Gå til innhold

Katten min elsker ørevoks


Anbefalte innlegg

Hei

 

I det siste jeg har lagt merke til at katten min elsker å spise/slikke på ørevoks. Så jeg pleier å gi q-tipsen til katten så den kan spise litt.

 

Jeg lurer på om dette kan være farlig for katten?

Siden katten er gravid, lurte jeg også på om det er farlig for barnet. Vil ungen høre dårligere pga ørevoks eller noe slikt?

 

 

Takk for SERIØSE svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uuuhm. Ørevoks er et av kroppens mange avfall om jeg ikke tar feil, så er nok ikke ment å spises nei. Hvorvidt det faktisk er helsefarlig eller ei vet ikke jeg, vi har da alle hatt i oss ørevoks som småbarn vel. Men høres ganske sært ut å gi katten ørevoks. Så tror det er noe du bør slutte med.

Lenke til kommentar
HVORFOR pleier du å gi ørevoks til katten? Herregud, så ekkelt.

7939065[/snapback]

 

Fordi den liker det godt, kanskje? Hadde jo ikke gitt det om den ikke hadde likt det.

 

Faktisk hender det jeg våkner opp om morgene, og katten slikker meg i øret.

 

 

Håper virkelig jeg slipper flere slike usakelige innlegg fra flere. Jeg lurer rett og slett kun på om det er farlig for katten. Ikke om jeg er unormal. Det har jeg hørt så alt for mange ganger fra før. :no:

Lenke til kommentar

vær vennlige å post saklige innlegg. er meget irriterende at dere ikke klarer la vær å poste dersom dere syns det høres ekkelt ut.

 

Enkelte klør etter å lage idiotiske emner... Kan ikke noen stenge denne?

7939207[/snapback]

 

Kan jo alltids hende at det er serriøst? Men syns det var litt feil postet da uansett. Måtte le litt.

 

Men uansett, ganske ekkelt med ørevoks da, men på den annen side, katta vasker seg selv, i ræva med tunga, å det kan da ikke være så mye farligere å la den spise ørevoks. Selv om det ikke høres bra ut.

Ja, det virker ekkelt

7943912[/snapback]

 

Endelig et ordentlige seriøst svar igjen.

 

mulig jeg heller burde postet på et katteforum, men fant ingen. latteren syns jeg du kunne spart deg for. men forstår deg dog på en måte.

 

Ja, men jeg har også hørt at i kattemunn er det ingen skumle bakterier (i hvert fall ikek for katten). så kommer det bakterier om den får litt ørevoks der?

Endret av Mr.NorBits
Lenke til kommentar
Uuuhm. Ørevoks er et av kroppens mange avfall om jeg ikke tar feil,

7938815[/snapback]

 

 

Vel, det gjør du...

 

Ørevoks blir produsert for å beskytte ørene og øregangen mot skitt og annen urenheter...

 

Men om det bør spises kan vel diskuterest...

7943925[/snapback]

 

Vil dette si at jeg burde slutte med å rense ørene med q-tips? vil jo ikke ha skitt og andre urenheter i ørene. for der er jo mat for noen vet du. :)

Lenke til kommentar

Det er vel ingen som har erfaring med og gi katten ørevoks så du må vel nesten høre med en dyrlege. Men tror nok jeg hadde fått katten bort hadde jeg opplevd att den hadde begynt og slikke meg i ørene. Og spesielt med tanke på att den vasker seg både her og der med tungen sin.

Endret av Chevelle
Lenke til kommentar

er ikke nødvendigvis erfaringer jeg er ute etter. men mest om det er farlig for katten og barna.

 

jeg blir nok immun mot bakteriene til katten bare den slikker nok. tror du ikke?

 

mathias: godt det ikke bare er min katt, da. :) syntes du også det kilte og var deilig? :love:

Endret av Mr.NorBits
Lenke til kommentar
er ikke nødvendigvis erfaringer jeg er ute etter. men mest om det er farlig for katten og barna.

 

jeg blir nok immun mot bakteriene til katten bare den slikker nok. tror du ikke?

 

mathias: godt det ikke bare er min katt, da.  :)  syntes du også det kilte og var deilig?  :love:

7943982[/snapback]

 

Nå regner jeg med at du kødder. en ting er hvis dama biter deg i øreflippen eller noe men dette er en katt FFS! :dontgetit:

Lenke til kommentar
Uuuhm. Ørevoks er et av kroppens mange avfall om jeg ikke tar feil,

7938815[/snapback]

 

 

Vel, det gjør du...

 

Ørevoks blir produsert for å beskytte ørene og øregangen mot skitt og annen urenheter...

 

Men om det bør spises kan vel diskuterest...

7943925[/snapback]

 

Vil dette si at jeg burde slutte med å rense ørene med q-tips? vil jo ikke ha skitt og andre urenheter i ørene. for der er jo mat for noen vet du. :)

7943941[/snapback]

 

Ja, men skal egentlig ikke pirke ut ørevoksen :whistle:

Den skal komme ut selv når den har tørket, men det er ikke noe problem å få den ut skikkelig med en våt Q-tips :thumbup:

Lenke til kommentar

beklager at jeg nevnte det. var veldig unødvendig av meg.

 

beklager nok en gang. men faktisk kødder jeg ikke.

 

Uuuhm. Ørevoks er et av kroppens mange avfall om jeg ikke tar feil,

7938815[/snapback]

 

 

Vel, det gjør du...

 

Ørevoks blir produsert for å beskytte ørene og øregangen mot skitt og annen urenheter...

 

Men om det bør spises kan vel diskuterest...

7943925[/snapback]

 

Vil dette si at jeg burde slutte med å rense ørene med q-tips? vil jo ikke ha skitt og andre urenheter i ørene. for der er jo mat for noen vet du. :)

7943941[/snapback]

 

Ja, men skal egentlig ikke pirke ut ørevoksen :whistle:

Den skal komme ut selv når den har tørket, men det er ikke noe problem å få den ut skikkelig med en våt Q-tips :thumbup:

7944019[/snapback]

 

å ja. har alltid gjort det jeg. har heller aldri opplevd at den har detti ut av seg selv heller.

når du sier våt q-tips. det er ikke noe galt i at øret er vått og q-tipsen tørr?

Endret av Mr.NorBits
Lenke til kommentar

Skulle jeg solgt ørevoks til katten, da eller?

Ja jeg forventet at flere skulle syntes det var ekkelt, men jeg sa i førsteposten at slike poster var ikke ønsket (for min del).

 

greit nok at du ikke klarer å ta tråden seriøs. men det betyr ikke at du skal skrive unødvendig poster i den, gjrø det vel?

 

ærlighet faller ikke i smak hos deg forstår jeg?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...