harrir Skrevet 21. februar 2007 Skrevet 21. februar 2007 Hei. På en av sidene jeg holder på med nå så gjør includescriptet at æ, ø og å blir om til tegn(ofte bare en firkant) eller spørsmålstegn. Det har ikke skjedd med noen av de andre sidene jeg har brukt scriptet på. Noen som har vært borti noe lignende eller vet hva det kan være?
stian90_2 Skrevet 22. februar 2007 Skrevet 22. februar 2007 Gi meg litt kode da BTW, navn på filer du includerer kan ikke være æøå uansett...
harrir Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Skrevet 22. februar 2007 (endret) Oi, sorry. glemte den ja. Her er sida: www.ekkodill.com Koden: <?php /*** KONFIGURASJON ***/ $default = "hovedside"; // fila som skal inkluderes hvis variabelen er tom. $directory = "inc"; // mappa filene dine ligger i. $extension = "php"; // filendingen på filene dine. $page = $_GET['page']; // for å hindre at det inkluderes fra uønskede plasser (stopper hackerne) if (preg_match('/(http:\/\/|^\/|\.+?\/)/', $page)) echo "I'll h4x yuo!!1"; elseif (!empty($page)) // sjekke at variabelen ikke er tom. { if (file_exists("$directory/$page.$extension")) // sjekke om fila eksisterer. include("$directory/$page.$extension"); // inkluder fila. else // hvis ikke, echo "<h1>Error 404</h1>\n<p>Finner ikke siden!</p>\n"; // skriv en feilmelding. } else // eller, include("$directory/$default.$extension"); // inkluder fila som definert som $default. ?> Endret 22. februar 2007 av harrir
harrir Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Skrevet 22. februar 2007 Lol! Fant ut hva det var. Hadde ikke noe med scriptet å gjøre. Jeg hadde kopiert tekstene rett inn i code-view i dreamweaver og da ble det ikke helt bra. Skulle kopiert det inn mens jeg brukte design-view.
stian90_2 Skrevet 22. februar 2007 Skrevet 22. februar 2007 Ja slik kan det gå.. Anbefaler deg og bruke notepad / notepad2 / notepad++ eller en annen editor for PHP kode... MEN, æøå vil jo enda ikke funka ? :S
Yaricks Skrevet 22. februar 2007 Skrevet 22. februar 2007 Tror det er snakk om på selve innholds siden, ikke i linken!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå