Ghost Of Death Skrevet 21. februar 2007 Skrevet 21. februar 2007 Jeg la inn vista i gårkveld, og etter mye om og men (tabbet meg ut med driverne til skjermkortet), fikk jeg omsider inn WoW. Jeg oppdaterte til TBC, men når jeg da skulle starte WoW, fikk jeg artifacts (mange) fulgt av at maskinen kræsjet. Har Vista ett problem med WoW, eller er det skjermkortdriverne?
............... Skrevet 21. februar 2007 Skrevet 21. februar 2007 det er nok skjermkortdriverne. Hvilket skjermkort har du?
shabador Skrevet 21. februar 2007 Skrevet 21. februar 2007 Jeg har av og til noen artifacts i wow selv. Men det er svært skjelden, og kræsj er ikke en faktor. Jeg tror WoW ikke har noen problemer med vista, men skjermkortdriverene er fremdeles umodne. Forhåpentligvis kommer det noen bedre i slutten av denne måneden, begynnelsen av neste. Jeg bruker catalyst 7.1.
Ghost Of Death Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Skrevet 21. februar 2007 Skjermkortet er x1950xt, driveren er eneste betadriveren til 32bits vista. Artifacts har jeg hatt før, men dette er ikke sånne små, koselige artifacts, det er store, monsterartifacts som hindrer meg å logge på i det hele (uansett kommer jeg ikke så langt at jeg får trykket noe før det henger seg).
ØysteinT Skrevet 21. februar 2007 Skrevet 21. februar 2007 (endret) Det er megastore problemer med X1950XT og drittdriverene til ATI i Vista. Hvis du bruker de offisielle 7.1 så vil det ikke virke i fullscreen i det hele tatt med mindre du begynner å mekke med services og slikt. Har selv et X1950XT og kjører WoW i Windowed Mode under Vista, og det funker helt greit. Ser ikke noe problemer ned artifacts eller slikt. (Vista 64bit Ultimate). Endret 21. februar 2007 av ØysteinT
Duddelmus Skrevet 21. februar 2007 Skrevet 21. februar 2007 Jeg har et x850XT og jeg har ingen problemer med WoW i Vista. Det er litt dårligere framerate i forhold til XP, men ellers fungerer driverne til ATI smertefritt.
Ghost Of Death Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Skrevet 21. februar 2007 Med det første tenkte jeg at jeg skulle legge inn driverne fra xp, dette gikk rett til helvette, måtte bruke sikkerhetsmodus og drivercleaner for å få dette til. Eneste driverne som vil starte opp er nok disse: Catalyst® 7.1 Display Driver for Windows Vista (32 bit) Men disse fører igjen til artifacts. Lurer på om det er noen form for innstillinger som må gjøres i CCC.
ØysteinT Skrevet 21. februar 2007 Skrevet 21. februar 2007 Men disse fører igjen til artifacts. Lurer på om det er noen form for innstillinger som må gjøres i CCC. 7990061[/snapback] Nei, det er som jeg sa store problemer med X1950XT i Vista med Catalyst 7.1-driverene. Du har egentlig ikke noe annet valg enn å vente til ATI får finger'n ut og slipper nye drivere som forhåpenligvis fikser disse problemene. (gjelder kun på X1950XT-kortene, ikke X850, eller X1950 Pro, eller X1950XTX, kun X1950XT.) Det du kan prøve er å gå til Services og skru av/disable servicen som heter noe med "ATI Event ettellernnet", og se om ting er bedre etter en reboot da.
Ghost Of Death Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Skrevet 21. februar 2007 Er ikke alle disse korta bygd på samma kjerne, bare at den ene har mer pipelines enn den andre? Dermed skjønner jeg ikke at det skulle være ett problem med akkurat denne, istedenfor f. eks x1950xtx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå