Gå til innhold

Kjøp av spill via nettet. ADVARSEL!1


Anbefalte innlegg

Bestilte meg europa universalis 3 via play.com for 2 uker siden, det kosta ~225 bols så jeg tenkte at det var faenmeg et røverkjøp i og med at det kosta opp mot 400 i butikk og 320 + porto på diverse nettbutikker i Norge.

 

Men da jeg skulle hente det var det en feit kvisebefengt mann som avkrevde meg 170 bols I TILLEGG for å hente det ut. WTF??++ Slik at summen blir ~380 i tillegg til at jeg måtte vente i 2 uker. Det suger så jævlig at jeg ikke har ord. Nå må jeg betale moms i både england og norge i tillegg til et usaklig gebyr til posten (90 bols i gebyr ffs, jeg kunne fått meg en jævla blowjob i tallinn til den prisen der, men neida, her sto det bare en hæslig kis og smilte ikke en gang mens han flådde meg for mine hardt opptjente penger).

 

Jeg blir enda mer irritert ettersom jeg faktisk gav min stemme til en regjeringskoalisasjon som GIKK TIL VALG på å fjerne denne usaklige tøyseskatten.

 

For her kommer vi til kjernen: Jeg gidder faen ikke å velge mellom hvem jeg skal subsidiere av posten eller norske spillbutikker hver gang jeg skal kjøpe meg ett jævla spill. Jeg vil kjøpe der det er BILLIGST.

Endret av Coaxmetal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til norsk tollpolitikk. Om dette er ditt første møte, så er maksgrense 200 kroner. Og ja rød-grønne sa rett før valget at de skulle øke satsen. Rett etter valget, så fant de ut at det var mer faktorer enn å få stemmer bak løftet sitt, så de måtte tenke litt på det.

Lenke til kommentar
Du burde visst at tollgrensen for import (med visse unntak) var 200kr. Dritt at det er sånn, men også dritt at frustrasjonen din går utover Posten ansatte.

7985363[/snapback]

 

Synes du det er greit at tollgebyret på en vare som i utgangspunktet ikke er tollpliktig (det er snakk om mva) skal øke i pris med bortimot 100%?

 

Og de som jobber i posten bør ikke ha noe problem med å forsvare gebyrene der de jobber, det er tross alt de som har valgt å jobbe der. Jeg kunne f.eks aldri ha jobbet der, eller som telefonselger fordi jeg har store problemer med røvervirksomheten deres.

 

(Og ja jeg var klar over tollgrensa på 200 kr, men det jeg ikke var klar over var at prispåslaget ble nesten 100% av varen).

 

Nei til subsidiering av norske kjøpmenn.

Lenke til kommentar

På varer inntill 1000kr tilbyr posten forenklet tollbehandling, så du kan hente pakken rett på postkontoret. Dermed slipper du å stikke til tollvesenet å ordne det selv.

Vet ikke hvordan det er ang. å skulle fortolle selv pakkene som ligger mellom 200-1000 kr grensen.

 

Tror forenklet toll-gebyr er 90kr uansett verdien på pakken.

Lenke til kommentar

Løsningen er uansett bare å finne de nettbutikkene som trikser med merkingen på tolldeklarasjonen/fakturaen...

 

Skjønt, jeg har vel fortsatt til gode å se en britisk nettbutikk som gjør slikt, og da er eBay løsningen.

 

Gruer meg bare til dagen Kongen i statsråd kommer på døra og skal kreve inn all momsen jeg har sneket meg unna :whistle:

Lenke til kommentar

Ut fra det du skriver om at du faktisk stemte rød/grønt pga deres løfter om å fjerne denne grensa er det jo helt klart at du faktisk visste det var slik før du bestilte.. At partiene ikke fjernet grensa etter valget likevel er en helt annen diskusjon.

 

Så hvorfor i h****** kommer du med dette utbruddet?

Endret av N_B
Lenke til kommentar

Det som gjør meg kvalm er at bøker er tollfrie.. Rett meg hvis jeg tar feil, men mener å ha hørt at siden bøker er regnet som kultur, er det ikke toll på det. Da lurer jeg på; er ikke film kultur? Er ikke musikk kultur? Hvorfor skal bøker være unndratt denne avgiften? Til og med spill er jo kultur i følge gamer.no:P Hele greia er noe stort møl syns jeg. Enten får man være konsekvent, eller så kan man bare la være..

Lenke til kommentar
Det som gjør meg kvalm er at bøker er tollfrie.. Rett meg hvis jeg tar feil, men mener å ha hørt at siden bøker er regnet som kultur, er det ikke toll på det. Da lurer jeg på; er ikke film kultur? Er ikke musikk kultur? Hvorfor skal bøker være unndratt denne avgiften? Til og med spill er jo kultur i følge gamer.no:P Hele greia er noe stort møl syns jeg. Enten får man være konsekvent, eller så kan man bare la være..

