Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nytt 8800gts kort, svart skjerm når... *LØST*


Anbefalte innlegg

Har akkurat skaffet meg et xfx 8800 gts 320 kort, tenkte jeg endelig skulle spille litt med fps over 10-20 :)

 

Avinstallerte mitt gamle 6600gt kort, skrudde av, satt på plass det nye (alle kabler plugget inn, kortet satt godt på plass) men når jeg startet maskinen igjen fikk jeg for det første bare bilde på en av mine 2 17" LCD'er og når windows begynte å loade ble skjermen svart. Maskinen jobbet videre, jeg kunne tilmed skrive inn passord og komme helt inn i windows. Men skjermen var totalt blank. Den lille lampa på skjermen som viser om den har noe signal inn eller ikke lyste konstant, så det virket som om den hadde kontakt med noe.

 

Og nå begynner det morsomme. Jeg satte i det gamle kortet, plugget over skjermkabelen som ikke hadde fungert i det nye kortet og bootet. Det gamle kortet fungerte fortsatt. Det tok en evighet å komme seg inn i windows, men det gikk. Fikk installert drivere til 8800 kortet og enablet det, fikk tilmed spillt Oblivion med bra grafikk :)

 

Begge kortene dukker opp i Device manager, drivere og bios på hovedkortet er oppdatert, jeg får kjørt spill på begge to, alt ser ut som det er som det skal være. Har ikke overklokket maskinen, alt i BIOS står på auto eller (hva jeg tror er) korrekte instillinger.

 

Men jeg klarer ikke å få 8800-kortet til å kjøre alene. Noen som har en ide om hva problemet kan være? Hadde vært dumt om kortet er halvdødt fra butikken, setter stoooor pris på tips om hva det kan være og hva jeg kan gjøre.

 

Min PC:

Asus A8N SLI Premium

2 GB Ram(husker ikke merket, den har fungert uten trøbbel så langt)

AMD Athlon 64 3700+

XION 500W strømforsyning

XFX 8800GTS 320

6600GT 128MB

diverse SATA disker (1 som bootdisk, 1 til data)

DVD RW

Mia Echo PCI lydkort (har nappet det ut uten noe forskjell)

Endret av MrBubbles
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Avinstaller (og slett) alle drivere med drivercleaner eller lignende program, og prøv igjen :)

 

edit: du satte det nye kortet der det gamle stod ja? :p

7979550[/snapback]

 

 

desverre er det slik at drivecleaner\ad adware\errorsafe er virus lol....

7979749[/snapback]

 

Fortell, hvis De har noe konkret å komme opp med ? :nei:

 

Visst ikke, la være med å spre usannheter rundt omkring på forumet.

 

Takk.

 

W_B

Lenke til kommentar
Avinstaller (og slett) alle drivere med drivercleaner eller lignende program, og prøv igjen :)

 

edit: du satte det nye kortet der det gamle stod ja? :p

7979550[/snapback]

 

 

desverre er det slik at drivecleaner\ad adware\errorsafe er virus lol....

7979749[/snapback]

 

Før du "lol'er" noe mer, så vit at det er Drive Cleaner, og ikke DriveR Cleaner som er spyware.

 

http://www.drivercleaner.net/

 

 

edit: og når i huleste ble ad-aware virus? seriøst :no:

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Hm. Jeg brukte ett program for å fjerne rester av driverne før jeg puttet inn det nye kortet. Husker ikke helt hva programmet heter nå, er på jobben. Jeg skal gjøre ett forsøk til når jeg kommer hjem. Foreløpig er det ikke noe stort problem å ha begge kortene i maskinen, den blir luftkjølt med luft direkte utenfra (åpent vindu :) ). Men når det blir varmere i været kommer den løsningen til å få maskinen til å bli en supernova ;)

 

Skal også reinstallere drivere til hovedkortet, se om det hjelper noe.

 

Har prøvd med bare en skjerm koblet på, det var bare en skjerm som våknet til live med det nye kortet. Det er grunnen til att jeg trodde det kunne være (delvis) ødelagt skjermkort.

 

Satt det nye kortet på samme plass som det gamle, prøvde også på den andre porten, uten noe forskjell.

 

Er det noen som har flere ideer om hva det kan være eller har har hørt om noe lignende før? Har sjekket endel forumer på nettet uten å bli noe klokere så det virker som et sæææært problem.

 

*edit*

Fikk fikset det, fant ut att programmet jeg brukte for å fjerne alle rester av gamle drivere var elendig. Brukte Driver Cleaner istedenfor og da fikk jeg bilde. Måtte forresten prøve endel forskjellige drivere, det var noen av versjonene som hang maskinen under installering.

Endret av MrBubbles
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...