Gå til innhold

--


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes faktisk det var noe mer enn "et kjedelig bilde". Om ikke akkurat det mest spennende, så var det noe med den mørke kanten under taket som markerte skillet mellom den blå himmelen og den orange muren. Hva med å gi himmelen litt mer farge?.... Hvis du har raw fillen; prøv å undereksponer litt for å hente ut mer detaljer av vinduspostene. Ville ikke gitt mer frage til bygget; kun himmelen.

Lenke til kommentar
Om det er noe annet enn et kjedelig bilde?

Nei, trukke det, desverre...

Vet ikke hva som kunne vært gjort annerledes jeg....Hva med et liknende i HDR-stil?

7929418[/snapback]

 

Hva skal en bruke HDR til på dette bildet?

7929602[/snapback]

 

Få fram den gylne fargen og gloriene som man får fram på HDR-bilder. De har en spesiell finnish over seg syns jeg... Mulig det kan gjøres på andre måter også, jeg vet ikke...

Lenke til kommentar
Om det er noe annet enn et kjedelig bilde?

Nei, trukke det, desverre...

Vet ikke hva som kunne vært gjort annerledes jeg....Hva med et liknende i HDR-stil?

7929418[/snapback]

 

Hva skal en bruke HDR til på dette bildet?

7929602[/snapback]

 

Få fram den gylne fargen og gloriene som man får fram på HDR-bilder. De har en spesiell finnish over seg syns jeg... Mulig det kan gjøres på andre måter også, jeg vet ikke...

7933720[/snapback]

 

Jeg var overbevist om at HDR egnet seg best til å få frem informasjonen i skyggepartiene samtidig som de mer lyse partiene (himmel etc) ikke ble utbrent, men det er mulig jeg er på bærtur.

Lenke til kommentar
Om det er noe annet enn et kjedelig bilde?

Nei, trukke det, desverre...

Vet ikke hva som kunne vært gjort annerledes jeg....Hva med et liknende i HDR-stil?

7929418[/snapback]

 

Hva skal en bruke HDR til på dette bildet?

7929602[/snapback]

 

Få fram den gylne fargen og gloriene som man får fram på HDR-bilder. De har en spesiell finnish over seg syns jeg... Mulig det kan gjøres på andre måter også, jeg vet ikke...

7933720[/snapback]

 

Jeg var overbevist om at HDR egnet seg best til å få frem informasjonen i skyggepartiene samtidig som de mer lyse partiene (himmel etc) ikke ble utbrent, men det er mulig jeg er på bærtur.

7934949[/snapback]

 

Joda, hovedpoenget med HDR er vell det, men man kan lage noen fine effekter med det også. Får fram en "malerisk" effekt syns jeg.

Lenke til kommentar
Om det er noe annet enn et kjedelig bilde?

Nei, trukke det, desverre...

Vet ikke hva som kunne vært gjort annerledes jeg....Hva med et liknende i HDR-stil?

7929418[/snapback]

 

Hva skal en bruke HDR til på dette bildet?

7929602[/snapback]

 

Få fram den gylne fargen og gloriene som man får fram på HDR-bilder. De har en spesiell finnish over seg syns jeg... Mulig det kan gjøres på andre måter også, jeg vet ikke...

7933720[/snapback]

 

Jeg var overbevist om at HDR egnet seg best til å få frem informasjonen i skyggepartiene samtidig som de mer lyse partiene (himmel etc) ikke ble utbrent, men det er mulig jeg er på bærtur.

7934949[/snapback]

 

Joda, hovedpoenget med HDR er vell det, men man kan lage noen fine effekter med det også. Får fram en "malerisk" effekt syns jeg.

7935016[/snapback]

 

Dersom du setter sammen mange bilder som er perfekt eksponert hver for seg, vil du få noe av denne maleriske effekten. Dette er jo fordi man får partier som "burde" vært plassert i skygge eksponert som om de var like lyse som andre partier av bildet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...