Gå til innhold

Dedikerte musikkhodetelefoner til ca 1500 kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

...

 

Var innom immerslund og testet 80 ohms beyerdynamic dt770, klar favoritt! (skal også sies at det frydet meg å høre fra en som jobbet der at folk med ipod kom innom og ikke klarte drive dem :D iaudio d2 ftw  :w00t: ). Dt770 hadde en syk bass, uten at det gikk utover høyere frekvenser. Kjørte med mach3bass på 10 på alle andre hodetelfoner jeg prøvde, satte ned til 5 på dt770 og var likevel bedrebass enn de andre (ja jeg liker bass :D ).  Nesten så jeg gik derfra 1700 kr fattigere (ja de koster ikke mer! var 2100 eller 2200 på stereofil o_0 ).

8054949[/snapback]

 

Hehe, kult at du falt for disse, det er helt klart de morsomste hodetelefonene jeg har (selv om de på ingen måte er de mest "korrekte").

 

Var det den nye eller den gamle versjonen de hadde på Immerslund? (Den gamle er helt svart med lys grå velour). Jeg vet det er den gamle de har på Stereofil, og den koster litt mer.

 

Det kan godt hende mp3-spilleren driver dem greit, men, hvis du skal ha 80 ohms hodetelefoner så vil jeg virkelig anbefale en liten bærbar forsterker til dem, lyden blir veldig mye bedre, i alle fall fra mp3-spilleren og laptopen min.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Den gamle. Visste ikke om den nye, den var stygg(ere) ;)

 

Børbar forsterkerer nok smart ja, men uansett så har D2 det dobbelte av utgangseffekt i forhold til vanlige mp3 spillere så den klarer å drive dem nokså godt alene, og det er et veldigpluss :D

Lenke til kommentar
Børbar forsterkerer nok smart ja, men uansett så har D2 det dobbelte av utgangseffekt i forhold til vanlige mp3 spillere så den klarer å drive dem nokså godt alene, og det er et veldigpluss :D

8060099[/snapback]

 

Ah, såpass, ikke dumt, det blir ganske puslete rett ut av iPoden min...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Børbar forsterkerer nok smart ja, men uansett så har D2 det dobbelte av utgangseffekt i forhold til vanlige mp3 spillere så den klarer å drive dem nokså godt alene, og det er et veldigpluss :D

8060099[/snapback]

 

Ah, såpass, ikke dumt, det blir ganske puslete rett ut av iPoden min...

8060451[/snapback]

Sjekka ut litt nå

Ipod video (5gen) har (uten volumsperre etc om det er det på dem) maks output på 30mW per kanal ved 16 ohm. iAudio D2 har 37mW per kanal ved 16ohm. Altså tilsammen 60 vs 74 mW output, nok til å gjøre ganske bra forskjell. Mindre spillere har bare 15mW per kanal til tider, dvs 30mW tilsammen. Visste ikke at 5gen ipod hadde såpass output, men så må jo lyden som kommer ut ha bra kvalitet også ;)

 

EDIT: Nano ser ut til å ha 20mW per kanal, dvs 40mW til sammen

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

dobbeltposter litt jeg :D

kjøpte beyerdynamic dt231 (galactic) for 599 på spaceworld i storgata 12 i oslo nå og er storfornøyd, prøvde dem opprinnelig hos immerslund før jeg kjøpte, men der kostet de 750 kr. Virkelige supre hodetelefoner, spør du meg de nest beste jeg har prøvd denne uken etter sennheiser hd650 til 3200 og beyerdynamic dt770 til 1700. Veldig komfortable, super bass, og gode høyere frekvenser. Prøvde også dtx700, så litt på dtx serien som et alternativ, men likte ikke designet, virket knirkete og heller spinkelt ;)

Lenke til kommentar

Det blir helt sikkert et par DT770 Pro nå.. Finner ingen i denne prisklassen jeg liker bedre (eller like bra for den saks skyld).

