Gå til innhold

Programmer deg rik (PS3)


Anbefalte innlegg

http://www.tu.no/data/article69168.ece

 

IBM vil friste studenter i 25 land til å programmere den nye Cell-prosessoren, som er selve hjertet i Sonys nye PlayStation 3.

ps3_playstation06102_33916d.jpg

IBM mener den kan brukes til mye mer, og ser for seg spennende anvendelser innen olje, gass og medisin.

 

Norske vinnere

Konkurransen er delt i en kunnskapsdel og en utviklingsdel. Vinnerne mottar opptil 10.000 dollar i premie. Norske studenter har vunnet slike konkurranser tidligere.

 

I 2005 fikk tre NTNU-studenter sølvmedaljer for ypperlig innsats under verdensmesterskapet i programmering, som ble avholdt i Shanghai i Kina.

 

Sleng deg på

Flinke studenter med reiselyst og pengebehov bør ta en titt på disse sidene.

Kult! Det er utruleg mykje tøft ein kan få utav eit slikt prosjekt.

Spesielt med tanke på linux støtta som PS3 har.

Eg håpar berre på at nokre smartingar sett seg ned å lagar ein fullblods erstattar til XBMC.

 

Andre her inne som har nokre tankar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I.o.m at det står følgende:

 

IBM mener den kan brukes til mye mer, og ser for seg spennende anvendelser innen olje, gass og medisin.

 

Så tenker jeg det er mer generelt rettet mot selve prosessoren uavhengig av platform enn spesifikt rettet mot PS3.

 

Nå er det og slik at itavisen (om det er der det er hentet fra) ikke er blant de flinkeste å skrive korrekte artikler der ute, så det blir litt feil fra tid til annen i formuleringen.

Lenke til kommentar
Sony har vel overbevist IBM om at en PS3 (Business edition?) kan erstatte stormaskinene der ute....:p

7910783[/snapback]

 

 

IBM vil vel tjene penger på prosessoren sin de også :p

7911019[/snapback]

IBM vil tene pengar på prosessorane...Sony vil ha størst mogleg prosuksjonsvolum på dei slik at prisen går ned, og dei vil ha positiv publisitet for dei, slik at dei kan framheve Cell i PS3-reklamer. :)

 

Eg trur dette er ein vinn-vinn-situasjon for alle partar. Sjølv er eg ikkje i kategorien "flink student med reiselyst og pengebehov", men eg vil tru der er mange som vil vere interessert i ei slik konkurranse. Som programmerar synest eg Cell er ein spennande prosessor. :)

 

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...