Gå til innhold

Vil E6300 bli en flaskehals med GeForce 8800?


gudal84

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skal kjøpe nytt system. Har bestemt meg for å kjøre GeForce 8800. Ikke helt bestemt på 320 vs 640 MB gts-versjon, men regner med det blir 320. 2gbpc6400, nforce hovedkort 650i eller tilsvarende.

 

Så lurte jeg på hvilken prosessor jeg skulle kjøpe.

Blir en E6300 en flaskehals i et slikt system?

 

Lønner det seg å kjøpe E6300 nå og heller oppgradere til E6600 ved eventuelt prisfall? Når i såfall blir det? Eller er det stort behov for E6600 allerede nå? Kommer til å spille Oblivion, Mediaval 2:Total War, kanskje en fet ny fps i ny og ne, men feks Battlefield og blir det nok ikke noe av. Assasins creed eller hva det nå heter er et møst hvis/når det kommer til pc. GTA IV også.

 

På forhånd takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for begge svar.

 

Det første først. Har hørt om det prisdroppet ja. Men er det sikkert? Kan heller ikke vente i 2mnd, men hvis prisdroppet er sikkert, vil det muligens lønne seg å kjøpe 6300 nå og 6600 så fort prisen faller og da selge min 6300 for halvparten av daværende markedspris.

 

Andre svar: Du mener atlså det går fint. Hva mener du med fint? Har kjørt en 6300 med GeForce 7900 GT før. Vil det bli forbedring ved å bytte til 8800, all things being equal. Ville gainen ved å bytte til 8800 bli større med en 6600? Hvor mye større?

 

Blir nok muligens 6300 hvis prisdroppet er sikkert. Lettere å bytte siden da.

Lenke til kommentar
Takk for begge svar.

 

Det første først. Har hørt om det prisdroppet ja. Men er det sikkert? Kan heller ikke vente i 2mnd, men hvis prisdroppet er sikkert, vil det muligens lønne seg å kjøpe 6300 nå og 6600 så fort prisen faller og da selge min 6300 for halvparten av daværende markedspris.

 

Andre svar: Du mener atlså det går fint. Hva mener du med fint? Har kjørt en 6300 med GeForce 7900 GT før. Vil det bli forbedring ved å bytte til 8800, all things being equal. Ville gainen ved å bytte til 8800 bli større med en 6600? Hvor mye større?

 

Blir nok muligens 6300 hvis prisdroppet er sikkert. Lettere å bytte siden da.

7934184[/snapback]

 

kjøp en billig c2d du, jeg har selv en e6400 som jeg kjører på 3,2Ghz med stock kjøler og volt :) funker fett.

Lenke til kommentar
Takk for begge svar.

 

Det første først. Har hørt om det prisdroppet ja. Men er det sikkert? Kan heller ikke vente i 2mnd, men hvis prisdroppet er sikkert, vil det muligens lønne seg å kjøpe 6300 nå og 6600 så fort prisen faller og da selge min 6300 for halvparten av daværende markedspris.

 

Andre svar: Du mener atlså det går fint. Hva mener du med fint? Har kjørt en 6300 med GeForce 7900 GT før. Vil det bli forbedring ved å bytte til 8800, all things being equal. Ville gainen ved å bytte til 8800 bli større med en 6600? Hvor mye større?

 

Blir nok muligens 6300 hvis prisdroppet er sikkert. Lettere å bytte siden da.

7934184[/snapback]

folk henger seg aaaaaalt for mye opp i denne skjermkort vs cpu flaskehals greia. ja du vil få bedre ytelse av å bytte til et 8800gts kort. så lenge du oppgraderer til et bedre skjermkort så vil alltid ytelsen stige, uansett cpu. (innenfor sannsynlige grenser, ingen som kjører en pII 400 og SLI 8800 gtx)

 

det er bare tåpelig å kjøpe et svakere skjermkort for å kunne utnytte cpuen fullt. en stock E6300 med et 8800gtx vil yte betraktelig bedre enn en E6600 overklokka til 3600mhz med et 7600gt kort. sånn er det bare. de fleste spill i dag krever mest skjermkort (i alle fall over 1024*768) og du har stort sett alltid mer igjen for å kjøpe et kraftigere skjermkort enn en kraftigere cpu. (dersom det er gaming som er aktuelt)

 

jeg skal selv bytte ut mitt aldrende 7800gt til et 8800gts 320 i løpet av kort tid, men har ikke planer om å bytte cpu enda. har lyst sef, men den holder enda et halvt år.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Kan du klokke, så er vel E4300 et valg. Den har lav FSB, men den har også høy multiplier, som er 9, dvs. det samme som E6600. Er den klokkevillig, så kan du lett få den opp på misnt 3 Ghz, og gjerne mer. 320 Mb verisjonen av 8800GTS holder lenge til de aller fleste. Videre kan jeg si at Nforce 650i virker som greie HK, men hvis du ikke skal ha SLI, så ville heller jeg gått for et kort med Intel P965 brikkesett, gjerne Asus P5B Deluxe.

Lenke til kommentar

Flott å høre det ikke lir noe problem med den mindre cpu'en. Var det jeg håpet på. Skulle uansett ha 8800, vil bare høre om jeg da også var destined til å kjøpe 6600.

 

Må dessverre meddele at jeg har like mye peiling på overklokking som en pingvin har på badeshortser. Zip. Notin'. Innbiller meg at det har noe å gjøre med å gå inn i bios å gjøre. Hehe. Men med riktige hints kan jeg sikkert få det til. Må man kjøpe ekstra kjøleting for det, eller holder det med den som følger med??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...