Gå til innhold

Strømpriser (Er det kostbart med PC??)


Anbefalte innlegg

  • 7 år senere...
Videoannonse
Annonse

HALL OF FAME!!! Tidenes tråd!! Har lest gjennom hele lefsa til stor underholdning. Helt utrolig!

 

Kudos til AtW med venner som orket å holde ut så lenge. Det negative med denne tråden var at jeg mistet enda mer respekt for vanlige ingeniører. Tenk å ikke kunne forstå forskjellen mellom tallverdi og enhet, til og med etterman får det forklart med en teskje på stårrelse med et knappenålshode. Velvel, jeg krysser fingrene og håper at ikke alle er like ignorante, inkompetente og uintelligente som Hondaen.

 

Jeg velger å runde av med det mest knusende innlegget jeg har sett i min forumkarriere, og som gav meg enn bedre følelse enn da Neo eide Smith i The Matrix:

 

 

Jeg velger å sitere Hondaen. Det er jo åpenbart at det som er igjen av ære og integritet forsøkes reddet...

SITAT 1:

Quote:

ID: 109

 

Hva problemet ditt egentlig ? Enheter ? W og VA er to forskjellige enheter, det sier seg jo selv

 

SITAT 2:

Quote:

ID: 112

 

Har DU prøvd å fått meg til å forstå bruken av SI enhetene ? Feiler deg da din forbanna cp, det er jo du som sier VA og W er samme enhet. Du virker jo helt forvirret, er du stein ellernoe ?

 

SITAT 3

Quote:

ID:114

 

Enhet for S er VA og enhet for P er W. Selv om får samme utfall i noen utregninger betyr ikke dermed at W=VA. En grunn til at den internasjonale komiteen ( SI ) valgte å innføre VA og W u know..

(...)

Kom igjen, gi meg mer av den CP logikken din, det er jo morro å gruse de patetiske påstandene dine.

 

 

SITAT 4

Quote:

ID: 120

 

(...),VA er IKKE det samme som W

 

 

SITAT 5

Quote:

ID: 150

 

Saken gjelder, at han mener verdien av VA = W. Dette gjelder kun når strøm og spenning er i samme fase, noe han ikke skjønner.

 

 

Slik er det mulig å sitere ganske lenge, men jeg orker ikke. De jeg har tatt med illustrerer på en utmerket måte hva Hondaen mente. Det kan virke som om Hondaen i starten hadde store problemer med å uttrykke misforståelsene tvetydig...

Lenke til kommentar

cidd: Jeg er faktisk litt enig, dette er virkelig en klassisk tråd. Dette er egentlig et godt bilde på hvor mye forumet har utbedret seg i saklighet det siste tiåret. På førstesiden har bla. jeg slått til med den saklige «har gym på tirsdag»-vitsen absolutt ingen har grunn til å forstå er en spøk og folk er CP her og drittsekk der.

 

Hvem/hva som er rett/galt/begge her er ikke viktig, det viktige er at i dag hadde tråden blitt rapportert av brukere i jakt på bedre kvalitet på forumet og moderert av moderatorne ute etter det samme.

 

For å preservere tråden i sin gode form og for å hindre at noen begynner å motargumentere gjenferd i denne tråden stenger jeg den. RIP

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...