Gå til innhold

Framtida til World of Warcraft


Anbefalte innlegg

Det er kanskje litt tidleg å byrje med spekulering på framtidige ekspansjonspakkar til WoW berre litt over ein månad etter Burning Crusade, men eg luftar temaet likevel.

 

Har folk nokre teoriar om korleis WoW kjem til å utvikle seg, med tanke på framtidig nytt innhald, ekspansjonspakke #2, utvikling ellers? Vil det gå 2 nye år før level-capen vert røyst til 80? 90? 100? Vil Eastern Kingdoms og Kalimdor bli neglisjert til fordel for Outland når det gjeld nytt innhald? Vil vi sjå nye instances i både Outland og Azeroth?

 

Har Blizzard sagt noko om ekspansjon #2?

 

Spekulér, teorér, filosofér i veg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo tre andre portaler i Azeroth da. En i Duskwood, de to andre husker jeg ikke.

7988833[/snapback]

hinterlands, feralas, ashenvale.

De leder til emerald dream etter alt jeg vet.

Og emerald dream modellen, eller selve stedet har vært med siden beta og blitt forandret opp igjennom patchene helt til det ble fjerna for en stund tilbake. Så de har nok fundert mye rundt det.

De har da potensiale til å involvere noen store quester med Ysera (en av drageaspektene, som Nozdormu). Druider har alltid hatt et sterkt forhold til Emerald dream, og kanskje dette kan bli noe stort :)

Lenke til kommentar

For min egen del var jeg lei ganske lenge før BC kom ut. Tok også en pause på noen måneder i høst, og spilt litt annet i stedet, noe som gjorde underverker.

 

BC for meg ble en opptur da jeg entret portalen. Jeg koste meg skikkelig i Hellfire, og flere av de andre sonene var også store høydepunkt (spesielt Nagrand og Terokkar). Etter at jeg dinget 70 har desverre interessen dalt ganske mye igjen, og jeg merker at jeg fortsatt er lei endeløse instanceruns, med ørten wipes og det som hører til... og dette er allerede i de normale lvl 70 instancene.

 

Pvp systemet er også rimelig oppbrukt, det er begrenset hvor mange ganger man gidder å gjøre samme prosedyre i AV... Eye of The Storm var ikke det helt store, og Arena matchene er ikke akkurat det jeg helst ville ha uansett... Halaa *kunne* ha vært et lyspunkt, hadde det ikke vært for den ræva serveren jeg er på (Aggramar PvE, med tanke på PvP aspektet.). World PvP er vel ikke akkurat et veldig hett tema på så fælt mange servere egentlig, og spesielt da ikke på Aggramar.

 

Det går til et visst punkt og deretter møter ihvertfall jeg litt veggen. Henger fortsatt med, for det går litt opp og ned. Men hvor lenge jeg blir værende, eller om jeg kommer til å reaktivere kontoen en vakker dag hvis jeg først slutter, akkurat det gjenstår å se...

 

Gleder meg stort til Age of Conan, og det vil sikkert også etterhvert komme andre verdige, om ikke avtagere, så ihvertfall like så gode alternativer.

 

Så, time will tell...

 

Edit: kanskje egentlig litt på siden av det som ble spurt om, men jeg følte uansett for å skrive det. Går jo uansett litt på fremtiden til Wow på det personlige plan.

 

Kan fylle på litt til...

 

Northrend er vel en ganske aktuell kandidat. Emerald Dream har også blitt nevnt, ellers så har vi jo The Maelstrom, Undermine og hele det der... de har nok å ta av, om de klarer og holde interessen oppe blant folk vil jo derimot gjenstå og se...

Endret av Azagrath
Lenke til kommentar

blizzard kan også adde masse nye steder med tanke på at WoW er i enden av warcraft serien...

 

Om ilidan dør i denne expantion packen så betyr ikke det at spillet er over, kansje det kommer en ny hersker ut av asken til ilidan... blizzard er flinke på sånt... bare se på hvordan de greide å dra ut historien i diablo II -> LOD...

 

Jeg har begynt på mount hydjal quest linen og jeg "møtte" Warden fra WC3 , og du skal vist hjelpe ho med å jakte ned ilidan, og black temple har værtfall en inaktiv instance ingang som jeg har funnet, for å ikke snakke om den store porten til black temple som er guarda av den store death roboten..

 

notherend kommer til å bli tøft, kansje allerede i neste expantion pack kan vi ta opp jakten på lich king... Blizzard har også røpet at de ikke helt enda har gitt slipp på Hero classes... kansje endelig får vi bønnnene våre hørt at blood elf får battle mage som var i WC3

Lenke til kommentar

Jeg har begynt på mount hydjal quest linen og jeg "møtte" Warden fra WC3 , og du skal vist hjelpe ho med å jakte ned ilidan, og black temple har værtfall en inaktiv instance ingang som jeg har funnet, for å ikke snakke om den store porten til black temple som er guarda av den store death roboten..

 

7989622[/snapback]

Maiev Shadowsong eller hva hun nå het?

Lenke til kommentar
Burning Crusade er no nesten dødt allerede :(

 

Skal innrømme at jeg ikke har gjort noe spesielt i raid instances unntatt Karazhan, men er jo null quests igjen, og så godt som ingenting å gjøre på lenger.

