Gå til innhold

Katten min elsker ørevoks


Anbefalte innlegg

beklager at jeg nevnte det. var veldig unødvendig av meg.

 

beklager nok en gang. men faktisk kødder jeg ikke.

 

Uuuhm. Ørevoks er et av kroppens mange avfall om jeg ikke tar feil,

7938815[/snapback]

 

 

Vel, det gjør du...

 

Ørevoks blir produsert for å beskytte ørene og øregangen mot skitt og annen urenheter...

 

Men om det bør spises kan vel diskuterest...

7943925[/snapback]

 

Vil dette si at jeg burde slutte med å rense ørene med q-tips? vil jo ikke ha skitt og andre urenheter i ørene. for der er jo mat for noen vet du. :)

7943941[/snapback]

 

Ja, men skal egentlig ikke pirke ut ørevoksen :whistle:

Den skal komme ut selv når den har tørket, men det er ikke noe problem å få den ut skikkelig med en våt Q-tips :thumbup:

7944019[/snapback]

 

å ja. har alltid gjort det jeg. har heller aldri opplevd at den har detti ut av seg selv heller.

når du sier våt q-tips. det er ikke noe galt i at øret er vått og q-tipsen tørr?

7944024[/snapback]

 

Nei, men ørevoksen går mye lettere ut når Q-tpipsen er våt :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, ungene (jeg antar at du mener ungene til katten?) kan ikke bli skadet av at moren spiser ørevoks. For at voksen skal ha noe særlig virkning på noe som helst må katten få i seg en ganske stor mengde med voks.

 

 

"Kan man få hull i tennene av å drikke tiss?"

"Kan man få hull i tennene av å spise bæsj?"

"Kan man få hull i tennene av å spise kreftsvulst?"

 

Noen spørsmål Harald Eia spurte tannlegen. Spør din lokale veterinær.

Lenke til kommentar
vær vennlige å post saklige innlegg. er meget irriterende at dere ikke klarer la vær å poste dersom dere syns det høres ekkelt ut.

 

Enkelte klør etter å lage idiotiske emner... Kan ikke noen stenge denne?

7939207[/snapback]

 

Kan jo alltids hende at det er serriøst? Men syns det var litt feil postet da uansett. Måtte le litt.

 

Men uansett, ganske ekkelt med ørevoks da, men på den annen side, katta vasker seg selv, i ræva med tunga, å det kan da ikke være så mye farligere å la den spise ørevoks. Selv om det ikke høres bra ut.

Ja, det virker ekkelt

7943912[/snapback]

 

Endelig et ordentlige seriøst svar igjen.

 

mulig jeg heller burde postet på et katteforum, men fant ingen. latteren syns jeg du kunne spart deg for. men forstår deg dog på en måte.

 

Ja, men jeg har også hørt at i kattemunn er det ingen skumle bakterier (i hvert fall ikek for katten). så kommer det bakterier om den får litt ørevoks der?

7943918[/snapback]

 

Du skjønte visst ikke hva jeg mente?

Jeg skrev "hehe" for at du postet dette under Samfunn/Hus og Hage, når ørevoks vs kattemunn ikke har det fjerneste å gjøre under denne forumkategrien. Derfor det var komisk.

 

For det andre, så mente jeg at katta vasker kjønnorganet og ræva si med tunga, så kan man diskutere hvor mye bakterier det er i ørevoks i forhold til et rævhull som trenger vask.

 

Jeg tror ikke ørevoks er farlig for katten, har ingen faglig eller erfaringsmessig bakgrunn for å si det, men jeg sier det for det virker mest logisk. Så ikke hør på meg, hør med en dyrlege.

Endret av Kjekssjokolade
Lenke til kommentar

Tro meg, jeg leitet etter riktig plass å poste, Kjekssjokolade. Men kunne ikke finne noe forum som passet bedre enn hus/hage. Dette handler jo om et husdyr, så syns det passet her.

 

er i hvert fall ingen som har sagt det er farlig å gi ørevoks til katten, så får vel fortsette å fôre den med det når den gjør snille ting (som å slikke meg i øret for eksempel).

 

takker for svar. setter fortsatt pris på innspill som måtte forandre min nåværende konklusjon.

Lenke til kommentar

Det er da ikke noe dårlig argument? Uhygiene er aldri en god vane!

 

I dag prøvde jeg å gi ørevoks til en annen katt. og gjett hva!

den likte det den også. men ikke så godt som min da.

 

Du går rundt med ørevoksen din og gir den til katter i nabolaget eller? :ermm: Er det egentlig nødvendig i det hele tatt? Du oppfører deg som om det er kattens rettighet å få slikket ørevoks...

Lenke til kommentar
For et tåpelig argument.

7951123[/snapback]

Hva i all verden er tåpelig med det? Du syns det er normalt og fint at han forer katta si med ørevoks, eller? La oss lage "Vi som forer kattene våre med ekle ting fra kroppen-tråden", halleluja.

 

Jeg får gå ned og sjekke om mine katter liker ørevoks. Og så tipse andre katteeiere. De kommer jo sikkert til å se på meg som helt normal, liksom.

Lenke til kommentar
For et tåpelig argument.

7951123[/snapback]

Hva i all verden er tåpelig med det? Du syns det er normalt og fint at han forer katta si med ørevoks, eller? La oss lage "Vi som forer kattene våre med ekle ting fra kroppen-tråden", halleluja.

 

Jeg får gå ned og sjekke om mine katter liker ørevoks. Og så tipse andre katteeiere. De kommer jo sikkert til å se på meg som helt normal, liksom.

7951734[/snapback]

Dette er gode argumenter for hvorfor du ikke skal fôre din katt med ørevoks, men jeg ser ingen argumenter for at NorBits ikke skal gjøre det.

 

Det finnes mange folk som synes onanering er både ekkelt og syndig - allikevel gjør andre det hver eneste kveld. (For å ta en analogi.)

Lenke til kommentar
Du går rundt med ørevoksen din og gir den til katter i nabolaget eller?  :ermm: Er det egentlig nødvendig i det hele tatt? Du oppfører deg som om det er kattens rettighet å få slikket ørevoks...

7951607[/snapback]

 

Kjenner katten godt fra før, da. Så var ikke en tilfeldig katt med blærekattar på tunga.

 

kan ikke se hvorofor det ikke skal være nødvendig når det er et gode for begge oss.

 

angående uttalelsen angående overproduksjon av ørevoks. ja dette er faktisk mulig jeg har. før pleide jeg å bruke q-tips toppen 1 gang i mnd. og da hørte jeg veldig mye bedre. men så var det tett etter 2-3 dager igjen. da var det like mye der igjen.

 

så er jo en kjekk måte å bli kvitt det på. men katten spiser jo ikke hele q-tipsen, så noe går jo i søpla og.

Lenke til kommentar
Katter eter rotter. Rotter har mye mer bakterier enn ørevoks.

 

Nei, katten din tar ikke skade av å slikke øre ditt og spise ørevoksen din. Men hvorfor fanken skal du absolutt la den slikke deg i øret? Det virker mongo! :)

7945042[/snapback]

 

Kan du se noen flere negative sider av det enn at det er ekkelt/mongo? :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...