Skribenten_ Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 jeg har lagt merke til en del nye tendenser i BC, jeg vet ikke om det er bare meg, men kan jo nevne et par får å se om det kanskje stemmer overens med hva andre syns. 1. vannskeligere å få en tank. før var det bare healere som var litt vannskelig å få tak i, nå er tanker også blitt nærmest like vannskelig. 2. en del palladins har gått over til å bli healere. Det er sjeldent jeg møter en palla som ikke er holy. jeg som resto druid hadde kun priest som min healer konkurent, nå er detfaktisk både palla og priest 3. faktisk så foretrekker jeg en full spekka feral druid med god feral gear som tank en enn warrior. igjen, jeg som er resto druid, iført healing leather har jo 12000k armour i bear form, og det uten noe buff! 4. Rep har aldri vært viktigere. rouge og hunters føler jeg er "taperne" i BC, syns dem ikke har holdt helt med på hlik linje som de andre klassene. noen som er enige?
John Keats Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 Warrior er definitivt taperne i TBC. Er en grunn til at du sliter med å skaffe tanks..
Rata101 Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 På den annen side har det blitt mye vanligere med druid tanks. Men, definitivt vanskeligere å få tak i tanking enn før. Enda mere healers blir det vel når shaman/paladins blir levlet opp på "feil" faction. Synes ikke det virker som hverken huntere eller rogues ligger noe bak andre klasser. Men, merker at det er mye som er annerledes å forholde seg til nå enn før, og det tar tid før folk får omstillt seg. Gamle holdinger henger også igjen. Får vel bare vente og se hva som skjer. Hadde skikkelig kult run i CoT i går. Holy pala, feral druid, shadow priest og MM hunter. Fresht Damage var jevnt fordelt mellom druid, priest og hunter, men regner med at jeg kommer til å dra fra med huntern når jeg begynner å kvitte meg med det gamle t2 gearet. Har liksom ikke hatt tid til å ta noen instances før nå.
Loeve Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 For min del synes jeg det bare har blitt lettere å finne tank. Nå er det jo akseptert med paladin/druid/shammy-tanks også.
Bytex Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 (endret) Derfor jeg er Mage Rogues har alltid vært taperne fordi 90% av fjortisene skriver ROUGE, som betyr rød sminke damer har i kinnene. Mens Rogue betyr kjeltring. Rouge uttales RUUSJ, rogue uttales RÅOG. Endret 19. februar 2007 av Bitex
Zash Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 Det at det er mangel på tanks er heldigvis bare positivt for meg, er protection warrior selv. Og angående ditt 3. punkt: Druid har vell som oftest mer armor enn en warrior, men Defensive Stance er jo 10% less damage taken, og talents som gjør at du tar 6% mindre spell damage. Warrior har Spell Reflect og Sunder Armor, noe som jeg iallefall synes er meget positivt. Warrior har også Last Man Stand og Shield Wall, noe som kan være reddende i en bossfight, eller dårlig pull. Warrior har parry, så selv om druid ofte har myye mer dodge enn en warrior så jevner det seg ut med parry. Og vi har jo selvfølgelig block. Men det negative med å ha en warrior som tank: Gjør ikke damage i det hele tatt hvis han går med tanke gear og 1h + shield. (Dette er basert på mine kunnskaper og erfaringer som warrior, og tar forbehold om feil )
McDeath Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 Jeg er ofte i parties med druid som tank og det fungerer utmerket. Er flere druids som er specca feral enn warriors som er specca prot, ergo flere druids som tanker. Jeg for min del som hunter har fått en et kjempeløft for hvordan spillingen er. Traps hele tiden med litt trap-specc, samt mye dmg med pots etc gjør at jeg føler meg verdifull nok i grupper:) Nå har jeg ikke vært i Karazhan ennå, men alle blue-instansene. Ellers føler jeg også at det oftere er shadowpriests i de gruppene jeg er med i, enn det var før BC(og det er bare moro). Men Shaman som tank har jeg ikke opplevd. Har også en 63 shaman og aggroproblem har jo blitt et problem der. Eneste jeg kan gjør i BF instanser er totems og white damage(selv da critter jeg for mye^^)
TheScorp Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 Zash: Druids har Lacerate, som på mange måter tilsvarer sunder armor. Men, selv om jeg er druid selv, foretrekker jeg enda prot warriors som tank, og spesielt på casterbosser. Damagen for druids på slike bosser mitigerer langt i fra like godt som for en warrior.
KidArctica Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 For min del synes jeg det bare har blitt lettere å finne tank. Nå er det jo akseptert med paladin/druid/shammy-tanks også. 7975183[/snapback] Akseptert og akseptert - jeg kommer neppe til å akseptere en paladin eller shaman tank i en level 70 instance. En høy level paladin i en lavere level instance går an, men ingen av dem kan måle seg med en warrior/druid. Druid tank er helt greit i de fleste situasjoner, men som main tank i heroics eller i end game er de ikke like bra som warriors. I tillegg til damage mitigation som nevnt i svaret over, kan ikke en druid bruke consumables når de er shapeshifted. Bare det er i seg selv en stor svakhet. De mangler også Shield Wall, Last Stand og Lifegiving Gem, noe som etter min mening gjør warrior til den klart beste main tank-classen.
Loeve Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 Jeg har hatt en paladin tank i flere heroic-instanser (Alle HFC og CFR) og vi bruker til tider også en paladin i Karazhan. Paladins er kanskje ikke like gode tanks som warriors og druids, men de kan definitivt gjøre en okei jobb, selv på 70.
Acurus Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 Tror nok at en av grunnene til at det er vanskligere og få tank, er at iallefall warriors vegrer seg for å tanke for Pug's nå, mer enn de gjorde før. Fordi TBC instancene har blitt ganske så vansklige og tanke for en warrior, og uten en gruppe som forstår at "singel target" dps er viktig, blir det nesten umulig. Sånn føler iallefall jeg det. Og det er ikke noe morro og slite seg gjennom en instance og etterpå føle seg som en komplett noob unasett hvor "flink" du egentlig er. Synst Blizz må gjøre noe med Warrior's nå. Det burde ikke vere sånn at når du får en warrior som tank, med godt utstyr og et par level til gode på instancen, så må du vere kjempe forsiktig med agro, og passe på hvem du angriper. Mens viss du får en druid av samme kaliber, kan du bare mose på. Det burde vert motsatt iogmed at warrior faktisk er tanke klassen i WoW. Har ingenting imot at flere klasser kan tanke, men de burde ikke vere bedre så sant de ikke har bedre utstyr, level eller kunnskaper. Det er og et problem at warriors blir dårligere jo bedre utstyr det får. (I den forstand at de genererer mye mindre rage og derfor agro for de som ikke måtte vite det.)
Walts Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 Kan ikke si jeg sliter med å skaffe tank, har alltid paladin tank til alle 5mans/karazhan og heroics... fungere helt supert, som sagt man får en tank som har imba buffs, god aura, Lay on hands kan måles opp mot alle lifegiving gem og last stand ting.. Paladins tar 50% minder skade om dem er under 20% hp, kan vel måles opp mot shield wall på en måte, gear er det man trenger. Og hovedårsaken er vel at de fleste warriors speccer dps og dps specca tanks er rett å slett møkk.
Ghaundan Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 Har selv en lvl 53 mage på Karazhan, godt instances endel ganger men kun 2 runs har det vært warrior som har vært tank. Tank generelt har ikke vært vanskelig å få tak i, men warriors? ja de er nesten utdødd virker det som.
øl_i_tastaturet Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 Åssen er det med hunters i end-gamet da? Jeg skal mye mulig kjøpe meg tbc og fortsette på hunteren min idag.
