Gå til innhold

1080p, er det verdt pengene?


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en ny tv, og jeg vilgjerne ha en litt stor en, så derfor ser jeg på lcd-tver rundt 40", men så lurer jeg på om det virkelig er verdt å legge i så mye ekstra penger for å få full hd?

 

pr idag har jeg ikke noe som kan dra nytte av full hd uansett, jeg har en helt ok dvd-spiller, og ca 150 dvd filmer eller noe sånt, jeg kommer derimot til å koble pcen endel til skjermen.

 

Er kvalitetsforskjellen så enormt stor på 720p & 1080p?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvor stor mener dere er virkelig stor, når begynner man å se forskjellen? Sitter mellom LCD og plasma til family'n selv om dagen og iom at de aldri kommer til å koble til pc eller spille på tv'en så taler egentlig alt for plasma. Eneste som holder meg litt igjen er at alle plasmaskjermer i dems prisklasse kun har 720p, mens LCD i samme prisklasse har 1080. So comments pls ;)

Lenke til kommentar
hvor stor mener dere er virkelig stor, når begynner man å se forskjellen? Sitter mellom LCD og plasma til family'n selv om dagen og iom at de aldri kommer til å koble til pc eller spille på tv'en så taler egentlig alt for plasma. Eneste som holder meg litt igjen er at alle plasmaskjermer i dems prisklasse kun har 720p, mens LCD i samme prisklasse har 1080. So comments pls ;)

7938761[/snapback]

 

 

Den er vel litt vrien, men skal de se mye film, så gå for plasma. Virkelig stor vil si kanskje 50" +, men selv på en 50" er 720 ganske bra. Så om du har tenkt å gå for 40" ville jeg definitivt gått for plasmaen med 720 hvis de skal se mye film, bruke lite pc og prisen er samme.

Lenke til kommentar
another_visitor  Postet 14/02-2007 : 04:55

  hvor stor mener dere er virkelig stor, når begynner man å se forskjellen? Sitter mellom LCD og plasma til family'n selv om dagen og iom at de aldri kommer til å koble til pc eller spille på tv'en så taler egentlig alt for plasma. Eneste som holder meg litt igjen er at alle plasmaskjermer i dems prisklasse kun har 720p, mens LCD i samme prisklasse har 1080. So comments pls wink.gif

 

Skal du ikke bruke tv-en mot en PC, men bare se på vanlige (og snart digitale) tvsendinger vil du få best kvalitet med en plasma vil jeg tro. Hvis du ikke skal kjøpe deg HD-DVD-spiller eller Blu-Ray-spiller så trenger du ikke 1080p fordi de digitale tvsendingene vil ha en oppløsning på 720p. Dermed vil de nye tv-sendingene fortsatt se litt skurrete ut på en 1080p tv. Men er du (og familien) kvalitets fanatikere óg dere skal ha dere den nye generasjonen DVD-spillere så vil det være verdt å kjøpe en 1080p skjerm. Tross alt, i en 1080p tv er det 2,25 ganger så mange piksler som i en 720p tv.

 

Håper dette hjelper deg litt med besluttningen :)

Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for lcd fordi jeg skal koble til pcen osv... Men er fortsatt itvil om det er verdt pengene å gå for en 1080p skjerm....

 

føler egentlig ikke at jeg har så mye brukt for det, siden jeg ikke har noe som kan bruke kvaliteten enda, men man vil jo alltid ligge litt foran :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...