Gå til innhold

Vannkjølt SFF - Kommentarer til oppsett


Anbefalte innlegg

Etter å ha søkt rundt i flere måneder har jeg endelig fått satt sammen en handlevogn som jeg er fornøyd med.

 

Link til handlevogn

 

Vurderer å kjøpe dette oppsettet, men vil gjerne forsikre meg om at ting fungerer sammen før jeg bestiller. Grunntanken er å bruker Zalmans Reserator 2 for å sørge for at maskinen blir så stille og kjølig som mulig. Men lar den seg i det heletatt montere på en Shuttle SD37P2? Kommentarer og synspunkter mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bumper opp denne i håp om at noen kan hjelpe meg.

 

Her er noen av spørsmålene jeg må ha svar på:

  • Har hovedkortet til Shuttle SD37P2 standard sokkel 775 hull, slik at den nye kjøleren lar seg montere?
  • Er det festehull til ny Northbridge kjøler i hovedkortet?
  • Hvordan er minne jeg har valgt?

Lenke til kommentar

Tviler på det er standard festehull på hovedkortet, siden det er en custom shuttle kjøler på den. Derimot er det festehull til nb, dog tviler jeg litt på standariteten på de også.

 

Men bare et lite spørsmål, hva i alle dager er vitsen med å parre en shuttle med en reserator. Den vil jo bli lite mobil med et sånnt fett kjøletårn stående ved siden av, noe som er halve vitsen med en SFF, så du kunne vel like godt vagt et miditower? Eller evt. velge en vannkjøling som lar seg montere internt, slik at du beholder mobiliteten.

Lenke til kommentar
Tviler på det er standard festehull på hovedkortet, siden det er en custom shuttle kjøler på den. Derimot er det festehull til nb, dog tviler jeg litt på standariteten på de også.

7950514[/snapback]

Hmm.. ja du har nok rett i det. Har studert noen bilder av SD37P2s hovedkort, og prøv å sammenligne det opp imot et vanlig LGA775-kort. Det virker som om det er mye større avstand mellom soketen og festhullene på shuttlen enn det er vanligvis, så da går nok ikke det.

 

Men bare et lite spørsmål, hva i alle dager er vitsen med å parre en shuttle med en reserator. Den vil jo bli lite mobil med et sånnt fett kjøletårn stående ved siden av, noe som er halve vitsen med en SFF, så du kunne vel like godt vagt et miditower? Eller evt. velge en vannkjøling som lar seg montere internt, slik at du beholder mobiliteten.

7950514[/snapback]

Jeg digger utseende på boksen, og selv om jeg må dra med meg reseratoren når jeg skal flytte på pcen, vil den totaltsett bli mindre enn reserator + miditower el. min nåværende pc er SFF, jeg vil igrunn at min neste pc skal være det også.

 

Men da må jeg skrote dette oppsettet, siden jeg ikke får montert vannkjølingsettet. I tillegg har jeg funnet ut at vga-blokken ikke passer på Geforce 8800-kort, så da funkern ikke det heller.

 

Må nok tilbake i tenkeboksen. :hmm:

Endret av torsk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...