Gå til innhold

Vil sensurere nettet i Norge!


Anbefalte innlegg

Filtrering og overvåkning blir forskjellig.

 

Med filtrering så må de ha hardware som kan blokkere innhold og IP adresser etter regler. Reglene må utarbeides kontinuerlig, og krever en del årsverk. Hardware må anskaffes, og vedlikeholdes og koster litt.

 

Med overvåkning så må du lage/skaffe ett system som kan automatisere overvåkningsprosessene, og hvis ikke så må du ha en haug med folk som gjør jobben på en mer manuell og treg måte.

7954977[/snapback]

 

Med filtrering så må de ha software på den hardwaren som allerede eksisterer, som kan blokkere innhold og IP adresser etter regler.

 

Overvåkningen består rett og slett av å hente ut loggfilene til denne softwaren. Vanskeligere er det ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bynner å bli mer og mer usikker på om dette lovforslaget er så usansynelig som jeg trodde til å begynne med. Da saken er at de fleste politikere, har liten teknisk forståelse, (les wikipedia internet tubes), og at mange politikere ser seg blinde på "fordelene" dette vil gi (my ass).

 

Lekestaten norge har jo vinmonopol... hva med et informasjonsmonopol?

Lenke til kommentar

Fravær av kompetanse og ingen tilstedeværelse blandt virkelighetens internett-samfunn resulterer i forslag som ikke står i stil med hvordan man burde gripe problemene ann.

 

Det kan ikke overses at mannen i tillegg virker på godt norsk stokk dum.

Utspill der han sier at han "tråler" internet og kjøper bøker fra USA som han forsøkte å lese, for å så legge det som noe grunnlag for forslaget han har fremmet er beyond me (omg engelsk).

 

Skulle også vist hvilken begrunnelse journalisten hadde for å informere oss om at utstyret Knut brukte da han trålet internett for informasjon var blandt "det hotteste utstyret(..som finnes?)" Jeg synes det oser av useriøshet og idioti.

 

At en mann som det (tydelig preget av useriøshet og innkompetanse) sitter i et utvalg som dette er meg bak mål. Hvordan kan du være så dårlig på jobben din uten å få sparken?

Får jeg forespørsel om jeg vil bli sjefsmekaniker i et bilverksted takker jeg nei til jobben ettersom jeg mangler kompetanse - hvorfor takket ikke Knut Rønningen nei?

Endret av Fredrik-
Lenke til kommentar
Jeg bynner å bli mer og mer usikker på om dette lovforslaget er så usansynelig som jeg trodde til å begynne med. Da saken er at de fleste politikere, har liten teknisk forståelse, (les wikipedia internet tubes), og at mange politikere ser seg blinde på "fordelene" dette vil gi (my ass).

 

Lekestaten norge har jo vinmonopol... hva med et informasjonsmonopol?

7955293[/snapback]

Hva med (midlertidige, for SIKKERHETENS skyld) lisenser og godkjennelser for alt vi i dag regner som dagligdagse aktiviteter? FRIHETSmonopolet kan jo sørge for at utstedelsen av disse går rett for seg. Det er jo aldri godt å vite hva som kan skje om noen leser en bok om revolusjoner eller er ute etter kl. 21 uten å ha papirene i orden.

 

Jeg er forresten helt enig med Fredrik- over her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...