hater å klare missions på første forsøk, eller den første timen i det hele tatt. Har selvfølgelig ingen tips å komme med om strategier, men vil råde deg til å kun bruke dine helt egne strategier; går det galt så må du prøve å se hvor du mister overtaket og se om det ikke er noe du kan droppe eller legge til, i det hele tatt forandre. Jeg garanterer deg en bedre spillopplevelse ettersom du føler at det var DEG og ingen andre som til slutt knuste fienden. Det handler ikke om å vinne med stil, men med karakter og innlevelse. Håper du forstår, og at det på noen måte skulle hjelpe
guttorm Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Jeg kjører minimum 4-5 land factorys, (da en er detikert til engineers og oppgradering) 2 air og 3 sea. Dette gjelder helt fra starten av hvilket som helst type spill, skirmish, mission, online. Jeg kjører mengder av uniter i angrep. Har spilt beta og endelig fått meg retail(har vet på jobb) Det er herligt. Forsatt så kan spille lagge helt plutselig hos meg, en restart av pc og alt er ok i noen runder, så starter denne merkelige laggen igjenn. Intro og alt lagger, noen som vet hva dette kan være? Jeg har nettopp oppdatert skjermkort og chipset driver. Det virker nesten som en buffer blir full. Uansett venter jeg med misson delen til jeg får nytt skjermkort, da det skal nytes. Kjører mest online.
Roug Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 ble litt skuffa over singelpalyer nå.. var ikke mange missions på USA :S
Mildir Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 ble litt skuffa over singelpalyer nå.. var ikke mange missions på USA :S 8020548[/snapback] USA er ikke med i spillet, så er ikke så rart
xm8 Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 Har du sett alle tutorials som ligger på youtube? Mye bra der. Link
Roug Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 De der earth folka da i hvertfall... var ikke mange oppdrag akkurat
Janster Skrevet 26. februar 2007 Skrevet 26. februar 2007 Et godt tips for campaigns.. Ta deg GOD tid med hver mission, ikke ras agårde og løs de før du har bygget deg opp skikkelig, og makset ut enheter du kan ha. Ofte kan du bygge MYE før du går videre på missions, det førte til at jeg hadde 3x T3 kanoner på siste Aeon mission, som gjorde hele greia til en lek på Hard. Hilsen Jan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå