Gå til innhold

Følger det med strømadapter til Barracuda 7200.10?


phex

Anbefalte innlegg

Jeg fikk nettopp min Seagate Barracuda 7200.10 320 GB SATA harddisk i posten, men når jeg skulle montere harddisken så jeg at det ikke var standard strøminngang på den. Jeg søkte så hjelp på Seagates nettsider og fant ut at det skulle ha kommet med en såkalt "power adaptor cable":

 

The image below is the power adaptor cable which comes with your retail kit. The connectors are keyed and cannot be connected improperly. The white power plug is industry-standard and may be connected to any power cable within reach inside your computer. The black/brown plug connects to your disk drive.

S_power_adaptor3.jpg

 

Jeg kjøpte harddisken hos Amentio. Det er vel meningen at kabelen skal følge med? I pakken var det kun harddisken (i en plastemballasje) og SATA-kabelen jeg bestillte i tillegg.

 

Takk!

Endret av phex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei det følger ikke med strømadapter til satadiskene, har ikke PSU sata kontakter så må du koste dette selv.

7960731[/snapback]

Takk for svar. Men hvorfor står det på Seagates nettsider at det følger med:

The image below is the power adaptor cable which comes with your retail kit.
Gjelder dette kun hvis harddisken kjøpes i en vanlig butikk og ikke i en nettbutikk? Uansett, kan noen linke til en strømadapter hos Amentio (fordi jeg har kjøpt harddisken der). Takk!

 

PS: Noen som vet om Elkjøp pleier å ha den type ting? Ellers tar jeg meg en kjapp tur på mandag og kjøper noen adaptere istedenfor å betale dyrt i frakt for noen kabler. :)

Endret av phex
Lenke til kommentar
Cluet her er at de skriver "The image below is the power adaptor cable which comes with your retail kit"

 

Det du har kjøpt hos Amentio har vært bulk-utgaven og ikke retail. Så du må siden du ikke har (ledig) SATA power kontakt på PSU'en din kjøpe en overgang.

7960976[/snapback]

Aha, skjønner skjønner. Men noen som vet om de selger slike strømadaptere på Elkjøp?

Lenke til kommentar
Cluet her er at de skriver "The image below is the power adaptor cable which comes with your retail kit"

 

Det du har kjøpt hos Amentio har vært bulk-utgaven og ikke retail. Så du må siden du ikke har (ledig) SATA power kontakt på PSU'en din kjøpe en overgang.

7960976[/snapback]

Aha, skjønner skjønner. Men noen som vet om de selger slike strømadaptere på Elkjøp?

7960997[/snapback]

 

 

Elkjøp har som regel ganske litt komponeter på lager. Men det er mulig at dem har, det varierer fra butikk til butikk. Men vis du tar kontakt med PC-klinikken, kan dem garantert skaffe til deg=)

Lenke til kommentar
hmm har nettop bestillt to slike fra amentio (til 448kr pr stk) men heldigvis har min psu slike som standard.

Hvordan har du fått dem for 448 kr per stykk? Jeg kjøpte min for 744 kr :(

 

PS: Ringte Elkjøp og spurte om det hadde strømadaptere. Første gangen jeg ringte snakket jeg med en dame som sa at de ikke hadde det, det var sånt de måtte bestille. Prisen var ikke mindre en cirka 1000 kr. Jeg spurte: "Er du sikker på at du vet hva jeg snakker om?" og hun svarte: "Ja, men sånt er dyrt". Så ringte jeg opp igjen og fikk snakke med en mann og da fikk jeg vite at dem hadde 7 adaptere inne til 99 kr stykk. Litt dyrt, men lønner seg uansett da jeg må betale frakt i tillegg hvis jeg handler fra en nettbutikk. Tar en tur innom Elkjøp på mandag.

Endret av phex
Lenke til kommentar

Det var diskene ja. og pakken er sendt. dette var ukas kupp for min del. en time etter at jeg hadde bestillt var kjøpe linken vekke da jeg klikket på samme link i hardware. no`s prisguide.

 

SEAGATE BARRACUDA 7200.10 320GB SATA-II 3.5IN 8.5MS 7200RPM 16MB 3GB/S NS (ST3320620AS)

 

2x447kr

 

frakt 125

 

Totalt (inkl. mva): 1 019

 

tenkte jeg skulle kjøre raid på disse diskene. raid 0 (striping)

Endret av dopus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...