 

Men nå er spørsmålet om det bør bli 80 Ohm eller 32 Ohm. Mange sier 80 Ohms settet gir bedre lyd, men jeg blir kanskje avhengig av en forsterker da? Hvor stor forskjell er det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Det blir helt sikkert et par DT770 Pro nå.. Finner ingen i denne prisklassen jeg liker bedre (eller like bra for den saks skyld).

 

Men nå er spørsmålet om det bør bli 80 Ohm eller 32 Ohm. Mange sier 80 Ohms settet gir bedre lyd, men jeg blir kanskje avhengig av en forsterker da? Hvor stor forskjell er det?

8079551[/snapback]

Spørs helt hva slags mp3/whatever den skal brukes med :)

Lenke til kommentar

Det blir høyst sannsynlig ny mp3 spiller på meg (nåværende har en uteffekt på 2x20mW, Creative Zen Touch 40GB), men de skal i hovedsak brukes til pc med eksternt lydkort samt til stereoen i stua. Noe mp3spillerbruk blir aktuelt pga pendling, men sover som regel på toget.. :p

 

Tolker det dithen at foruten iAudio D2 har 5.gen iPod god uteffekt? Leveres norske 5.gen bling-spillere med sperre? Har ikke sans for iPod i det hele tatt, men nå har jeg en billig en for hånden, så mulig det blir det.

 

 

@Stavmikser:

Har ikke funnet noen Goldring DR150 enda, men tar gjerne en lytt ja! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Likte absolutt ikke goldring, uthådlelig (mangel på) komfort ifølge mitt hode ;)

 

Ipod 5gen har ikke verst nei, men nå går uteffekt ikke bare på volum, men også på kvalitet. Du kan kjøre eks en 6 volts datahøyttaler på 4-5 volt, men får ikke maks ut av den! Dessuten har ipod så underlegen lyd at du er bedre tjen tmed den du har. Flere spillere med 60mW da, men D2 er ene og alene på toppen med god margin med sine 2x37mW ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Jackstørrelse er ikkeno problem uansett, du får overganger til og fra alle typer jacks i alle musikkforretninger, og store datasjapper pleier også ha et bra utvalg jack-overganger i alle formater.

8083271[/snapback]

Jo det er et veldig problem. Med overgang fra 6.3til 3.5 mm er hele pluggen lenger enn selve MP3 spilleren

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ok, thread resurrection. Grunnen til at man har 6.3 på f.eks. Sennheiser HD650(som man fint kan finne på ebay, nye, for 2000,-) er at de ikke er beregnet på bærbart bruk. Riktignok kan man drive dem med en bærbar forsterker, men de har en åpen konstruksjon, som betyr at de slipper inn lyd utenfra, og det du hører på lekker ut. Hvis man skal ha bærbar lyd er det bedre med et lukket headsett, eller en bra IEM, f.eks. Shure e2c og oppover. Åpne headsett er forferdelig irriterende for alle som sitter rundt deg på bussen, og ja, Portapros er åpne. I tillegg må man holde ut med all støyen som blander seg inn i musikken. Med IEM(øreplugg som man plasserer inne i øret) isolerer man mye bedre, ingenting slipper ut, og man kan fint høre på lavere volum. Sparer hørselen, mer behagelig.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Grado SR60 har IKKE lyd til 3.000,-. Den forsvarer knapt tilbudsprisen på 999,- engang. Nesten uansett hvilken smak man har.

 

I USA er veil.pris $69. Altså litt over 400,-. De fleste selger den til $60 og under.

 

Jeg har hørt SR60 selv, og synes ikke den låter spesielt bra, ihvertfall ikke til prisen i Norge. Bassen er bra, men lydbildet er knøttlite og det er lite detaljer.

Grado er generelt ubehagelig å ha på over lengre tid, men dette kan ordnes med andre puter og litt oppfinnsomhet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Da var jeg heldig som ikke kjøpte dem da:)... Kompis av meg som skrøt av dem... Litt bortskjemt, har plugger til 4000 liksom...

8750233[/snapback]

og ipod no doubt? ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...