Gå til innhold

Linux alternativ til mediacentre fra ms?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

Nå sliter jeg med å få .avi codec til filmavspiller etter at jeg ikke fikk installert VLC.

Noen som vet hvordan jeg får innstallert enten en codec eller VLC?

 

På forhånd takk :)

8000578[/snapback]

 

 

Har ikke lest hele tråden, men jeg lurer på om det går an å sette opp MythTV slik at det kjører i bakgrunnen mens man jobber med noe annet på PC-en? Altså at jeg kan f.eks. surfe på nett mens noen andre ser på TV på TV-en?

8029776[/snapback]

 

Jah. Jeg har bare et ikon jeg klikker på når jeg vil kjøre myth. Så kommer myth opp. Backenden kjører alltid og tar opp ting etc.

Lenke til kommentar
Har ikke lest hele tråden, men jeg lurer på om det går an å sette opp MythTV slik at det kjører i bakgrunnen mens man jobber med noe annet på PC-en? Altså at jeg kan f.eks. surfe på nett mens noen andre ser på TV på TV-en?

8029776[/snapback]

 

Jah. Jeg har bare et ikon jeg klikker på når jeg vil kjøre myth. Så kommer myth opp. Backenden kjører alltid og tar opp ting etc.

8031312[/snapback]

 

Óg se på TV? (Bare forsikre meg ;))

Lenke til kommentar
Har ikke lest hele tråden, men jeg lurer på om det går an å sette opp MythTV slik at det kjører i bakgrunnen mens man jobber med noe annet på PC-en? Altså at jeg kan f.eks. surfe på nett mens noen andre ser på TV på TV-en?

8029776[/snapback]

 

Jah. Jeg har bare et ikon jeg klikker på når jeg vil kjøre myth. Så kommer myth opp. Backenden kjører alltid og tar opp ting etc.

8031312[/snapback]

 

Óg se på TV? (Bare forsikre meg ;))

8035280[/snapback]

 

Ja, jeg kan se på, pause, etc. i det programmet som kommer opp når jeg klikker på knappen. All "løftingen" gjøres av en backend som kjører 24/7.

 

Nå som jeg har 54 mbit WLAN skal jeg prøve å sette opp laptoppen som klient også, slik at jeg kan kjøre det samme programmet der :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...