Gå til innhold

Brukertest av HP Pavillion DV6184


Anbefalte innlegg

Her tenkte jeg vi kunne legge inn brukertest og sammenligne våre HP Pavillion DV6184.

 

Fikk endelig denne herligheten på fredag!

 

Spesifikasjoner

 

HP Pavillion DV6184

Intel Core 2 Duo T5600 (1,83Ghz, 2MB Cache)

15,4" TrueBright Widescreen (1280x800)

1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512)

120GB HDD (5400rpm)

DVD+/-RW med LightScribe

nVIDIA GeForce Go7400 128mb (256mb TurboCache)

Intel Pro WLAN 3945 (A/B/G)

HP Pavillion Webcam 1,3mpx

Windows XP Media Center 05 / Windows Vista Home Premium

 

Førsteintrykk

Størelsen er ikke veldig forskjellig fra andre 15,4" Widescreen laptoper, så ingenting overraskende her. Noe av det første man ser er det flotte designet! Det er meget pent, men blir lett fingermerker, noe HP har lagt ved en pusseklut til. Det er ikke noe særlig annet å si her. Du får veldig gode spesifikasjoner for en billig penge!

 

Erfaringer

Maskinen har veldig god ytelse til det fleste, f.eks CS tar man på ~ 60fps på maks oppløsning (1280x800). Ytelsen er upåklagelig altså! Har ingen erfaring med XP MCE og diverse tilhørende programvare, da jeg la inn Vista Ultimate med en gang, takler ikke fabrikk installasjoner samt XP MCE er ikke veldig godt oversatt. Ved spilling støyer maskinen noe, ved vanlig bruk er den lydløs, både på strøm og batteri. Webkameraet som er integrert er faktisk overraskende godt, bedre enn mange av de man kjøper i butikken! Har dog tenkt å oppgradere minnet til 1,5GB, av erfaringer kan 1GB bli lite i enkelte spill.

 

Pluss

+ Pent design.

+ God ytelse.

+ Webkamera.

+ God 'Bang for the bucks'.

+ Pusseklut medfølger

 

Minus

- Ikke recovery DVD'er i esken.

- Noe kort batteritid.

 

 

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mange som klager på at maskinen er støyende selv med BIOS oppdateringer og mange som sier at den er lydløs. jeg har selv erfaring med viftestøy og piping.

 

lurer på om disse blir levert med forskjellige hardware , og at nye versjoner kan være mindre støyende?

 

Kan det være noen prosesser som kjører i bakgrunnen som gjør at maskinen må kjøe seg ned?

Lenke til kommentar

Jeg kan godt svare på hvorfor det ikke er recovery-cd'er med i esken.

De må du brenne ut selv i etterkant pga. når du starter maskinen første gang ligger det 5 språkversjoner av XP på den. (Norsk, svensk, finsk, dansk og engelsk)

Jeg har selv prøvd såkalte de "ordentlige" revocery-cd'ene og du burde være glad de ikke gir med disse for det tar over 8 timer på en normal hp-bærbar til 9.000 kr. å kjøre den. Den installerer alle språk og etterpå får du velge hvilken du skal ha. Så fjerner den de andre og fullfører installasjonen av valgt språk.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Den har ingen låsemekanisme-knapp... den har en magnet innebygd.

8127957[/snapback]

Er dette en stødig løsning? :hmm:

8130120[/snapback]

Har solgt HP pc'er med denne løsningen i over 6 måneder nå. Foreløpig ingen som har klaget på at denne blir dårligere enda hvertfall.

Heller ikke de tre jeg kjenner med HP-pc'er har problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...