7989459[/snapback]

Du mener akkurat som det var før BC ?

har selv ikke gjort alle quest siden jeg rett å slett ikke gidder, men vis jeg gjør dem har jeg ikke noe annet å gjøre enn å raide (som før BC)

Så lvler opp warrioren min og en shaman =P

 

Eller så har man heroic instancer

Lenke til kommentar
Det er kanskje litt tidleg å byrje med spekulering på framtidige ekspansjonspakkar til WoW berre litt over ein månad etter Burning Crusade, men eg luftar temaet likevel.

 

Har folk nokre teoriar om korleis WoW kjem til å utvikle seg, med tanke på framtidig nytt innhald, ekspansjonspakke #2, utvikling ellers? Vil det gå 2 nye år før level-capen vert røyst til 80? 90? 100? Vil Eastern Kingdoms og Kalimdor bli neglisjert til fordel for Outland når det gjeld nytt innhald? Vil vi sjå nye instances i både Outland og Azeroth?

 

Har Blizzard sagt noko om ekspansjon #2?

 

Spekulér, teorér, filosofér i veg!

7988817[/snapback]

 

Problemet med å heve level, er at jeg kommer aldri til å gidde å spille opp en ny char. Jeg har 67, 52 og 24 nå. Jeg er ikke engang sikker på om jeg kommer til å orke å spille den siste helt opp. Må jeg jobbe meg til 80 eller 90, så vil jeg ikke engang få testet nye raser eller klasser i endgame...

Lenke til kommentar

Det er jo ikke sikkert at Blizzard satser på høyere level cap i ekspansjonspakker fremover, men heller satser på innhold. Selv håper jeg virkelig på en ny class. Ny rase var jo for det meste bare utseende og rac ials. Nytt område var jo bare fra level 1-20 eller noe sånt. Hadde blitt mye morsommere å lvle en class du ikke visste det meste om fra før.

Kanskje satser de også på å legge inn nye soner som northrend og Emerald dream som tidligere nevnt. Som sagt Blizzard har masse å velge mellom, jeg bare håper de velger det riktige så de beholder spillernes interesse.

Lenke til kommentar
Tror hvertfall Blizzard burde gjøre noe drastisk med wow når Age of Conan kommer... Tror veldig mange kommer til å gå over til det med mindre de finner på noe lurt...

Eg tvilar på at WoW risikerer å miste mange spelarar til AoC. Eg var på eit foredrag heldt av ein pr-guru i Funcom, der han snakka eit par timar om AoC, og han klarte absolutt ikkje overbevise meg om at AoC kjem med nok nytt innhald til å revitalisere MMO-sjangeren slik WoW gjorde. Eg trur vi treng noko friskt og verkeleg nyskapande for å vippe WoW av tronen.

 

Dette forutset sjølvsagt at Blizzard fortset å oppdatere WoW med patches og ekspansjonspakkar. Skal dei bruke 2 nye år før dei slepp neste ekspansjonspakke, så trur eg nok dei vil miste ein heil skare av spelarar, ikkje nødvendigvis til AoC, men like gjerne til andre spel.

 

For meg så ser det ut som AoC vil ende opp med å vere enda eit hack-and-slash MMO, utan særleg mykje dybde. Og med den store fanbasen som WoW har, og ikkje minst den attraktive verda som WoW kan tilby (eller, har potensiale til å tilby), så trur eg ikkje Blizzard har nokon grunn til å skjelve i buksene enno. Eit MMO i Middle Earth kunne nok kanskje klart det, men det ser ikkje ut som det vil gå den vegen med Middle Earth online, iallefall ikkje om ein skal tru rykta så langt.

Lenke til kommentar
Tror hvertfall Blizzard burde gjøre noe drastisk med wow når Age of Conan kommer... Tror veldig mange kommer til å gå over til det med mindre de finner på noe lurt...

Eg tvilar på at WoW risikerer å miste mange spelarar til AoC. Eg var på eit foredrag heldt av ein pr-guru i Funcom, der han snakka eit par timar om AoC, og han klarte absolutt ikkje overbevise meg om at AoC kjem med nok nytt innhald til å revitalisere MMO-sjangeren slik WoW gjorde. Eg trur vi treng noko friskt og verkeleg nyskapande for å vippe WoW av tronen.

Det eneste som kan vippe WoW av tronen er vel WoW selv: folk går lei til slutt og det er langt fra sikkert at disse kommer til å søke seg til andre spill.

 

Når det gjelder AoC, kommer det nok til å stjele endel PvP'ere fra WoW, men det lukter vel ikke akkurat 8 millioner abonnenter av den grunn.

Lenke til kommentar

Det er vel ikkje så utenkeleg at levelcapen vert auka? Dette er jo ein grei måte for blizzard å legge til nye talents på, og korleis skal dei ellers klare å lage innhald som framleis er utfordrande for ein karakter på level 70? Dei kan jo ikkje berre fortsetje å pøse ut nye item-tiers, slik at dette er einaste måten ein karakter kan utvikle seg på. Eg ser heller føre meg at dei gjer nokre grep som gjer at levling frå 20-60 går ein god del raskare og meir smertefritt enn idag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...