7988064[/snapback]

Dette er feil. Både bøker, filmer og spill er untatt toll. Dette har ingenting med om det er kultur eller ikke. Også datatutstyr og elektronikk er untatt toll. (Moms derimot er noe helt annet).

Lenke til kommentar

Huff, eg håpar då verkeleg ikkje folk stemmer på eit parti av so smålege grunnar som at dei vil ha billigare netthandel...:nei:

 

Men ja, dei lovte å fjerne/heve tollgrensa, og ja, eg er irritert fordi dei ikkje gjorde det. Eit løfte er eit løfte. Hadde inntrykk av at dei fleste, både politikarar og velgarar, var imot ho, so eg forstår ikkje heilt kvifor ho fortsatt er der.

 

Kay

Lenke til kommentar
Huff, eg håpar då verkeleg ikkje folk stemmer på eit parti av so smålege grunnar som at dei vil ha billigare netthandel...:nei:

 

Men ja, dei lovte å fjerne/heve tollgrensa, og ja, eg er irritert fordi dei ikkje gjorde det. Eit løfte er eit løfte. Hadde inntrykk av at dei fleste, både politikarar og velgarar, var imot ho, so eg forstår ikkje heilt kvifor ho fortsatt er der.

 

Kay

7988401[/snapback]

 

Nei var ikke derfor jeg stemte ap, og jeg ser helt klart argumenter mot å fjerne denne avgiften. Men når man først har fått flertall for en sak man går inn for i valgkampen gjennomfører man denne saken. Det blir for dumt at man setter seg inn i sakene først etterpå.

 

Og ja, jeg var klar over at det ble et lite tollgebyr, men jeg var ikke klar over at dette tollgebyret skulle tilnærmet doble prisen.

Lenke til kommentar
Det som gjør meg kvalm er at bøker er tollfrie.. Rett meg hvis jeg tar feil, men mener å ha hørt at siden bøker er regnet som kultur, er det ikke toll på det. Da lurer jeg på; er ikke film kultur? Er ikke musikk kultur? Hvorfor skal bøker være unndratt denne avgiften? Til og med spill er jo kultur i følge gamer.no:P Hele greia er noe stort møl syns jeg. Enten får man være konsekvent, eller så kan man bare la være..

7988064[/snapback]

Dette er feil. Både bøker, filmer og spill er untatt toll. Dette har ingenting med om det er kultur eller ikke. Også datatutstyr og elektronikk er untatt toll. (Moms derimot er noe helt annet).

7988262[/snapback]

 

Hehe. I stand corrected. Gikk litt i surr i ordbruken der.. Men det er fortsatt sånn at man ikke betaler moms på bøker, ikke sant?

Lenke til kommentar

Jøje. Det fårn si.

Forstår jo at man vil kjøpe spill billigst mulig, og ja det er ergerlig at man må betale ekstra hvis man bestiller fra utlandet.

Så hvorfor bestille fra utlandet? Norge er kanskje dyrere enn andre land på spill osv, men vil nok påstå at vi ikke lider noen nød. Slik jeg har forstått tjener vi en del mer enn f.eks. amerikanere, sånn i gjennomsnitt.

Faren til en amerikansk venn av meg er professor i fysikk og tjener mindre enn jeg gjorde da jeg jobbet 80% som vekter.

Jeg har innsett at klaging på norske priser er poengløst. Ikke hjelper det, og ofte er det ikke berettiget.

Lenke til kommentar
Jøje. Det fårn si.

Forstår jo at man vil kjøpe spill billigst mulig, og ja det er ergerlig at man må betale ekstra hvis man bestiller fra utlandet.

Så hvorfor bestille fra utlandet? Norge er kanskje dyrere enn andre land på spill osv, men vil nok påstå at vi ikke lider noen nød. Slik jeg har forstått tjener vi en del mer enn f.eks. amerikanere, sånn i gjennomsnitt.

Faren til en amerikansk venn av meg er professor i fysikk og tjener mindre enn jeg gjorde da jeg jobbet 80% som vekter.

Jeg har innsett at klaging på norske priser er poengløst. Ikke hjelper det, og ofte er det ikke berettiget.

7991764[/snapback]

 

Jepp i Norge tjener man stort sett over 100kr timen uansett om man jobber på rimi eller som vaskehjelp, har vært borti amerikanere som jubler over 10 dollar i timen (61kr), og der kommer i tillegg helseforsikring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...