Gå til innhold

Dedikerte musikkhodetelefoner til ca 1500 kr


Anbefalte innlegg

Kikker meg litt rundt etter dedikerte musikkhodetelefoner til godlydbruk uten å skremme vettet av naboen. Budsjettet er i utgangspunktet på rundt 1500 kr. Har et par interessante tilbud for hånden, men de krever alle headamp og 6,3mm jackutgang, så forslag til sett med 3,5mm jack og lavere Ohm hadde vært gull. De skal ikke nødvendigvis kunne dras av bærbare enheter og greier, selv om det hadde vært greit, men brukes via stereoforsterker i stua/på rommet til godmusikk og intens nytelse. God byggekvalitet ønskes selvfølgelig, men jeg tar vare på alt av elektronisk utstyr som om det skulle vært kjernefysiske stridshoder (som seg hør og bør), så ingen syting over slitasje ved uvøren bruk.

 

Noen som har noen gode forslag? Lydmessig bør hodetelefonene kunne gi meg klar lyd, et bredt lydspekter og litt punch. Trenger lydgjengivelse med litt snert, ingen livløs plankebass eller overproporsjonal diskant, men en god over-all ytelse.

 

Hodetelefoner over 1500 kr kan også være interessant, da må bare kjøpet utsettes litt, er ikke interessert i å kjøpe , men å kjøpe best mulig. Selvfølgelig tas også forslag til under 1500 kr imot med takk! :)

 

Avslutningsvis vil jeg gjerne ha noen kommentarer på hvorfor, ikke bare hvilket. Henvender meg til de audiofile her, god lyd er ingen rett men et privilegium! Skulle så gjerne hatt mer penger og gått all the way, men studielivet er ikke akkurat innbringende.. :(

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gode hodetelefoner i denne prisklassen trenger en forsterker for å yte sitt aller beste, men på noen modeller er ikke forskjellene så altfor stor.

Hvis du bruker hodetelefonutgangen på en vanlig forsterker, hjelper det godt.

 

Et godt alternativ er Sennheiser HD595 som Vorpal nevner.

Denne er lettdrevet, låter bra og er komfortabel. Bra greier til prisen.

Kanskje ikke veldig punchy bassen, men ganske balansert.

Hifiklubben har kanskje HD595 i utstillingen, slik at du kan teste.

 

Beyerdynamic DT770 har en fantastisk morsom bass, men kan vel ikke kalles 100% nøytral eller korrekt. Meget underholdende, dog.

Normalt er denne 80 eller 250 ohm, som er ganske tungdrevet, men det er mulig å få tak i en 32 ohms versjon som låter veldig bra fra strømfattige utganger.

DT770 er også godt lukket, så du stenger ute lyder effektivt. Vet ikke om det er så viktig for din del.

Lenke til kommentar

Var og testa et par HD595 i går. :love: Tok med meg mp3spilleren min for å teste og det er klart at den yter bedre med en god forsterker. Men nå er jo HD595 på 50 Ohm, så det er jo mulighet til å dra det fra bærbare enheter også. Bassen var god, men "manglet" litt punch som du sier. Men for meg er et balansert lydbilde pri over punchbass. Til seinere blir det sikkert aktuelt med et tilleggssett som kan spille litt småfarget lyd etterhvert til underholdsningsformål som film o.l., men Beyerdynamicsettet er interessant. Hvem fører Beyerdynamics?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Hvor fikk du testa headphones?

Mp3 spilleren  min har markedets høyeste utgangseffekt på 74mW så jeg vurderer sterkt å bruke det til noe :D

8007126[/snapback]

 

Testa på HiFi Klubben. Hvilken spiller har du? Har en Creative Zen Touch selv (den gode gamle med den blå skjermbelysningen). Den er heller ikke så verst.

8007421[/snapback]

Ah, får ta meg en tur dit selv :D Har eniaudio D2, veldig digg å alltid ha godt over ti nivåer på volumet til "overs" :!:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Sjekk ut musikksjappa i bånn av Trondheimsveien. Immerslund. Der kan du teste alle de gode headphonesa.

8049469[/snapback]

Ah takk! Passer meg bra, tar trikken fra lenger opp i trondhjemsveien nårjeg skal til carl johan så da kan jeg hoppe av på lakkegata eller noe. har lagt inn kart på mp3 spilleren :thumbup:

 

 

edit:

Er i oslo noen dager nå og skulle kjapt hatt tips om hvor man kan gå og enkelt få prøve hodetelefoner. Helst adresser, og i nærheten av carl johan.

8049368[/snapback]

Og ta deg en tur til Stereofil, i Grensen 9, parallelt med Karl Johan.