Bredoc Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 (endret) Åssen er det med hunters i end-gamet da? Jeg skal mye mulig kjøpe meg tbc og fortsette på hunteren min idag. 7976512[/snapback] Hunters som kan spille klassen sin er alltid nyttige. Men er du avhengig av pugs kan det bli hardt. Mange med fordomer, og generelt sett ser det ut til å være overflod av hunters. Uansett det er masse fint content som kan glatt soloes. Edit: Ang. Endgame skal jeg ikke utale meg for mye om. Ikke testa noe særlig enda. Lykke til. Endret 19. februar 2007 av Darkrevan
Fisk1 Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 rouge og hunters føler jeg er "taperne" i BC, syns dem ikke har holdt helt med på hlik linje som de andre klassene. 7974948[/snapback] Støtter deg ang. hvor imba Druids har blitt som tanks, jeg er faktisk overrasket over hvor bra Druids og Paladins har blitt i BC. Men! Jeg føler ikke at rogues er blitt noe særlig mer "tapere" enn før, kan ikke snakke på vegne av hunters siden jeg ikke har vært noe særlig borti dem etter BC. Rogues har jo blandt annet fått seg mye nytt og stilig; Shadowstep, Deadly Throw og Cloak Of Shadows. De nye talentbuilds´ene som er tilgjengelige for rogues gjør at man kan dominere PVP ganske kurrant (1on1 i allefall), og vi kan fortsatt sikre oss en meget bra plass på DPS-meteret. At det fortsatt er en klasse som ukristelig mange (desverre mange under 15 år også) velger å spille som, og fortsatt sliter å nærmest lide av inflasjon i raids. Men uansett; ville ikke bytta bort roguen min for noen annen class.
øl_i_tastaturet Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 Åssen er det med hunters i end-gamet da? Jeg skal mye mulig kjøpe meg tbc og fortsette på hunteren min idag. 7976512[/snapback] Hunters som kan spille klassen sin er alltid nyttige. Men er du avhengig av pugs kan det bli hardt. Mange med fordomer, og generelt sett ser det ut til å være overflod av hunters. Uansett det er masse fint content som kan glatt soloes. Edit: Ang. Endgame skal jeg ikke utale meg for mye om. Ikke testa noe særlig enda. Lykke til. 7976557[/snapback] Bra jeg begynner å dra på åra (er bare 18) og klarer å spille classen min bra nok da
Jørgen Sørheim Skrevet 20. februar 2007 Skrevet 20. februar 2007 Irrelevant pjatt er slettet. Hold dere til saken.
Entity extraction Skrevet 20. februar 2007 Skrevet 20. februar 2007 2. en del palladins har gått over til å bli healere. Det er sjeldent jeg møter en palla som ikke er holy. jeg som resto druid hadde kun priest som min healer konkurent, nå er detfaktisk både palla og priest 7974948[/snapback] jeg har en annen erfaring. Virker på meg som om flere paladins enten er dypt ned i protection (wannabe tank) eller dypt nedi retribution (wannabe dmg) Er selv retri pala på 67, og har ingen planer om å specce om før jeg evt må. Rollen min i 5 man er support healing, offtanking og et snev av dps. Jeg møter flere og flere prot specca palas om dagen, kanskje det er en trend. Men anyways, vi er en hybrid class, og skal kunne fylle flere roller. Imo er druids vinnerene i TBC. Blir mer og mer imponert av druids jeg
ulrikft Skrevet 20. februar 2007 Skrevet 20. februar 2007 Druids vil nok bli slått litt lett med nerf-batten snart er jeg redd/håper jeg. Ellers er råogene (ho ho..) taperne når det gjelder single-target dps. Hvem vil egentlig ha en rogue med når de kan ha ranged dps som er like god? Ellers synes jeg blizzard gjør et bra trekk med CloS. Paladins som tank: tror ikke mange har mye erfaring med en fullt prot-specca paladin. De tanker på ingen måte dårlig og har mange "triks" opp ermet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå