Gå til innhold

ATI må skjerpe seg med drivere


Anbefalte innlegg

I det siste har jeg lest mye om folk som har problemer med drivere til Vista og nå har de nærmest ødelagt kortet mitt også. Jeg har et x600 skjermkort som jeg har lastet ned vista driver til, nå kan jeg nærmest ikke bruke skjermkortet. Dataen henger seg, og det viser hele oppstarts fasen med en oppløsning, eller frekvens som ikke skjermen min takkler :wallbash:. dette gjør jo at jeg ikke kan gjøre noe i BIOS eller kjøre noen 3d applikasjoner. Flaks at søstra mi har samme data med samme skjermkort, men hun kommer snart hjem, så det er ingen løsning.

 

håper ATI snart skjerper inn på skjermkort driverne, de er for dårlige til å brukes.

Endret av harald g
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå har jeg opplevd spesielt mye klager med ATIs drivere. Nvidia vet jeg ikke så mye om. Men når det er slik at hele dataen blir nærmest ubrukelig pågrunn av en ny driver, da er det på tide å skjerpe seg. de har jo hatt 2 år på å utvikle drivere, men allikevel er det slik? dårlig

Endret av harald g
Lenke til kommentar

Da har du nok ikke fulgt med i timen. Dette er absolutt ikke noe spesielt for ATI, nVidia har like mye problemer med drivere til Vista. Og som skrevet, så sliter det meste av hardware-produsenter med å få satt sammen drivere som fungerer bra på Vista.

 

At de har hatt 2år på å utvikle drivere er vel ganske langt fra sannheten, da verken Vista var kommet i det stadiet det er i dag, og produsentene hadde heller ikke klare produktene de selger i dag. Så det blir feil å si at de har hatt flere år på å lage drivere.

Lenke til kommentar

Er viden kjent at nVidia's gfx drivere for vista er mere ustabil enn hva Ati's drivere er/var på dette stadie, dessuten er ikke og har aldri nVidia's drivere vært bedre enn ati, begge produsentene har hatt dårlige drivere fra tid til annen, jeg vet da jeg har opp gjennom årene hatt endel kort fra begge produsentene.

Lenke til kommentar
Forfriskende å høre noen klage på ATI sine Vistadrivere, de er jo lysår bedre enn Nvidia sine pr. dags dato - særlig kombinasjonen 8800GTS/GTX og Vista er bare sorgen. Kjenner flere som kjører Vista med ATI kort (X1900XT, X1600XT osv) uten noen som helst problemer av noen slag.

7994443[/snapback]

 

Og *alle* som kjører Vista på ATI X1950XT har problemer. Det er så ille at ATI nå i 7.2 har lagt inn en disclaimer om at de ikke støtter X1950XT under Vista enda.

Lenke til kommentar
Forfriskende å høre noen klage på ATI sine Vistadrivere, de er jo lysår bedre enn Nvidia sine pr. dags dato - særlig kombinasjonen 8800GTS/GTX og Vista er bare sorgen. Kjenner flere som kjører Vista med ATI kort (X1900XT, X1600XT osv) uten noen som helst problemer av noen slag.

7994443[/snapback]

 

Og *alle* som kjører Vista på ATI X1950XT har problemer. Det er så ille at ATI nå i 7.2 har lagt inn en disclaimer om at de ikke støtter X1950XT under Vista enda.

7996828[/snapback]

 

hva er problemet med x1950xt?? jeg kjører det fint i vista jeg. tror du mener x1950pro det har det vært noe tull med.

Lenke til kommentar
Nå er vel dette noe som er likt for alle leverandører av maskinvare. Per dags dato er det ingen som har en skikkelig fungerende driver til noe som helst i Vista.

 

Men det kommer ny catalyst-oppdatering i månedsskifte februar/mars.

7994095[/snapback]

har faktisk ingen driverproblemer i Windows Vista. nVidia driverne fungerer slik de skal, selv i spill(7600GS). Det nVidia visstnok sliter med er gode drivere til GF8800 kortene, men det er slik jeg forstår det ikke ett generelt problem.

 

Eneste enheten min som ikke fungerer perfekt er skriveren, men det er en eldre laserskriver fra HP som mangler driver. Dog innstallerte jeg driverne til en litt nyere modell, noe som fungerte helt utmerket :) Dvs i praksis, så fungerer det også greit.

 

Det som kan være litt slit i Vista er at du ikke får lagt inn "ikke-sertifiserte" drivere, selv med UAC deaktivert...

Lenke til kommentar

Mitt x1950 pro fungerer ikke. Først prøvde jeg å legge inn 7.2. Det virket som det gikk fint, men da jeg skal starte catalyst center står det at den ikke finner noen ati driver. Deretter prøvde jeg å legge inn 7.1 Da klarer den ikke boote opp engang. Enda gått jeg har XP enda..

Lenke til kommentar

En av grunnene til at jeg bruker XP, er nettopp at Vista-OS'et og driverne er ferske. Og akkurat nå finner jeg ingen behov for det heller. Finnes ingen DX10-spill/applikasjoner av nevneverdig art, og ei heller har jeg noe behov for alt det kosmetiske dillet. Så XP blir på maskinen min til jeg faktisk trenger Vista. Innen da håper jeg alt har modnet slik at det ikke blir noe krøll.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...