8049937[/snapback]

 

 

:D la til den og

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Gjør deg selv en tjeneste og teste HD555 samtidig da. 800,- eller noe sist jeg sjekka, og hører du stor forskjell på de to headsetta er du en av veldig få :p

http://www.dansdata.com/hd555.htm

8049498[/snapback]

 

Det er lite forskjell på de altså? Må innrømme jeg tok HD595 for gitt mye bedre enn HD555. Testa HD515 og hoppa så rett over på HD595, og der fantes det jo ikke tvil! Kanskje jeg bør teste et par 555 også da.. :hmm:

 

 

Jeg ville testa ut disse: Goldring DR 150!

 

Jeg var for ikke så lenge sia ute etter et par hodetelefoner i samme prisklasse, og hørte blant annet på Sennheiser HD 595. Jeg synes disse spilte enda bedre, tross den lavere prisen, bedre bass mere detaljer og mer lettdreven(32 Ohm).

 

De har de på Hifi-klubben, det var der jeg testa de forskjellige hodetelefonene.

8050626[/snapback]

 

Interessant! Nye forslag er alltid velkomne! :) Får ikke testet noe denne uka, men til neste uke skal jeg ta meg ei god runde skjønner jeg!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Gjør deg selv en tjeneste og teste HD555 samtidig da. 800,- eller noe sist jeg sjekka, og hører du stor forskjell på de to headsetta er du en av veldig få :p

http://www.dansdata.com/hd555.htm

8049498[/snapback]

 

Det er lite forskjell på de altså? Må innrømme jeg tok HD595 for gitt mye bedre enn HD555. Testa HD515 og hoppa så rett over på HD595, og der fantes det jo ikke tvil! Kanskje jeg bør teste et par 555 også da.. :hmm:

 

 

Jeg ville testa ut disse: Goldring DR 150!

 

Jeg var for ikke så lenge sia ute etter et par hodetelefoner i samme prisklasse, og hørte blant annet på Sennheiser HD 595. Jeg synes disse spilte enda bedre, tross den lavere prisen, bedre bass mere detaljer og mer lettdreven(32 Ohm).

 

De har de på Hifi-klubben, det var der jeg testa de forskjellige hodetelefonene.

8050626[/snapback]

 

Interessant! Nye forslag er alltid velkomne! :) Får ikke testet noe denne uka, men til neste uke skal jeg ta meg ei god runde skjønner jeg!

8052554[/snapback]

 

 

Tassa rundt i oslo i dag og testet på hiffiklubben, immerslund, stereofil og spaceworld. Fikk endelig testet eks grado sr60. God lyd, litt snål konstruksjon men OK. Ble veldig skuffet over sennheiser: god lyd, men å sette 6.3mm som standardplugg er det dummeste jeg har sett, de må miste ganske mange kunder på det ettersom det gjør dem uegnet til mp3 spillere. Var innom immerslund og testet 80 ohms beyerdynamic dt770, klar favoritt! (skal også sies at det frydet meg å høre fra en som jobbet der at folk med ipod kom innom og ikke klarte drive dem :D iaudio d2 ftw :w00t: ). Dt770 hadde en syk bass, uten at det gikk utover høyere frekvenser. Kjørte med mach3bass på 10 på alle andre hodetelfoner jeg prøvde, satte ned til 5 på dt770 og var likevel bedrebass enn de andre (ja jeg liker bass :D ). Nesten så jeg gik derfra 1700 kr fattigere (ja de koster ikke mer! var 2100 eller 2200 på stereofil o_0 ). dt770 var også en drøm å ha på, goooooog plass undr de lukka telefonene :D den har også 3.5mm plugg og ikke 6.3 sllik som de j**** sennheiser faenskapene (hd555 og oppover). Finnes også i 32 ohms utgave og 250 ohms, for henholdsvis svakere bærbare enheter og dedikert amp. Som sagt D2'en dro 80 ohms utgaven med volum på 43/50, har vanligvis på ca 30 med 32 ohms telefoner og 15-20 med IEM's. Utgangseffekten på d2 er dog så mye høyere enn andre mp3 psillere at jeg ville anbefale andre å gå for 32 ohm hvis de skal bruke på mp3 spiller. Kan jo sef prøve på immerslund, meget hyggelig betjening :thumbup: Dt231 som jeg ville prøve hadde ingen/de som hadde den hadde ikke inne (spaceworld). Ellers ble jeg positivt overrasket over cx100 (sennehisers portpro alernativ), plukekr nok opp et slikt sett for portabelt bruk :D Goldring telefonene likte jeg ikke, de var rett og slett vonde å ha på spør du meg. Uansett, moro tur rundt i byen ;) kart på d2 funka fint, er ikke så kjent i oslo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...