Gå til innhold

HD vil ikke virke med 5m USB A - A kabel


Anbefalte innlegg

Har en ekstern HD som jeg har koblet til en 5m A - A kabel og en ende A - B kabel, men maskinen finner ikke HD'en. Har prøvd å koble til HD'en med en A - B 5m og det virker fint.

 

Har lignende problem med et eksternt USB lydkort, det virker over 5m A - B USB kabel, men ikke via 5m A - A kabel gjennom en hub med 4 porter og deretter til lydkortet.

 

Hva er årsaken til dette? Er det noen begrensning på A - A USB kabler når de blir lengre i forhold til A - B kabler?

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er begrensninger på 5 m på USB, lenger enn 5 meter, og du må ha en repeater...

7937986[/snapback]

 

 

Kan du uttype dette litt? Jeg vet ikke hva en repeater er og hvordan den fungerer?

Søkte på komplett og kom frem til denne:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323781&view=detailed

 

Er det en slik jeg må ha i stedet for den kabelen jeg har? Vil denne virke slik at jeg kan bruke en USB hub og dele til flere ting gjennom den?

Hva vil min kabel funke til egentlig? Siden det er begrensninger på 5m USB kabler.

Lenke til kommentar

Når et signal blir overført f.eks gjennom en USB-kabel vil det bli bl.a. svakere dess lenger vekk fra senderen en kommer. Etter en viss lengde vil signalet ikke være av god nok kvalitet til å brukes. Signalet svekkes også når det skal gjennom en kontakt. På USB-kabler er grensen satt ved 5 meter. Etter 5 meter er det ikke sikkert at kvaliteten på signalet er godt nok.

 

En repeater kan sees som en forsterker, som gjenoppretter kvaliteten på signalet. Vi kan da sette i en ny kabel i repeateren på 5 meter. Totalt kan lengden bli 25 meter, i følge spesifikasjonene.

 

Den saken du har funnet på Komplett er en 5 meter kabel med påmotert repeater. Du kan koble til en hub i den hvis du føler for det. Til denne hubben kan du igjen koble på 5 meters repeatere hvis du har lyst til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...